De svenskere....
Fra : Dak

Dato : 26-01-09 12:56

forstår ikke hvad halvtreds betyder!

Og så er der også lige det kryds hvor der var fuld stop i alle
retninger. Så jeg efter nærmere studier så var den eneste forskel jeg
kunne se at i 2 af retningerne så var stop-linjen før
fodgængerovergangen f.eks. retning 1(den man selv kommer fra) & 2(til
højre) mens det ved de 2 andre var efter, retning 3(lige ud) & 4(til
venstre).

Hvad er korrekt kørsel ved disse? er der højre vigepligt? eller
uregelmæssig vigepligt?

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-01-09 14:40

> [...]
> efter, retning 3(lige ud) & 4(til venstre).
>
> Hvad er korrekt kørsel ved disse? er der højre vigepligt? eller

Den kommer først kører først, altså efter kø kultur.
Det er sådan at jeg har lært det.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-01-09 14:45

Dak <dak_n@hotmail.com> wrote in news:497da4d8$0$90275$14726298
@news.sunsite.dk:

> forstår ikke hvad halvtreds betyder!

Det er det halve af treds. Fuldstændig som halvfjerds er det halve af
fjerds og halvfems er det halve af fems.

Men det er svært at forstå når man er vandt til det megakomplekse og
fuldstændig ulogiske system med treti, firti, femti, seksti, syvti, otteti
og niti.

Hvad blev der lige af toti??? Ja jeg spørg' bare...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-01-09 20:43

On Mon, 26 Jan 2009 13:45:03 +0000, Kent Oldhøj wrote:

> Dak <dak_n@hotmail.com> wrote in news:497da4d8$0$90275$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Det er det halve af treds. Fuldstændig som halvfjerds er det halve af
> fjerds og halvfems er det halve af fems.

Hmmm....

> [...]
> otteti og niti.
>
> Hvad blev der lige af toti??? Ja jeg spørg' bare...

Samme sted som halvands tror jeg.