Så skal man til det igen......
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 15:16

Kl. 18:30 starter en ny arbejdsdag.

Første delmål er Kapellskär, hvor jeg gerne skulle med færgen til
Finland i morgen tidlig kl. 09:15

Temmeligt ukompliceret, bortset fra føret, idet der er udsigt til
temperaturer omkring 0, og finregn, sne eller slud, afhængigt af
vejrgudernes humør.

Det er temmeligt vigtigt at komme derop så hurtigt som muligt, idet
overfarten "kun" er på 7½ time, og jeg skal have 11 timers hvil, så
det ville være godt om man kunne være oppe i havnen 3½ time før
afgang.

De kvikke vil så påpege at jeg bare kan køre hjemmefra noget før, men
det er ikke muligt, idet der også skal afvikles 45 timers week-end
hvil.

Ellers er der mulighed for at afholde det resterende efter
ilandkørsel.

Det ideelle ville være hvis der er noget interessant på svensk TV, da
der så ikke er ret meget trafik at slås med.

Søndag aften skal jeg losse 2 paller i en lille flække der hedder
Kimito, og derefter losse resten af godset i Helsinki.

Samme sted i Helsinki skal jeg laste retur til Sverige, og derefter
med færgen retur mandag morgen kl. 09:30

I Sverige skal jeg forbi Arlanda og Jönköping, og afslutte med losning
i Brøndby.

Sådan er en almindelig arbejdsdag for mig, og det hele er slut ca. kl.
05:00 tirsdag morgen.

Så er der ganske præcist kørt 2000 km., og brændt ca. 600 liter diesel
af. Lidt afhængigt af føret. Det er dyrt at køre i lortevejr.

Tirsdag sidst på eftermiddagen skal jeg så laste igen til Jönköping,
tømme traileren der, og bytte med en kollega, og så afsted til Finland
nok engang. Så er ugen ved at være gået.

Bare sådan hvis I går og lurer på hvad jeg går og laver.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-01-09 15:18

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Bare sådan hvis I går og lurer på hvad jeg går og laver.

Jeg kunne forestille mig at det er det du ikke skriver om, der er
interessant ;)

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 15:24

On Sat, 24 Jan 2009 15:18:08 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg kunne forestille mig at det er det du ikke skriver om, der er
>interessant ;)

>--

Jeg ved ikke lige hvad du har i tankerne, men hvis det er unoder og
den slags, i trafikken, så er det begrænset hvad man kan lave af
skarnsstreger når alt undtagen de sidste 25 km. er motorvej.

Du kan jo stille et eller flere spørgsmål, hvis der er noget du vil
have belyst. Alt besvares, undtagen firmahemmeligheder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 15:31

> Du kan jo stille et eller flere spørgsmål, hvis der er noget du vil
> have belyst. Alt besvares, undtagen firmahemmeligheder.

Du ser TV, mens du kører?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 15:49

On Sat, 24 Jan 2009 14:30:48 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Du ser TV, mens du kører?

>--

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har ikke noget TV i bilen, og jeg
medbringer heller ikke nogen bærbar. Jeg kommer for sent i seng, hvis
jeg har den slags med.

Desuden er kaffemaskinen med vilje placeret således, at den ikke kan
betjenes under kørslen, hvis det skulle blive det næste spørgsmål.

Det eneste jeg kan nå, udover de betjeningsmæssige greb og kontakter,
er flasken med koldt vand i flaskeholderen.

Ikke helt så eksotisk som rygterne gerne vil have det til at se ud,
vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 15:52

> [...]
> er flasken med koldt vand i flaskeholderen.
> Ikke helt så eksotisk som rygterne gerne vil have det til at se ud,

Internet med på rejsen?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 15:55

On Sat, 24 Jan 2009 14:51:52 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Internet med på rejsen?

>--

Nu begynder jeg at betvivle dine fatteevner.

Hvor fanden skulle internet komme fra, når jeg ikke medbringer en PC?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:00

> Nu begynder jeg at betvivle dine fatteevner.
> Hvor fanden skulle internet komme fra, når jeg ikke medbringer en PC?

Det kører jo på min PDA - som også udgør min mobilos. På den måde har jeg
hele kontoret med mig på rejsen inkl. e-mail (privat og firma) samt netop
internettet. Sidstnævnte mulighed er ret smart, når man står midt i een
eller anden by og skal hitte en adresse på een eller anden forretning eller
lignende.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:04

On Sat, 24 Jan 2009 15:00:25 GMT, "Mogens"
> [...]

>eller anden by og skal hitte en adresse på een eller anden forretning eller

Nårh ja, det er s'gu da rigtigt!

Der er jo fandme internjet i mobilos, men den anvendes kun minimalt
under kørslen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:05

KLIP

> Der er jo fandme internjet i mobilos, men den anvendes kun minimalt
> under kørslen.

ROTFLMAO

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:10

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Og det koster i drift?

> ROTFLMAO

Rolig nu

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:13

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu

Jeg sidder helt roligt i min stol .... og skrald griner..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:13

> Jeg sidder helt roligt i min stol .... og skrald griner..;)

Jow jow - jeg så den 1. gang

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-01-09 01:41

"BJ" <> skrev i meddelelsen ...

> Jeg sidder helt roligt i min stol .... og skrald griner..;)

Jaja, det er vi med på, men det var jo ikke det du skrev.
rotflmao er jo rolling on the flor laughing my as of.

mvh
Henning

Fra : BJ

Dato : 25-01-09 02:47

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jaja, det er vi med på, men det var jo ikke det du skrev.
> rotflmao er jo rolling on the flor laughing my as of.

Der havde jeg rejst mig fra gulvet.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-01-09 11:49

"BJ" <> skrev i meddelelsen

> Der havde jeg rejst mig fra gulvet.

Havde jeg nu læst hele tråden før jeg begyndte at ævle
så havde jeg set at der var en der havde kommenteret
meget mere elegant en min. Øv.

mvh
Henning

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 11:54

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Havde jeg nu læst hele tråden før jeg begyndte at ævle
> så havde jeg set at der var en der havde kommenteret
> meget mere elegant en min. Øv.

Det var en flot selverkendelse. Hvis du nu prøver at overføre dette til en
trafikal situation, har du hermed prøvet at køre bil i Sverige. Gør man en
fejl i trafikken dér, undskylder man øjeblikkelig vha hånd og øjenkontakt.
Det er i alt fald mine oplevelser, når medtrafikanter har dummet sig i
trafikken ift. mig...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-01-09 22:18

"Mogens" <> skrev i meddelelsen ...

> Det var en flot selverkendelse.
Sådan kan jeg også være

> Hvis du nu prøver at overføre dette til en trafikal situation, har du
> hermed prøvet at køre bil i Sverige.
Æh. Det tætteste på Sverige jeg har været, er 5 meter vest for
Den Lille Havfrue eller udenrigs ankomsthallen i Kastrup.

mvh
Henning

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:01

KLIP

> Nu begynder jeg at betvivle dine fatteevner.
>
> Hvor fanden skulle internet komme fra, når jeg ikke medbringer en PC?

Det virker ellers fint på diverse mobiltelefoner og også min HTC Touch
Pro..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:03

> Det virker ellers fint på diverse mobiltelefoner og også min HTC Touch
> Pro..

Er det nu, man skal citere, Hr Folmer?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:08

On Sat, 24 Jan 2009 15:02:37 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Er det nu, man skal citere, Hr Folmer?

>--

Du kan gøre lige hvad du vil.

Min Alzheimer beviser bare at jeg ikke distraheres af sligt under
kørslen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:11

> Du kan gøre lige hvad du vil.

Jep

> Min Alzheimer beviser bare at jeg ikke distraheres af sligt under
> kørslen.

Der må dælme være langt til Stockholm...

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der må dælme være langt til Stockholm...

Nope, det kan man ikke huske...

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:14

On Sat, 24 Jan 2009 15:11:01 GMT, "Mogens"

>Jep

>Der må dælme være langt til Stockholm...

>--

Det er ikke så farligt.

Du gør dig ingen forestillinger om, hvor stor underholdningsværdi der
er i at sidde ophøjet og betragte personbilernes gøren og laden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:17

> Det er ikke så farligt.

Nej, jeg er der hver tirsdag/onsdag

> Du gør dig ingen forestillinger om, hvor stor underholdningsværdi der
> er i at sidde ophøjet og betragte personbilernes gøren og laden.

Ja der sker sikkert lidt. Mig irriterer elefantoverhalingerne, men jeg er
dog ikke kommet så langt, at jeg tager nødsporet indenom

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-01-09 04:21

On Sat, 24 Jan 2009 15:17:11 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Ja der sker sikkert lidt. Mig irriterer elefantoverhalingerne, men jeg er
>dog ikke kommet så langt, at jeg tager nødsporet indenom

Heller ikke her, men det kan sgu pisse dem af, hvis man efter af være
blevet tvunget til en meget kraftig nedbremsning lægger sig ind foran
lastbilen, og så slipper speederen. Han blev sgu noget muggen, men så
kan han lade mobilosen ligge og kigge sig ordentlig for næste gang.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:05

On Sat, 24 Jan 2009 16:00:56 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Det virker ellers fint på diverse mobiltelefoner og også min HTC Touch
>Pro..

>--

Som skrevet ovenfor, så er det også tilgængeligt på min Nokia N73, ved
nærmere eftertanke...................men anvendes ikke. 9

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:07

KLIP

> Som skrevet ovenfor, så er det også tilgængeligt på min Nokia N73, ved
> nærmere eftertanke...................men anvendes ikke. 9

O.k., så tror vi på den med storken, men så heller ikke mere..

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:11

On Sat, 24 Jan 2009 16:07:20 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>O.k., så tror vi på den med storken, men så heller ikke mere..

>--

Jeg tvivler s'gu lidt på den stork.

Hvis fjerkræet opholder sig i Afrika om vinteren, hvorfor er de babyer
den så kommer slæbende med ikke sorte?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 16:14

KLIP

> Jeg tvivler s'gu lidt på den stork.
>
> Hvis fjerkræet opholder sig i Afrika om vinteren, hvorfor er de babyer
> den så kommer slæbende med ikke sorte?

Æg du...æg..

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 16:17

On Sat, 24 Jan 2009 16:14:22 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Æg du...æg..

>--

Satanoghelvede!!! Hvordan har jeg kunnet overse det?? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-01-09 18:15

On Sat, 24 Jan 2009 15:12:59 +0000, Mogens wrote:

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - jeg så den 1. gang

Han citerede lidt mindre anden gang. Opdagede nok at han ikke havde
skrevet SIMCLMAO...

Fra : Mogens

Dato : 30-01-09 19:54

> Temmeligt ukompliceret, bortset fra føret, idet der er udsigt til
> temperaturer omkring 0, og finregn, sne eller slud, afhængigt af
> vejrgudernes humør.

Jep, det var fint vejr og Leon'en fik lov at trække igennem på turen
(var helt oppe at tangere 15,6 km/l på en tankfuld)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-01-09 19:59

On Fri, 30 Jan 2009 18:53:55 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Jep, det var fint vejr og Leon'en fik lov at trække igennem på turen
>(var helt oppe at tangere 15,6 km/l på en tankfuld)

>--

Ja, føret i Sverige var OK, men det var mere lumsk i Finland.

Med det tempo du holder, og 170 fyrige hypper, må det da siges at være
fint med det forbrug.

Jeg holder nogenlunde konstant 3.5 km/l.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 30-01-09 21:10

> Ja, føret i Sverige var OK, men det var mere lumsk i Finland.

Sne?

> Med det tempo du holder, og 170 fyrige hypper, må det da siges at være
> fint med det forbrug.

Jow jow - det er vel okay.
(bilen får godt nok maneg positive kommentarer med åp vejen)

> Jeg holder nogenlunde konstant 3.5 km/l.

Miljøsvin - du kører vel næppe euro 5 ??

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-01-09 21:58

On Fri, 30 Jan 2009 20:10:29 GMT, "Mogens"

>Sne?

>--

Ja, et lille tyndt lag lumsk fandenskab. Rigtigt fedtet.

>--

>Jow jow - det er vel okay.
>(bilen får godt nok maneg positive kommentarer med åp vejen)

>--

OK.

>--

>Miljøsvin - du kører vel næppe euro 5 ??

>--

Hvem kalder du svin, din møghund??!!

Naturligvis kører jeg Euro 5!!

Jeg kører s'gu da i en nyere vogn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 03:21

> Hvem kalder du svin, din møghund??!!
> Naturligvis kører jeg Euro 5!!
> Jeg kører s'gu da i en nyere vogn.

Samme her - med partikelfilter!

Fra : BJ

Dato : 31-01-09 04:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Samme her - med partikelfilter!

....og resten af "prutterne" falder ned som syreregn (over regnskoven)...:)

mvh/Bjørn J.