Huyndai eller Kia eller...?
Fra : Michel

Dato : 26-01-09 16:58

Hej,

Jeg står overfor at skulle købe bil. Jeg har ikke det store kørselsbehov, så
jeg kan snildt klare mig med en lille bil. Jeg foretrækker dog at købe én
fra ny, da jeg ikke er den store mekaniker

Er der nogen, der har et bud på, hvilken af ovennævnte, der er "bedst" til
prisen (de små modeller til 100.000-110.000)? Jeg har selvfølgelig søgt lidt
på nettet, men der er tilsyneladende ikke den store forskel. Eller er der en
anden bil i den billige ende, som jeg har overset?

Gode råd modtages meget gerne

Mvh
Michel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-01-09 18:23

Michel skriver:

> Jeg står overfor at skulle købe bil. Jeg har ikke det store kørselsbehov, så
> jeg kan snildt klare mig med en lille bil. Jeg foretrækker dog at købe én
> fra ny, da jeg ikke er den store mekaniker

Du foretrækker at have dert store værditab kan jeg forstå ?

En lettere brugt Getz?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Steen

Dato : 26-01-09 19:06

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Michel skriver:

> Du foretrækker at have dert store værditab kan jeg forstå ?

> En lettere brugt Getz?

Eller som ny - der hedder den Hyundai i20 (som her erstattet Getz)

Kia Picanto kan købes for 100.000,- som ny

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-01-09 19:30

Steen skrev:

> Eller som ny - der hedder den Hyundai i20 (som her erstattet Getz)

Men den starter på små 140K.

> Kia Picanto kan købes for 100.000,- som ny

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-01-09 22:49

Steen skriver:

> Eller som ny - der hedder den Hyundai i20 (som her erstattet Getz)

Og koster lidt mere.

> Kia Picanto kan købes for 100.000,- som ny

Ja, tør du sende familien ud i en trafikeret by med sådan enlilel
pispotte der lige akkurat kunne hive 3 stjerner hjem i euroncap?

Fra : Steen

Dato : 27-01-09 08:18

> [...]

> Ja, tør du sende familien ud i en trafikeret by med sådan enlilel
> pispotte der lige akkurat kunne hive 3 stjerner hjem i euroncap?

Det er der tilsyneladende mange der godt tør.
Hvis jeg skulle lægge så meget i sikkerhed, så skulle vi alle jo køre
Volvo - eller blive hjemme

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-09 16:33

Steen skriver:

> Hvis jeg skulle lægge så meget i sikkerhed, så skulle vi alle jo køre
> Volvo - eller blive hjemme

Hvorfor en Volvo?

http://www.euroncap.com/tests/volvo_c30_2007/280.aspx
34 point

http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_2008/338.aspx
36 point

Fra : Steen

Dato : 27-01-09 18:11

> Hvorfor en Volvo?

Volvo plejer jo at have ry for god sikkerhed.
Sikkerheden er ikke det første jeg kigger på, når jeg skal vælge bil -
det er prisen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-09 19:31

Steen skriver:

> Volvo plejer jo at have ry for god sikkerhed.

Du så mine links?

VW har bedre sikkerhed i småklasssebilerne. Passat scorer bedre end V70

Måske du skal til at ændre din opfattelse?

> Sikkerheden er ikke det første jeg kigger på, når jeg skal vælge bil -
> det er prisen.

Det lider jeg heldigvis ikke under. Jeg kigger både på nyt og brugt og
vurderer hvor jeg bedst kan få mine ønsker opfyldt.

Fra : Steen

Dato : 27-01-09 22:06

> [...]

> Det lider jeg heldigvis ikke under. Jeg kigger både på nyt og brugt og
> vurderer hvor jeg bedst kan få mine ønsker opfyldt.

Det er da helt i orden, men dine ønsker behøver jo ikke nødvendigvis
være mine....eller den endegyldige sandhed.
Derfor findes der flere forskellige biler

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-09 22:11

Steen skriver:

> Det er da helt i orden, men dine ønsker behøver jo ikke nødvendigvis
> være mine....eller den endegyldige sandhed.
> Derfor findes der flere forskellige biler

Korrekt

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-01-09 19:43

Hej

On 26/01/09 22.49, in article 497E2FE3.AC634F05@du.kan.finde.den, "Klaus D.
Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Ja, tør du sende familien ud i en trafikeret by med sådan enlilel
> pispotte der lige akkurat kunne hive 3 stjerner hjem i euroncap?

Er du sikker på at seneste udgave af Pikantosten ogås kun høster 3 stjerner?

Den nye har jo blandt andet fået sideairbags...;)

At det så alligevel er en pispotte, kan man jo altid diskutere...

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-09 19:48

Hans Mouridsen skriver:

> Er du sikker på at seneste udgave af Pikantosten ogås kun høster 3 stjerner?

Tæt på.
Det er stadigvæk samme bil, blot faceliftet lidt.

> Den nye har jo blandt andet fået sideairbags...;)

Hviket man også kan se resultatet af i testen jeg linkede til tidligere

Fra : Søren

Dato : 27-01-09 08:28

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt på nettet, men der er tilsyneladende ikke den store forskel. Eller er
> der en anden bil i den billige ende, som jeg har overset?

Citroen c1 har de lige skrevet er den billigste lillebil. 1,25 kr pr. km

Der var et link i en af de andre postgrupper ellers tjek fdm.dk

Fra : Michel

Dato : 27-01-09 17:38

> Gode råd modtages meget gerne

Og der kom flere af slagsen, som kommer til at indgå i overvejelserne. Jeg
takker mange gange

Mvh
Michel