Tandrem på opel vectra
Fra : Per H

Dato : 24-01-09 18:28

Er der ikke en tandrem på en opel vectra model C. der skal skiftes?
der står intet om det i servicebogen

per

Fra : Lund

Dato : 24-01-09 20:17

Jo da, men det kommer da afhænger af hvilken motortype der er tale om.

Så oplys årgang (ikke indregistrerings dato) og motortype, så jeg kan give
dig den rette information.

Årgang finder du på det 10'ende ciffer i stelnummeret.

Mvh. Torben

Fra : Per H

Dato : 24-01-09 22:19

On Sat, 24 Jan 2009 20:16:43 +0100, "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev:

> [...]
>dig den rette information.
>
>Årgang finder du på det 10'ende ciffer i stelnummeret.

årgang 2003
1.8 comfort.

per

Fra : Per H

Dato : 25-01-09 00:04

On Sat, 24 Jan 2009 22:18:51 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

> årgang 2003
> 1.8 comfort.

Jeg har lige tjekket servicebogen, og der er opført flere
opelmodeller, men som jeg kan læse det så står der, senest hver 4 år,
eller 60.000 km. Bilen har kørt 110.000 km. mig bekent er der ikke
skiftet rem. Men om jeg læser motortypen korekt er jeg lidt i tvivl
om. Jeg ved kun at det er 1.8 benzin. og er ret sløv

Da jeg købte bilen hos opel var den 3 år gammel og havede kørt ca
80.000 km. Der er ingen optagenelser i servicebogen, om at remmen er
udskiftet, Men hvis det er tilfældet, så var det vel opel der skulle
have skiftet den, inden de solgte den??

Eller ihvertfald gjort opmærksom på det?

per

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 01:09

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 80.000 km. Der er ingen optagenelser i servicebogen, om at remmen er
> udskiftet, Men hvis det er tilfældet, så var det vel opel der skulle

Uanset - få det undersøgt! Og er remmen aldrig skiftet, så få det gjort med
det samme - hellere i går end i morgen!

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 25-01-09 12:01

Henrik B. wrote:

> Uanset - få det undersøgt! Og er remmen aldrig skiftet, så få det gjort med
> det samme - hellere i går end i morgen!

Nu er det ikke remmen der er problemet, den kunne for den
sags skyld køre en million kolimeter.

Det er de hjul remmen kører på, som regel remstrammerhjulets
leje der står af, så friktionsvarmen ødelægger remmen, eller et
vandpumperemhjul der slider på kanten af remmen pga. af slør
i lejet.

Begynder remmen at flosse, er det som regel kun minutter det
drejer sig om.

--
Ejvind kruse

Fra : Per H

Dato : 25-01-09 12:21

On Sun, 25 Jan 2009 12:01:04 +0100, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
>i lejet.
>
>Begynder remmen at flosse, er det som regel kun minutter det

Men man får vel skiftet det hele, når man får skiftet remmen,?
hvad mon man skal betale for den udskiftning,.?

per

Fra : Lund

Dato : 25-01-09 16:43

Hej Per

Den skal skiftes for hvert' 6' år eller 90.000 Km.

En´ af de her 2 har du:
Z18XEL = 115 HK
Z18XE = 125HK

_______________________
Z18XER = 140HK

Ved udskiftning af tandrem, skifter vi selvfølelig de 2 medløberhjul og
remstrammerhjul.

Mvh. Torben

Fra : Per H

Dato : 25-01-09 18:35

On Sun, 25 Jan 2009 16:43:20 +0100, "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev:

> [...]
>
>_______________________
>Z18XER = 140HK
>

>Ved udskiftning af tandrem, skifter vi selvfølelig de 2 medløberhjul og

Jeg mener den er 125 HK, så det er nok en XEér

i min servisevejledning står der nu ikke noget om 6 år/ 90.000?

men så er den garenteret ikke skiftet.
Ved du ca hvad det koster,
og hvem er vi?

per

Fra : TDN

Dato : 25-01-09 19:34

> Jeg mener den er 125 HK, så det er nok en XEér
>
> i min servisevejledning står der nu ikke noget om 6 år/ 90.000?

> [...]

Skynd dig at få den skiftet, Opel er berømt/berygtet for deres svage
tandremme som på flere af deres motorer kun holdt 60.000 km eller mindre
trods der stod mere i servicebogen. FDM kører en del sager for medlemmer der
har fået deres Opel motorer ødelagt trods de ikke havde kørt det der stod i
bogen endnu. Det koster hurtigt omkring 20.000 kr til en ny motor.

Mvh
Thomas

Fra : Per H

Dato : 25-01-09 19:51

On Sun, 25 Jan 2009 19:33:55 +0100, "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk>
skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Skynd dig at få den skiftet,

Ja. jeg ringer rundt imorgen så det kan blive ordnet. Jeg troede
faktisk at der var en lampe der ville lyse, når det var tid, det mener
jeg der gjorde i min gamle Mazda, men det var da godt jeg lige
undersøgte det puha.

>Det koster hurtigt omkring 20.000 kr til en ny motor.

ja føj for et maridt.

per

Fra : Lund

Dato : 25-01-09 20:20

Hej

Det koster cirka Kr. 2600,- inkl. moms for sådan en omgang.
(der er ikke et problem med opels tandremme for tiden )

Vi? Jeg arbejder i en Opel biks

Mvh. Torben

PS.

Z18XER har et interval på 10 år eller 150.000 Km.

Fra : Per H

Dato : 25-01-09 20:54

On Sun, 25 Jan 2009 20:19:53 +0100, "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev:

> [...]
>

>Mvh. Torben
>

>PS.
>
>Z18XER har et interval på 10 år eller 150.000 Km.
1k tak. for bistand.
ved du om opel har lånebiler til det? jeg bor på landet hvor der
ikke er offentlig forbindelse?

per

Fra : Lund

Dato : 25-01-09 21:47

Hej

Ja der er LEJEbil (krav fra Opel)
Det skal du naturligvis aftale med dem, så den er reseveret til dig.

Husk nu at få deres pris på udskiftningen forinden.

Skal du lavet et service eftersyn samtidig.

Mvh. Torben

Fra : Per H

Dato : 26-01-09 11:44

On Sun, 25 Jan 2009 21:47:13 +0100, "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev:

> [...]
>
>Husk nu at få deres pris på udskiftningen forinden.
>
>Skal du lavet et service eftersyn samtidig.

Kan jeg benytte mig af dit bud, for det er helt andre priser jeg får,
4000- 5200 kr. incl moms.

per

Fra : Lund

Dato : 25-01-09 21:52

Hvis du har flere spørgsmål, så kan du stille dem i www.opelpower.dk
Så får du svar på dine spørgsmål rimeligt hurtigt.

Mvh. Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 20:51

> Er der ikke en tandrem på en opel vectra model C. der skal skiftes?
> der står intet om det i servicebogen

Hvis den er med Saab motor (turbo benzin), så er den med kæde.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-01-09 01:18

Sat, 24 Jan 2009 20:51:02 +0100, skrev Henrik B., på 12 linier, i
<497b712a$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

Eller en 2,2 L sugemotor

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:22

"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i meddelelsen

> Eller en 2,2 L sugemotor

Ja, nu er Saab's 2,0-liters turbomotor B208 jo så også baseret på netop GM's
2,2-liters suger... )