Sikkerhedssele på hund?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 12:05

Hørte i går at man enten skal ha sikkerhedssele på sin hund når man kører i
bil eller at den skal i bur - nogen der kan af- eller bekræfte dét?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Søren C

Dato : 20-01-09 04:20

Det er helt korrekt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 12:23

Søren C skrev:

> Det er helt korrekt

Tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : hanzen

Dato : 20-01-09 12:28

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
Det er helt korrekt

I Tyskland skal man, men der er ingen lov om det i DK.

se tråd i dk.fritid.dyr.hund.

--
hilzen
hanzen

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-09 14:03

Søren C havde fået den ide at fortælle:
> Det er helt korrekt

Det står ikke noget om den skal være i sele eller bur nogen stedre.. ellers
vil jeg da gerne se det.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-09 18:15

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Hørte i går at man enten skal ha sikkerhedssele på sin hund når man
> kører i bil eller at den skal i bur - nogen der kan af- eller bekræfte
> dét?

Lov eller ej - det er en god ide at spænde dyret fast, det slår hårdt når
det kommer flyvende bagfra :s

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 20:02

Henrik Stidsen skrev:
> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Lov eller ej - det er en god ide at spænde dyret fast, det slår hårdt når
> det kommer flyvende bagfra :s

Hvad med at holde hund af en størrelse så den kan sidde på skødet i
passagersiden hhv. ligge under handskerummet når der ikke er passagerer
med?!

--
Armand.

Fra : Lars [6710]

Dato : 20-01-09 22:36

Armand skrev:
> Hvad med at holde hund af en størrelse så den kan sidde på skødet i
> passagersiden hhv. ligge under handskerummet når der ikke er passagerer
> med?!

Den flyver da stadig rundt i kabinen hvis det går rigtig galt !
Vores Skotte kan da sgatens side på gulvet eller på skødet, men jeg
gider sq ikke have 12 kg hund liggende løs når alt/alle andre er spændt
fast.
Hunde bør være i et bur i bagagerummet !

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-09 22:51

"Lars [6710]" skriver:

> Hunde bør være i et bur i bagagerummet !

Alternativt være lukket inde i handskrummet

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 21-01-09 11:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Alternativt være lukket inde i handskrummet

Så er det ikke en hund, men en rotte ...

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Rene Egeztrøm Jensen

Dato : 21-01-09 00:08

Nej den vejer også 220,2kg hvis i knalder op i nogen med 80kmt .. så det går
hurtigt galt ..

sys seler eller ligende kunne være en go ting til de stakkels dyr ..

Mvh Rene

--
Mvh Rene Egesrøm Jensen
Munkfort 13, Skærup

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-09 17:17

Rene Egeztrøm Jensen wrote:
> Nej den vejer også 220,2kg hvis i knalder op i nogen med 80kmt .. så
> det går hurtigt galt ..

Hvis hunden kan ændre vægt ved at ændre hastighed,
så er alle fødevare problemer jo løst.
Tag 1 skive rugbrød med i bilen og spis den på vej til arbejde,
så behøver du jo ikke at spise resten af dagen.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 18:21

Uffe Bærentsen skrev:
> Hvis hunden kan ændre vægt ved at ændre hastighed,
> så er alle fødevare problemer jo løst.
> Tag 1 skive rugbrød med i bilen og spis den på vej til arbejde,
> så behøver du jo ikke at spise resten af dagen.

Du glemte lige at det skal kombineres med at du kører galt. Og så tror
jeg nok jeg fortrækker flere skiver rugbrød.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 23:55

Armand skrev:

> Hvad med at holde hund af en størrelse så den kan sidde på skødet i
> passagersiden hhv. ligge under handskerummet når der ikke er
> passagerer med?!

Dét er lidt svært når han allerede vejer 32 kg. (ikke at han ikke kan sidde
på skødet! )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-01-09 12:42

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét er lidt svært når han allerede vejer 32 kg. (ikke at han ikke kan sidde
> på skødet! )

På samme måde bliver det vel også svært for mange hundejere at tilvænne
deres halvgamle hunde at skulle sidde i sele hhv. bagi :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-09 13:06

Armand skrev:

> På samme måde bliver det vel også svært for mange hundejere at
> tilvænne deres halvgamle hunde at skulle sidde i sele hhv. bagi :-/

Joe måske - dog (selvfølgelig) ikke hér i familien, hvor han i forvejen
sidder bagi.

Jeg tror endda at han sagtens ville lade sig transportere i bagagerummet i
min sedan; vi har fået ham da han var knap 2 år gammel, og hér den anden dag
hvor vi skulle til stranden og bagageklappen stod åben hoppede han af sig
selv op i rummet og lagde sig ned, så dét er nok en gammel vane
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KASO

Dato : 21-01-09 07:37

> Hvad med at holde hund af en størrelse så den kan sidde på skødet i
> passagersiden hhv. ligge under handskerummet når der ikke er passagerer
> med?!

I dén størrelse hedder det "hamster" eller "rotte" - hunde har en størrelse,
hvor man ikke behøver at bukke sig ned for at klappe dem

Men som andre er inde på: selv mindre "hunde" flyver rundt i kabinen ved en
evt. kollision - og de slår rigeligt hårdt til at slå ihjel. Vores sidder i
et bur i bagagerummet - det bør de alle!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-09 23:34

Armand skrev:

> Hvad med at holde hund af en størrelse så den kan sidde på skødet i
> passagersiden hhv. ligge under handskerummet når der ikke er passagerer
> med?!

Læste det først som _I_ handskerummet. Se, DET er en praktisk størrelse
for en hund.

Fra : Armand

Dato : 30-01-09 00:02

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Læste det først som _I_ handskerummet. Se, DET er en praktisk størrelse
> for en hund.

Hæ!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 00:45

On Jan 21, 7:36 am, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> Men som andre er inde på: selv mindre "hunde" flyver rundt i kabinen ved en
> evt. kollision - og de slår rigeligt hårdt til at slå ihjel. Vores sidder i
> et bur i bagagerummet - det bør de alle!

Det samme med vores 2.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-01-09 15:52

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Det samme med vores 2.

Kan man få sådan et til ungerne - evt. også til konen?

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 07:59

On Jan 21, 3:51 pm, "Lars Frandsen" <nyhe...@nordholm-frandsen.dk>
wrote:

> Kan man få sådan et til ungerne - evt. også til konen?

Ungerne kan sikkert godt være der, næppe sammen med konen

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-01-09 16:59

On 21 Jan., 15:58, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Ungerne kan sikkert godt være der, næppe sammen med konen

Svigermor?

Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 03:01