Er Xenon kit lovligt at køre med?
Fra : Ole Boesen

Dato : 24-01-09 15:00

Findes der typer som kan gå gennem et syn?

Ole Boesen

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 24-01-09 15:14

"Ole Boesen" <ole.boesen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Findes der typer som kan gå gennem et syn?

Alt fabriksmonteret bør kunne gå gennem syn, hvis det er rigtigt justeret.
Alt andet kan give problemer, hvis ikke det er originalt udstyr der er
monteret og bilen i forvejen kan købes med udstyret.
Hilsen Matthias

Fra : Brian H

Dato : 24-01-09 16:49

"Ole Boesen" <ole.boesen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Findes der typer som kan gå gennem et syn?

Kittet skal i så fald være med automatisk niveauregulering og
lygtevaskere/spulere. Der er normalt også andre paraboler i Originale Xenon
lygter...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-09 16:52

On Sat, 24 Jan 2009 15:00:02 +0100, "Ole Boesen"
<ole.boesen@stofanet.dk> wrote:

>Findes der typer som kan gå gennem et syn?
Nej, regn ikke med det.
Du kan med garanti til udvalgte mærker/modeller få et kit der kan gå
igemmen syn, men ikke et kit til 1000 kr. det er langt større beløb vi
snakker om.

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 23:11

Ole Boesen skriver:

> Findes der typer som kan gå gennem et syn?

Ja, masser. De te r den type kits der indeholde automatisk
lyslængdreregulring, godkendte lygteer og lygtevaks (hvis ikke tingene
findes i forvejen). De koster som regel en halv arm......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-01-09 23:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> lyslængdreregulring, godkendte lygteer og lygtevaks (hvis ikke tingene
> findes i forvejen). De koster som regel en halv arm......

Hvor har du sidst fundet sådan et kit?

PS: At svare: 'Internettet!' er ikke præcist nok

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 08:48

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Hvor har du sidst fundet sådan et kit?
>
> PS: At svare: 'Internettet!' er ikke præcist nok

Er det nok at i mit tilfælde at svare VW ?

Fra : KASO

Dato : 25-01-09 10:18

> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Er det nok at i mit tilfælde at svare VW ?

Hella sælger svjh. kits til nogle modeller - E-mærkede og med alt, der skal
til for at gøre det lovligt. Men som Klaus skriver: Det er ikke billigt!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-01-09 10:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Er det nok at i mit tilfælde at svare VW ?

Dvs. at det ikke er universal kit.
Det mange andre forstår ved et kit er netop at det er universal (næsten).

Det du mener er jo blot at VW har samlet alle reservedelene i en samlet
pakke.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 10:31

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Dvs. at det ikke er universal kit.

Jo, jo, den dækker indtil flere årgange af en Golf

> Det du mener er jo blot at VW har samlet alle reservedelene i en samlet
> pakke.

Jeps..........

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-01-09 11:07

Hej

On 24/01/09 23.55, in article
497b9c62$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

> Hvor har du sidst fundet sådan et kit?
>
> PS: At svare: 'Internettet!' er ikke præcist nok

Jeg har selv eftermonteret xenon på en BMW jeg havde engang. Sættet var fra
Hella, og indeholdte nyt ledningsnet, lygter og niveauregulering. Det
kostede dengang knap 6000 kr. Fik dog alligevel en anmærkning til syn, da
synsmanden ikke mente det var lovligt med 4 positionslygter (BMW style med
de 4 celis ringe).

Jeg ved at Hella laver en del kits til tyske biler - BMW, VW, Audi, Opel. Du
kan finde alle modellerne på Hella.de

Mvh
Hans Mouridsen