Gamle bildæk --> moderne kurve
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-01-09 22:14

Vi har købt et par rigtig fine kurve til opbevaring af reklamer og lign.
Umiddelbart er de lavet af gamle bildæk, der er skåret op, og syet sammen,

de danner en kurv.

Nogle af jer kender dem sikkert. Og dem der ikke gør, kan måske alligevel
være med.

Problemet er, at de har lavet nogle grimme brune/sorte mærker i vores
larkerede trægulv.
Vi kan bare ikke få skidtet af. Er der nogen af jer der har haft jeres
gamle dæk med inde i stuen,
som måske har forslag til hvordan man kan fjerne skidtet, og hvad det kunne
være af bestanddele ?

Lidt OT, men dæk kommer da bl.a. fra biler

Thomas

Fra : alexbo

Dato : 13-01-09 23:17

"Thomas Buus Andersen" skrev

> Problemet er, at de har lavet nogle grimme brune/sorte mærker i vores
> larkerede trægulv.

Når gulvet er lakeret er der grund til at håbe at farven ikke er trukket ned
i træet.

Jeg ville forsøge med noget håndrens, en femmer hos Thansen, det er værd at
prøve.

http://www.thansen.dk/search.asp?c=2370451032&inputsearchtext=h%E5ndrens&inputmaingroup=ALL

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Jensen

Dato : 14-01-09 12:34

Thomas Buus Andersen skrev:

> [...]
> gamle dæk med inde i stuen,
> som måske har forslag til hvordan man kan fjerne skidtet, og hvad det

Rensebenzin tager det.

// Per.

Fra : -=JF=-

Dato : 14-01-09 20:15

Thomas Buus Andersen skrev:

> Problemet er, at de har lavet nogle grimme brune/sorte mærker i vores
> larkerede trægulv.
> Vi kan bare ikke få skidtet af. Er der nogen af jer der har haft jeres
> gamle dæk med inde i stuen,

Ikke lige dæk, men en af knægtene havde et par gummisko med sorte såle,
og de lavede nogle grimme mærker på gulvet når han liiiiiige skulle
hente noget på værelset, og ikke gd smide skoene.

Jeg kunne fjerne mærkerne med et af de bløde hvide skoleviskelædere...
Det nulrede simpelthen farven af gulvet og efterlod en masse sort
fnuller som var lige til at feje op.

Et tip:
Prøv at lakere bunden af din dækkurv og undgå sorte mærker i fremtiden.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 15-01-09 22:33

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg kunne fjerne mærkerne med et af de bløde hvide skoleviskelædere... Det
> nulrede simpelthen farven af gulvet og efterlod en masse sort fnuller som
> var lige til at feje op.

Den går ikke her. Der er prøvet med skurecreme, opvaskemiddel, grundrens,
rense benzin på hhv. larkeret trægulv
og på linoliumsgulv i køkkenet.

Det er nok nærmere brune mærker, end sorte.

> Et tip:
> Prøv at lakere bunden afdin dækkurv og undgå sorte mærker i fremtiden.
Jo tak - det er værd at overveje. Tror bare lortet bliver smidt ud !

> --
> Mvh. John
>
> Life is what happens while you are busy making other plans.
> John Lennon
Thomas