Recirkulering
Fra : Per Nielsen

Dato : 05-01-09 18:55

Hej
Har en Volvo 850 årg. 1992, den er udstyret med recirkulering til varmeapparatet som man kan bruge til hurtig opvarmning af kabinen
men man skal ikke havde den tændt forlænge, det har min desværre gjort og nu har den fået en irriterende klikke lyd som kun går væk
når recirkuleringen er slået til, nogen der har et bud på hvad fejlen er????

--
MVH
Per Nielsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-09 19:03

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
> Har en Volvo 850 årg. 1992, den er udstyret med recirkulering til
> varmeapparatet som man kan bruge til hurtig opvarmning af kabinen men man
> skal ikke havde den tændt forlænge,

Der er ingen grænse for hvor længe du må have den slået til. Men det ender
med en fugtig kabine.

> det har min desværre gjort og nu har den fået en irriterende klikke lyd
> som kun går væk når recirkuleringen er slået til, nogen der har et bud på
> hvad fejlen er????

Skidt i blæsermotoren?

- Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-01-09 19:15

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse news:49624b58$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er ingen grænse for hvor længe du må have den slået til. Men det ender med en fugtig kabine.

> Skidt i blæsermotoren?

Nej så vil den også gøre det når jeg slog recirkuleringen til,har også prøvet at slukke for blæseren uden virkning

Fra : jens

Dato : 05-01-09 19:31

> [...]
> den fået en irriterende klikke lyd som kun går væk når recirkuleringen er
> slået til, nogen der har et bud på hvad fejlen er????

Der sidder sikkert en servomotor og flytter et spjæld, og den kan sikkert
ikke flytte det helt tilbage i normalstilling eller slår ikke fra i
normalstilling og står så og takker over.
Mvh
Jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-01-09 14:42

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke flytte det helt tilbage i normalstilling eller slår ikke fra i
> normalstilling og står så og takker over.

Det lyder meget fornuftigt, må have en til at kikke på det.
Per

Fra : Ivar

Dato : 06-01-09 16:35

Per Nielsen skrev:

> den er udstyret med recirkulering til varmeapparatet som man kan bruge til
> hurtig opvarmning af kabinen

Det er vel ikke hurtig opvarmning, der er ideen i recirkulation.
Ofte bliver varmen automatisk justeret ned når man slår recirkulation
til.
Recirkulation slår man til, hvis man kører bag en gammel bil
uden katalysator.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-01-09 16:49

Hej
Ivar wrote:
> Recirkulation slår man til, hvis man kører bag en gammel bil
> uden katalysator.

Eller hvis man i tidligere dage kørte forbi Hedensted imens de havde gang i
gryderne på Daka.

Mvh
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 16:51

"Martin [TMM]" skriver:

> Eller hvis man i tidligere dage kørte forbi Hedensted imens de havde gang i
> gryderne på Daka.

Der duftede da så dejligt at flæskesværd....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-09 17:31

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen

> Eller hvis man i tidligere dage kørte forbi Hedensted imens de havde gang
> i gryderne på Daka.

Daka?
Er det ikke sådan noget dåse-skinke og den slags?
Næh, kør så forbi Kambas ved Ringsted/Benløse, der kan man snakke om at der
lugter/stinker.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 17:32

Per Beer Hansen skriver:

> Daka?
> Er det ikke sådan noget dåse-skinke og den slags?

Daka bov, eller Jaka bov ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-09 17:36

> Per Beer Hansen skriver:

> Daka bov, eller Jaka bov ?

Spam?

Jeg spiser sjældent så fint mad, så jeg gættede bare
Mener da at vi har haft noget Daka her i Roskilde også, det var vist sådan
noget dåse mads firma eller noget, men måske jeg tager fejl?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 17:37

Per Beer Hansen skriver:

> Jeg spiser sjældent så fint mad, så jeg gættede bare

Jaka bov er fra Tulip i Århus - her hed fabrikkerne i gamle dage
Jaka.....

> Mener da at vi har haft noget Daka her i Roskilde også, det var vist sådan
> noget dåse mads firma eller noget, men måske jeg tager fejl?

Daka har 2 afdelinger jeg kender til i gylland. Hedensted og Randers.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 06-01-09 20:17

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Daka har 2 afdelinger jeg kender til i gylland. Hedensted og Randers.

Heldigvis er det nærmere Assentoft end Randers!

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:20

Ove Kjeldgaard skriver:

> Heldigvis er det nærmere Assentoft end Randers!

I helt gamle dage var virksomheden placeret inde midt i Randers, så
flyttede man den så langt ud på landet at ingen i byen kunne lugte den.

I 70'eren og starten af 80'erne kunne man, ved de rette vindforhold
lugte dem så langt væk som i Haslund. Så byggede man Kristrup ud og
kaldte det Romalt (efter en lille bitte flække derude) og Assentoft
voksede og pludeslig var Daka slet ikke ude midt på landet længere.

Jeg har en kammerat der bor i Assentoft. Det er kun når de har fejl på
anlæggene ude på Daka at de kan lugte det i Assentoft.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-09 21:07

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Jeg har en kammerat der bor i Assentoft. Det er kun når de har fejl på
> anlæggene ude på Daka at de kan lugte det i Assentoft.

Hvilket i praksis kun skyldes at DAKA for år tilbage fik et ultimatum - gør
noget ved stanken eller luk virksomheden. Det var enten eller - og de
gjorde det fornuftige og fjernede stanken :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-01-09 16:07

Hej
Utroligt tråden startede med Dette:

[...]

Og endte med Daka i Assentoft!!!!!!!!!!!!!!!!!
MVH Per

">

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 16:13

Per Nielsen skriver:

> Utroligt tråden startede med Dette:
- cut-
> Og endte med Daka i Assentoft!!!!!!!!!!!!!!!!!

Velkommen til usenet..

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-01-09 16:18

Per Nielsen wrote:
> [...]
> når recirkuleringen er slået til, nogen der har et bud på hvad fejlen er????
>
> Og endte med Daka i Assentoft!!!!!!!!!!!!!!!!!

dk.fritid.bil i en nøddeskal

Ebbe