Ford - dårligt ry ??
Fra : Lasse P

Dato : 18-01-09 10:32

Jeg kikker på en ny ford mondeo 2008, og jeg er meget lun på den, men så
siger en af mine venner at ford de senere år har fået et meget dårligt ry ?

Ikke hvad det skulle være, men han ville ikke selv vælge en ford.

Jo han siger at allerede efter 80.000 virker de vildt brugte og "udtrådt".

(Misundelse måske?)

Ved i noget om hvad det skulle være for et dårligt ry ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 11:08

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ikke hvad det skulle være, men han ville ikke selv vælge en ford.

> Ved i noget om hvad det skulle være for et dårligt ry ?

Jeg ved ikke med den nyeste model, men Ford har kæmpet meget med
rustproblemer. Selv 3-4 år gamle biler har fået nye døre og bagklap.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Tom

Dato : 18-01-09 12:01

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Misundelse måske?)
>
> Ved i noget om hvad det skulle være for et dårligt ry ?

Din ven er tydeligvis en person som ikke selv har Ford og bare beror sine
skøn på moster olga's erfaringer.
Ford her ingen problemer med levetiden som sådan, min mondeo nærmer sig
hastigt de 400.000 Km og jeg kender også andre her i gruppen som længe har
passeret de 400.000 Km.
Mig bekendt så har Ford haft seriøse rustproblemer helt frem til 2003, men
har INTET hørt om at de stadig skulle være et problem på biler efter 2003.
Så som udgangspunkt kan du roligt skifte til Ford.
Regn dog med at Ford har et stort værditab, sammenlignet med VW og BMW, men
din vens udtalelser kan du intet bruge til, lad bare ham vælge Citroen eller
Skoda.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 12:26

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Regn dog med at Ford har et stort værditab, sammenlignet med VW og BMW,
> men

Hvor stort er det idag ?
Har du nogle tal som viser denne store forskel ?

Fra : Tom

Dato : 18-01-09 12:31

Dem kan du selv find i www.bilbasen.dk og sammenholde med nyprisen.

--
Tom

Fra : Lasse P

Dato : 18-01-09 13:11

Ok, tak for info.

og forresten lige nøjagtig, det er faktisk en skoda han har *LOL*

Fra : Tom

Dato : 18-01-09 13:24

> Ok, tak for info.
>
> og forresten lige nøjagtig, det er faktisk en skoda han har *LOL*

sådan en østeuropæisk knallert

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-09 10:11

> Mig bekendt så har Ford haft seriøse rustproblemer helt frem til 2003, men
> har INTET hørt om at de stadig skulle være et problem på biler efter 2003.

Da vi i 2007 kiggede nyere brugt mondeo var der allerede synlig rust på 2004
& 2005 modeller. F.eks ved bagskærmen. Men fra 2005 og frem skulle de have
helt styr på det

(En i familien har en 2003 - og den har fået skiftet alle døre og
for/bagklap - Det er hans 3. mondeo. Den forrige var der vist noget med
nogle "dyre" gummibøsninger i undervognen indenfor de første år men der har
ellers ikke været noget af betydning)

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 12:04

Anders Majland skrev:

> Da vi i 2007 kiggede nyere brugt mondeo var der allerede synlig rust på
> 2004 & 2005 modeller. F.eks ved bagskærmen. Men fra 2005 og frem skulle
> de have helt styr på det

Og dét vil jo så vise sig om føje år (for de kunder som tog udtalelsen
for troende).

Ligeså langt tilbage som jeg kan huske har Fiat reklameret med at NU
rustede en Fiat ikke længere - Hvor meget har man kunnet stole på dét??

--
Atmand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 12:59

> Ligeså langt tilbage som jeg kan huske har Fiat reklameret med at NU
> rustede en Fiat ikke længere - Hvor meget har man kunnet stole på dét??

Lige så meget som de idag har købt 35 % af Chrysler.
Så de må ha' vendt de dårlige år til de gode på mere
end een måde.

Fra : Tom

Dato : 23-01-09 16:09

> [...]
> nogle "dyre" gummibøsninger i undervognen indenfor de første år men der
> har ellers ikke været noget af betydning)

JEG skifte mine bærearme inkl. gummi til nogle uoriginale fra Høyer
autodele, mener ikke de kostede mere end 3-400 Kr pr stk og de har da holdt
200.000 Km ind til videre.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-01-09 19:36

Tom wrote:

> JEG skifte mine bærearme inkl. gummi til nogle uoriginale fra Høyer
> autodele, mener ikke de kostede mere end 3-400 Kr pr stk og de har da
> holdt 200.000 Km ind til videre

Hvis jeg husker rigtigt, så skete det før Onkel Høyer skiftede navn til
Onkel Hansen.
Synes ikke rigtig varerne har den samme kvalitet længere ved Høyer/Hansen.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 23-01-09 21:00

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker rigtigt, så skete det før Onkel Høyer skiftede navn til
> Onkel Hansen.
> Synes ikke rigtig varerne har den samme kvalitet længere ved Høyer/Hansen.

Næh ofte er det noget værre l*rt de sælger hos tsvansen. Skiver skæve på
(hold fast) 1½ times kørsel, og bakker opslidt efter 50.000 Km.....plejer at
holde det dobbelte

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 12:08

> [...]
>
> (Misundelse måske?)
>
> Ved i noget om hvad det skulle være for et dårligt ry ?

Der var anvendt en for dårlig sealer fra 3M i døre og klapper.
Denne sealing sluttede ikke tæt, og vand kunne trænge
ind i samlingerne med rust tilfølge. Ford skiftede efterfølgende
døre på garantien. Både Focus og Mondeo'en var ramt af den
dårlige sealing, men det er en del år siden nu.

Mondeo blev iøvrigt valgt som 'car of the year' af TopGear.
http://www.motorauthority.com/top-gear-picks-ford-mondeo-as-family-car-of-the-year.html

-samt årets brugtbil 2008 i danmark
http://www.bilbasen.dk/Services/ReadPressRelease.aspx?ID=94

Og 'udtrådt' efter 80.000,- ? *S*
Selv småbiler triller lystigt 300.000 km. idag,
så ja, der må igen være tale om misundelse:

Fra : Torben E

Dato : 18-01-09 13:44

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i en meddelelse

> Jo han siger at allerede efter 80.000 virker de vildt brugte og "udtrådt".

Jeg har netop været ude og prøve en 04 mondeo tdci, til
min far, mit indtryk er således kun fra netop denne bil.

Generelt virkede den noget "brugt" og med en "billig" fornemmelse,
jeg kunne ikke lide den, der var godt med udstyr til prisen, navi ,
bluetooth, 6 gear, el sæder mm.
Den var meget blød og sejlende, synes jeg, men jeg havde også
store forventninger med al den ros de har fået i div. tests.

Vi valgte en Audi A4 istedet, helt anden fornemmelse.

Undskyld hvis nogen ikke har samme mening

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 14:44

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Den var meget blød og sejlende, synes jeg, men jeg havde også
> store forventninger med al den ros de har fået i div. tests.

Så du er mao helt galt afmarcheret:)

Fra : claus b. p.

Dato : 18-01-09 19:38

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> wrote in message
> [...]
>
> (Misundelse måske?)
>
> Ved i noget om hvad det skulle være for et dårligt ry ?
Hvis Ford havde seriøse problemer, ville det da være underligt hvis
biludlejningsfirmaer og firmabilister havde disse biler som deres
foretrukne. Det der er fx. Mondeos største problem er netop at der kører
mange som firma- og leasingbiler, og når de udskiftes, kommer der store
sendinger brugte Mondeoer på markedet på en gang, og det trykker
brugtprisen. Er det på den anden side en brugt man ønsker, er det jo kun en
fordel. Man kan også godt forvente at kunne finde nye med god rabat i
forhold til listeprisen.
For at sætte tingene yderligere i perspektiv, er Ford Lyngby en af de få
forhandlere/værksteder i Københavnsområdet, som jeg har besøgt og været
overordentlig tilfreds med. (6-8 år siden). Det betyder IMO også noget, men
det er selvfølgelig ingen garanti for at dit lokale Ford værksted er
sådan...

/Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-09 05:24

On Jan 20, 12:59 pm, ">> Eque <<" <-> wrote:

> Lige så meget som de idag har købt 35 % af Chrysler.
> Så de må ha' vendt de dårlige år til de gode på mere
> end een måde.

Det bliver nok ikke det køb de bliver mest glade for

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 13:51

> Det bliver nok ikke det køb de bliver mest glade for

Jeg tror det er en god idê.
Fiat skal ikke betale noget, men
betale for en ombygning af en bilfabrik
så den kan fremstille Fiat-biler.
Chrysler får desuden know-how til
at bygge mere brændstoføkonomiske biler
end hidtil, og her har Fiat altid være godt med.

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 19:40

> [...]
> Chrysler får desuden know-how til
> at bygge mere brændstoføkonomiske biler
> end hidtil, og her har Fiat altid være godt med.

Commonrail-rettighederne, drejer det sig vel om :-/

--
Armand.