Hvor langt kan man presse forhandler på en~
Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 11:17

Hej.

Lige et andet sjovt spørgsmål....

Hvor meget avance er der normalt på en fabriksny bil ??

De forhandlere vi har talt med har givet rabatter helt op imod 60.000 uden
at vi selv har spurgt, på sprit nye biler til rundt regnet 350.000.- -
375.000.-
men er der virkelig SÅ meget at forhandle om ??

Vi er mest stemt for en Mazda 5, ene og alene pga. skydedørene, som er
genialt i en bil hvor der skal børn med...
- men hvad kan man forestille sig at sådan en bil til ca. 300.000.- kan
presses ned ??

Det er jo købers marked...

Fra : Mogens

Dato : 17-01-09 11:49

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget avance er der normalt på en fabriksny bil ??

Lige nu meget - f.eks. kan en Citroén nemt presses 45.000 kr, ved jeg

Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 12:49

Hej.

> Lige nu meget - f.eks. kan en Citroén nemt presses 45.000 kr, ved jeg

Ja det er også hvad jeg fornemmer...
- flere steder hvor jeg kom ind i løbet af ugen, var noget af det første de
sagde:
"Nu skal du jo ikke tænke på hvad prisen er på skiltet"...

Og som sagt, helt uden at presse dem, fik jeg rabatter på helt op til
60.000.-

Metal-lak og anhængertræk med i prisen osv. osv....

Men nu vil jeg bestemme mig for hvad det helt nøjagtigt skal være for en
bil, og så skal den presses alt hvad jeg kan...

Det med at der ikke er faste priser irreterer mig nu bare lidt, for jeg kan
jo aldrig være sikker på om jeg har gjort den bedst mulige handel...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-01-09 13:21

On Sat, 17 Jan 2009 12:49:06 +0100, "PsHdO" <pshdo@unom.dk> wrote:

> [...]
>sagde:
>"Nu skal du jo ikke tænke på hvad prisen er på skiltet"...

Bilsælgere er af natur ikke overvældende begejstrede for alt for megen
tankevirksomhed hos kunderne.

>--

>Og som sagt, helt uden at presse dem, fik jeg rabatter på helt op til
>60.000.-

>--

Det vil jeg huske at trække fra den dag du skal sælge bilen til mig,
brugt.

>--

>Metal-lak og anhængertræk med i prisen osv. osv....

Ingen måtter??

>--

>Men nu vil jeg bestemme mig for hvad det helt nøjagtigt skal være for en
>bil, og så skal den presses alt hvad jeg kan...

Ja, lad mig endelig høre, så jeg som ovenfor nævnt, kan gi' dig det
rigtige tilbud, når vi skal handle.

>--

>Det med at der ikke er faste priser irreterer mig nu bare lidt, for jeg kan
>jo aldrig være sikker på om jeg har gjort den bedst mulige handel...

>--

Har du undersøgt på dit stamtræ, om du skulle have skotske aner?
Evt. noget Wendelbo-blod i årerne?

Må jeg til slut minde om den gamle vise, Pengegallopen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 14:02

*LOL*

Humor det har du....

Men Folmer, bare rolig... hvis du har glemt det, når du skal købe den brugt
af min om et par år, så skal jeg nok selv minde dig om det...

Fra : Herman Persson

Dato : 17-01-09 13:18

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i en meddelelse

Man kan presse helt utroligt meget. En forhandler slog næsten knuder på sig
selv for at gå ned i pris på en fabriksny bil. Men måtte afvise handelen med
den begrundelse, 'at han ikke måtte sælge med tab for SKAT'.

Hilsen Herman.

Fra : Knut

Dato : 17-01-09 13:21

"Herman Persson" <Mister.Man@mail.dk> wrote in message

> [...]
> sig selv for at gå ned i pris på en fabriksny bil. Men måtte afvise
> handelen med den begrundelse, 'at han ikke måtte sælge med tab for SKAT'.

Det er da et forvrøvlet argument!
SKAT er da kolde overfor om der er over eller underskud i virksomheden -
bare de får deres retmæssige andel i moms, afgifter og skat.

Knut

Fra : Herman Persson

Dato : 17-01-09 13:52

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> SKAT er da kolde overfor om der er over eller underskud i virksomheden -
> bare de får deres retmæssige andel i moms, afgifter og skat.

Jeg refererer blot, hvad han sagde
Måske var forklaringen, at han havde været inde på nogle beregninger - bl.a.
hos SKAT. Og ikke måtte for importør - andre bud?

Hilsen Herman.

Fra : alexbo

Dato : 17-01-09 15:02

"Herman Persson" skrev

> Man kan presse helt utroligt meget. En forhandler slog næsten knuder på
> sig selv for at gå ned i pris på en fabriksny bil. Men måtte afvise
> handelen med den begrundelse, 'at han ikke måtte sælge med tab for SKAT'.

Det er delvis rigtigt, han skal betale afgift af bilens fulde pris, plus 9%
uanset hvilket beløb han sælger til.

Ellers ville det også være for nemt at sælge en ny bil billigt og bare give
mindre for den brugte, og på den måde spare afgift.

Hvis man satte den nye ned med 100.000 kr. sparede man 60.000 i afgift, så
er det bare at give 70.000 mindre for den brugte.
Køber og sælger tjener 30.000 kr og SKAT taber 60.000 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 17:21

On Sat, 17 Jan 2009 15:01:37 +0100, alexbo wrote:

> Det er delvis rigtigt, han skal betale afgift af bilens fulde pris, plus 9%
> uanset hvilket beløb han sælger til.

Nøhh, det skal han nu ikke....

> Ellers ville det også være for nemt at sælge en ny bil billigt og bare give
> mindre for den brugte, og på den måde spare afgift.

Faktisk fik jeg min nye R1200S med en rabat på Kr. 50.000,- for to år
siden, og afgiften var tilsvarende mindre. Det er let at se på en
udspecifiseret faktura.

> Hvis man satte den nye ned med 100.000 kr. sparede man 60.000 i afgift, så
> er det bare at give 70.000 mindre for den brugte.
> Køber og sælger tjener 30.000 kr og SKAT taber 60.000 kr.

Og derfor skulle jeg også skrive en på tro og love erklæring til Skat, at
der ikke var erlagt anden betaling end den i fakturaen angivne.

Så deet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : alexbo

Dato : 17-01-09 19:53

"Orla Pedersen"> skrev

> Nøhh, det skal han nu ikke....
---
§ 8. Den afgiftspligtige værdi for et nyt køretøj er dets almindelige pris,
indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov, ved salg til
bruger her i landet på registreringstidspunktet eller, hvis told- og
skatteforvaltningen inden køretøjets registrering udsteder bevis for
afgiftsberigtigelsen, på tidspunktet for bevisets udstedelse. I den
afgiftspligtige værdi af nye køretøjer indregnes altid mindst 9 pct. i
samlet avance for importør og forhandler.
---
> [...]

> Og derfor skulle jeg også skrive en på tro og love erklæring til Skat, at
> der ikke var erlagt anden betaling end den i fakturaen angivne.

Hvad har det med sagen at gøre, for mig lyder som om du skriver om penge
under bordet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 22:09

On Sat, 17 Jan 2009 19:53:20 +0100, alexbo wrote:

> [...]
> afgiftspligtige værdi af nye køretøjer indregnes altid mindst 9 pct. i
> samlet avance for importør og forhandler.

Fakta er at afgiftspligtige værdi blev reguleret, svarende til det afslag
jeg fik på den nye mc.

> Hvad har det med sagen at gøre, for mig lyder som om du skriver om penge
> under bordet.

Næh, det var Skat, der skrev om penge under bordet, og som ville sikre sig
at have et "godt" dokument, om man senere skulle finde sagen suspekt.

Fra : Klaus G.

Dato : 17-01-09 14:34

> [...]
> genialt i en bil hvor der skal børn med...
> - men hvad kan man forestille sig at sådan en bil til ca. 300.000.- kan
En Mazda5 er en rigtig fin familie container. Og de døre er smarte ja. Men
hvis det er éneste punkt der taler til den bils fordel hos jer, så vil jeg
nok overveje det engang mere eller to :)

Citroén reklamere med følgene tilbud:
a.. C1 3-dørs, spar op til 5.000,-
b.. C1 5-dørs, spar op til 7.000,-
c.. C3, spar op til 10.000,-
d.. C4, spar op til 25.000,-
e.. C4P, spar op til 45.000,-
f.. GC4P, spar op til 45.000,-
g.. C5 Sedan, spar op til 20.000,-
h.. C5 Tourer, spar op til 20.000,-
C4 Picasso er også en fin familie container med masser af plads. Den kiggede
jeg faktisk selv en del på da jeg skulle vælge bil sidst. Men den var lige
dyr nok. Men nu er priserne jo helt anderledes...
http://www.citroennews.dk/citroen_lagersalg_januar_2009.pdf

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 19:23

Hej...

Jo en enkelt ting mere, er vigtig for os...
Det skal være benzin...!

"GC4P, spar op til 45.000,-" er diesel, er den ikke ??

Fra : Klaus G.

Dato : 17-01-09 20:34

> "GC4P, spar op til 45.000,-" er diesel, er den ikke ??
Jo, dem der er til salg er HDI'ere, altså diesel. Hvorfor KUN benzin?:)

Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 19:24

Hej.

> En Mazda5 er en rigtig fin familie container. Og de døre er smarte ja. Men
> hvis det er éneste punkt der taler til den bils fordel hos jer, så vil jeg
> nok overveje det engang mere eller to :)

Hvorfor ??

Er Mazda ikke ok ??

Fra : Klaus G.

Dato : 17-01-09 20:38

> Hvorfor ??
>
> Er Mazda ikke ok ??
Jojo, mener bare at man ikke skal kigge sig alt for blind på de døre der.
Alle nye biler i dag har jo mulighed for at låses, så de ikke kan åbnes
indefra. Så kan man som forældre jo selv lige holde døren, mens ungerne
hopper ud/ind af bilen. Så skydedøre kan nemt undværes :)

95% eller flere køre jo uden skydedøre og de klare det fint i hverdagen.

Så er der nogle andre biler som i også er lune på, som har nogle fordele
frem for Mazda5, så opvej dem lige en ekstra gang mod de skydedøre :)

Fra : KASO

Dato : 17-01-09 16:49

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> genialt i en bil hvor der skal børn med...
> - men hvad kan man forestille sig at sådan en bil til ca. 300.000.- kan

Det er der intet generelt svar på. Nogle modeller er der stor avance på -
andre mindre.

Du skal huske, at forhandleren deler rabatten med skat - dvs. at hvis du får
60.000 i afslag, giver forhandleren reelt 20.000 i afslag - resten er sparet
afgift (i runde tal). Forhandler og importør skal dog have en såkaldt
minimumsavance, der i de to led tilsammen skal udgøre en vis procentdel (9%
er nævnt - jeg husker ikke tallet), men også denne del er der kreative
løsninger på - såsom at sælge en lakforsegling med bilen - med en høj
avance. Hvordan den lige præcist kan udnyttes, har jeg så ikke styr på - men
en lakforsegling kan sænke prisen yderligere (egen erfaring fra flere
forhandlere). Til gengæld bydes så lidt mindre for din brugte bil.

Fra : Leif

Dato : 17-01-09 17:25

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i meddelelsen news:4971b004$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> skal børn med...
> - men hvad kan man forestille sig at sådan en bil til ca. 300.000.- kan presses ned ??

har selv kigget p åden model - hvor i landet er du?
Mvh, Leif

Fra : Armand

Dato : 17-01-09 18:37

PsHdO skrev:

> Hvor meget avance er der normalt på en fabriksny bil ??

I BT's biltillæg i dag er der faktisk en større artikel om emnet!
Man har bl.a. været rundt og "høste" rabatter ved stort set alle mærker
og omkring i landet.
Læs det!

--
Armand.