/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RR løb i Herning i weekenden
Fra : Mads Lund


Dato : 27-07-01 07:55

På lørdag går det løs med 2. afdeling af Herning open, og Team Crash Test
Dummies og Pure Pain Racing vil som altid være vært for lidt spetakulær
underholdning. Til dette løb må vi klare os uden team chef Per P, men til
gengæld har vi inddraget en erfaren RR ræv til at så for den moralske
opbakning og gode råd. (han skal desuden selv deltage i Old boys)

Så til alle RR wannabee's, kig lige ud en tur i det gode vejr.

Mads Lund
Ninja9RT også i CTD style ;-(
RS125RR #55



 
 
Bo Thomsen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 27-07-01 08:56


> På lørdag går det løs med 2. afdeling af Herning open, og Team Crash Test
øv og ti gange øv
min mormor fylder 70 på lørdag

> Ninja9RT også i CTD style ;-(
hva ska det betyde, har den været nede og ligge?
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk



Mads Lund (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 27-07-01 14:40

> > Ninja9RT også i CTD style ;-(
> hva ska det betyde, har den været nede og ligge?

Tja, klogesen skulle jo lige teste cyklen og det sprit nye læderoutfit 30
timer før vi skulle 10 dage på ferie til Irland. Og ud af en ganske lige
hovedvej uden sønderlig traffik skulle man jo lige have et lille
accelerations kick. Så i 5. gear fuld hane og så accelerere 9'eren ganske
pænt fra 120 -> 160. Men at gaspjældene så skulle jamme totalt i åben
position var ikke lige med i planen. Og når ens hjerne så vælger at gå i
panik mode, så er alle naturlige reaktioner i stil med at tage koblingen
eller dødsmandsknappen udelukket. istedet vælger man at bremse vildt med
begge bremser, og dreje tændingsnøglen med venstre hånd. Med det resultat at
forhjulet blokere og uden venstre hånd på styret drejer man styret, og så
var der kontant aflæsning.
Impact speed var vel mellem 120 og 150, da cklen røg ned på venstre side. Da
jeg var læsset af, rejste cyklen sig op igen og trillede ca 300 m (jeg nåde
netop at dreje nøglen) og smed sig på venste side i grøften.

Jeg slap med en minimal hudafskrabning på den ene lillefinger, læder,
støvler, handsker og hjelm havde fået kraftig asfalt eksem, cyklen havde
smadret kåbe, kåbe ophæng, styr, fodhvilere, bagdæmper og køler. Ialt tøj fr
ca 16 kilo og cyklen løber op små 60 kilo.

Men jeg fik da lov at reparere den, så jeg kunne køre på ferie. Så 5 timer i
værkstedet så var den så fin som ny (pånær en lidt spøjs farvekombination).

Mads Lund
Ninja9RT



Steen S. Schmidt (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 27-07-01 17:29

> Tja, klogesen skulle jo lige teste cyklen

Dammit Mads! Tror du du er en kat eller hvad?

Mvh
Steen



Mikkel Christensen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 27-07-01 21:07

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in article
<uLf87.875$lh7.89388@news010.worldonline.dk>...
> > Tja, klogesen skulle jo lige teste cyklen
>
> Dammit Mads! Tror du du er en kat eller hvad?
>

*LOL*, nej for katte har kun 9 liv

--
Mikkel

Jes Vestervang (28-07-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-07-01 16:48

Mads Lund skrev:

> > > Ninja9RT ogs�i CTD style ;-(
> > hva ska det betyde, har den v�et nede og ligge?
>
> Tja, klogesen skulle jo lige teste cyklen og det sprit nye l�eroutfit 30
> timer fr vi skulle 10 dage p�ferie til Irland. Og ud af en ganske lige
> hovedvej uden snderlig traffik skulle man jo lige have et lille
> accelerations kick. S�i 5. gear fuld hane og s�accelerere 9'eren
ganske
> p�t fra 120 -> 160. Men at gaspj�dene s�skulle jamme totalt i �en
> position var ikke lige med i planen. Og n� ens hjerne s�v�ger at
g�i
> panik mode, s�er alle naturlige reaktioner i stil med at tage koblingen
> eller ddsmandsknappen udelukket. istedet v�ger man at bremse vildt med
> begge bremser, og dreje t�dingsnglen med venstre h�d. Med det
resultat at
> forhjulet blokere og uden venstre h�d p�styret drejer man styret, og s
> var der kontant afl�ning.
> Impact speed var vel mellem 120 og 150, da cklen rg ned p�venstre side.
Da
> jeg var l�set af, rejste cyklen sig op igen og trillede ca 300 m (jeg
n�e
> netop at dreje nglen) og smed sig p�venste side i grften.
>
Damn, det må da have set lidt vildt ud = (Las Vegas extremes gå hjem og
vug

> Jeg slap med en minimal hudafskrabning p�den ene lillefinger, l�er,
> stvler, handsker og hjelm havde f�t kraftig asfalt eksem, cyklen havde
> smadret k�e, k�e oph�g, styr, fodhvilere, bagd�per og kler. Ialt
tj fr
> ca 16 kilo og cyklen lber op sm�60 kilo.
>
> Men jeg fik da lov at reparere den, s�jeg kunne kre p�ferie. S�5
timer i
> v�kstedet s�var den s�fin som ny (p�� en lidt spjs
farvekombination).
>
Jeg kondolerer Det er da surt, og så lige når man egentlig bare kunne
have taget dødmandsknappen :-/
Hvad tror du har fået gasspældene til at sætte sig fast? Hvis det har været
i alle karbs'ene, må det vel nærmest have været kablet, eller hvad? Det er
jo vist en af de situationer man ikke har lyst til at opleve igen... Men
det var da egentlig godt og ret heldigt at du ikke kom mere galt afsted end
du gjorde =
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Bo Thomsen (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 30-07-01 20:24


> Og ud af en ganske lige
> hovedvej uden sønderlig traffik skulle man jo lige have et lille
> accelerations kick. Så i 5. gear fuld hane
uden at den går på baghjul hmm
jeg troede sku da den havde turbo
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk




Kenneth (31-07-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 31-07-01 22:56

> uden at den går på baghjul hmm
> jeg troede sku da den havde turbo
>

...det må jo være en lille turbo :)


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C ..uden kunstig åndedræt supplement :)



uffe.j (27-07-2001)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 27-07-01 10:16

Hvor i Herning foregår det? Mig bekendt er der ingen racerbane i Herning
eller omegn.
Uffe
"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse
news:Df887.36$k57.2439@news.get2net.dk...
> På lørdag går det løs med 2. afdeling af Herning open, og Team Crash Test
> Dummies og Pure Pain Racing vil som altid være vært for lidt spetakulær
> underholdning. Til dette løb må vi klare os uden team chef Per P, men til
> gengæld har vi inddraget en erfaren RR ræv til at så for den moralske
> opbakning og gode råd. (han skal desuden selv deltage i Old boys)
>
> Så til alle RR wannabee's, kig lige ud en tur i det gode vejr.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT også i CTD style ;-(
> RS125RR #55
>
>



Mikkel Christensen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 27-07-01 10:24

uffe.j <uffe.j@private.dk> wrote in article
<sea87.803$lh7.82459@news010.worldonline.dk>...
> Hvor i Herning foregår det? Mig bekendt er der ingen racerbane i Herning
> eller omegn.
> Uffe

Landsskuepladsen ved messecenteret.

Fra rrherning.dk:
Landskuepladsen ligger ved Messecenter Herning, Vardevej, 7400 Herning.
Indkørsel fra Nr. Lindvej, der forløber mellem Vardevej (rute 12) og Lind
Hovedgade (rute 18) i Lind by.

Men jeg kan ikke helt afgøre om det minder mest om en racerbane eller en
bred cykelsti

--
Mikkel
#54 - Pure Pain Racing
Backmarker extraordinaire

Mads Lund (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 27-07-01 14:18

> Men jeg kan ikke helt afgøre om det minder mest om en racerbane eller en
> bred cykelsti

Bred ???????


Mads Lund
RS125RR #55, som åber på en kval position lidt længere nede i feltet end
sidste gang, for det er sku for stressende at have alle andre i nakken i
sving 1.



Armand (28-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-07-01 00:35


Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en
news:DSd87.117$k57.16866@news.get2net.dk...
>
> Mads Lund RS125RR #55, som åber på en kval position lidt længere
> nede i feltet end sidste gang, for det er sku for stressende at have
> alle andre i nakken i sving 1.

Hæ!
Det evigtgældende dilemmea omkring 1. sving

Anekdote fra Dyrskuepladsen:
Første gang vi havde nogle af vores "første års-spirer" fra det lokale
80'er RR-projekt, med på dyrskuepladsen til løb, havde "vores bedste
bud" en startposition der skjulte keglerne ved første sving, hvorfor det
var de forkerte kegler (ved sporets "tilbagevenden") at han focuserede
på da starten gik!
Han fik også en fantastisk start (hvilket ved efterrationaliseringen
skyldtes at han stadig holdt på, da de øvrige lukkede af p.g.a. det
"skjulte" højresving!) men mest fantastisk af alt var at sagen kun
medførte at to parter blev inddraget: Ham selv og den ene, som havde
planlagt at gå
udenom - Begge endte med en omvej på græsset og kun "min" knægt styrtede
p.g.a. at han bremsede i græsset

En forklarende baneskitse [værs'go at bryde hovedet dermed ]:
S=start
>= kørselsretning
+= kryds i vejsystemet
\ & / = keglespærringer der skal lede kørslen om hjørnet i krydsene,
således at der opstår en "bus-stop"-chikane lige efter start!

S>--+\---/+----------
|____|


--
Armand.





Tommy (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 27-07-01 22:40

Alle de gode er der desværre ikke, da jeg lige, onsdag, er blevet daddie kan
jeg ikke rive hele weekenden ud af kalenderen.

Så nu har i måske en mulighed for bets time )

Tommy (Nu med blå & hvid priller)

Mads Lund skriver:

> På lørdag går det løs med 2. afdeling af Herning open, og Team Crash Test
> Dummies og Pure Pain Racing vil som altid være vært for lidt spetakulær
> underholdning. Til dette løb må vi klare os uden team chef Per P, men til
> gengæld har vi inddraget en erfaren RR ræv til at så for den moralske
> opbakning og gode råd. (han skal desuden selv deltage i Old boys)
>
> Så til alle RR wannabee's, kig lige ud en tur i det gode vejr.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT også i CTD style ;-(
> RS125RR #55


Mads Lund (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-07-01 13:11

> Alle de gode er der desværre ikke, da jeg lige, onsdag, er blevet daddie
kan
> jeg ikke rive hele weekenden ud af kalenderen.

Tillykke med det.

>
> Så nu har i måske en mulighed for bets time )

Ha ha ha ha fglemte du ikke lige at fortælle at du er på pensionist
holdet og ikke tør køre med os andre knægte

>
> Tommy (Nu med blå & hvid priller)

du skal bare køre under 52,5 så har du genoprettet respekten.

Jeg manglede faktisk kun 3/100 sekund for at nappe dagens hurtigste tid. Men
der kom også først rigtig fart på slæden i 2. og 3. heat, efter jeg havde
vænnet mig til den noget varierende bremseevne dra forbremsen (kunne
overhovedet ikke bremse når den var kold, og fadede totalt når den var
varm).

Mads Lund
RS125RR



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste