Hvornår kan det betale sig med gule plader~
Fra : Steen

Dato : 05-01-09 17:24

Jeg skal have en bil nummer to, som jeg kun skal bruge til at køre på
arbejde i. Det er privat kørsel - max 30 km dagligt.

Jeg skal have en brugt bil. Kan det betale sig at køre på gule plader?

Fra : Knut

Dato : 05-01-09 17:44

Når man ikke har mere hvid maling - men har en sjat gult i overskud!

Knut

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-01-09 21:39

Knut sendte dette med sin computer:
> Når man ikke har mere hvid maling - men har en sjat gult i overskud!
>
> Knut
>

> "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

Jej håbedes elrs på dt var nok at PLOINKE dej i Jura NG's mæn
fandme om du ikke dåkker åp her oså. Ud med dej og nu gælds dt sq
hele usenet.
*PLOINK*

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Knut

Dato : 05-01-09 21:52

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message

> Jej håbedes elrs på dt var nok at PLOINKE dej i Jura NG's mæn
> fandme om du ikke dåkker åp her oså. Ud med dej og nu gælds dt sq
> hele usenet.
> *PLOINK*

Hvor længe tror du jeg er væk?

Knut

Fra : Steen

Dato : 05-01-09 22:06

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message

> Hvor længe tror du jeg er væk?
>
> Knut

Tror nu mere det var mig den venlige og velartikulerede herre henvendte
sig til - hvorfor ved jeg egentligt ikke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-09 22:11

Steen skriver:

> Tror nu mere det var mig den venlige og velartikulerede herre henvendte
> sig til

Næppe, det var ikke dig han svarede.

Desuden er Knut (eller hvad han ellers kalder sig i tiden) mest en
TROLL.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 06:09

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Steen skriver:

> Næppe, det var ikke dig han svarede.
>
> Desuden er Knut (eller hvad han ellers kalder sig i tiden) mest en
> TROLL.

Hvad er en trold?
En som har egne synspunkter og har lidt humoristisk sans - eller bare en som
ikke pr. definition fremfører synspunkter som matcher dine?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 06:10

Knut skriver:

http://da.wikipedia.org/wiki/Trold

> En som har egne synspunkter og har lidt humoristisk sans - eller bare en som
> ikke pr. definition fremfører synspunkter som matcher dine?

Nej, se ovenstående.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 06:36

> Knut skriver:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Trold

> Nej, se ovenstående.

Er prøvet - men hvad pokker har det med usenet at gøre?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 16:37

Knut skriver:

> Er prøvet - men hvad pokker har det med usenet at gøre?

Aboslut intet. Det undrede mig også, hvorfor du skulle bringe en trold
ind i debatten.

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-01-09 08:46

Isang tao pinangalanan, Knut nagsulat:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
klip

>Hvad er en trold?
>En som har egne synspunkter og har lidt humoristisk sans - eller bare en som
>ikke pr. definition fremfører synspunkter som matcher dine?
>
>Knut

Du har åbenbart et problem med at læse og forstå ord.
Klaus skrev: "TROLL" og ikke trold.

(Sakset fra wikipedia)
En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige
debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor
vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en
hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver;
hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en
påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens
trolde, at dette fænomen oprindeligt fik sit navn. Konkret henviser
det til det engelske verbum "to troll" (dansk: trolling), der er en
fiskemetode, hvor man slæber en krog med påsat madding gennem vandet
og venter på, at noget skal bide på; i lystfiskerjargon taler man på
dansk om "at dørge". Parallellen til de mere kendte trolde var oplagt,
og i dag trækker forestillingerne om trolls i udbredt grad på
mytologiens trolde - således ser man ofte, at folk, der svarer på en
trolls indlæg, bliver bedt om ikke at "fodre trollen".

"Undlad venligst at fodre trollene".En troll anvender som regel en
række forskellige metoder til at narre folk. Én metode er at fremsætte
en stribe meget skarpt formulerede afvisninger af det fælles
værdigrundlag, der findes i en nyhedsgruppe, eksempelvis ved at afvise
guders eksistens i en diskussionsgruppe om religiøse spørgsmål. En
anden arbejdsmetode er at krydsposte et indlæg til flere grupper,
således at svar fra én gruppe kan ses i begge grupper. Her vil en
troll så vælge to grupper, hvor deltagerne har meninger og
debatformer, der adskiller sig meget fra hinanden, for eksempel en
selvhjælpsgruppe for alkoholikere og en gruppe for ølbryggere. Her kan
en troll typisk nøjes med et enkelt indlæg, der udfordrer deltagerne i
den ene gruppe, hvorefter diskussionen ofte vil udvikle sig
eksplosivt.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 16:59

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
> Isang tao pinangalanan, Knut nagsulat:

> klip

Ordet TROLL eksisterer ikke i Retskrivningsordbogen!

Knut

Fra : Leonard

Dato : 06-01-09 17:12

Knut wrote:

> Ordet TROLL eksisterer ikke i Retskrivningsordbogen!

Du er godt nok en narhat udover det sædvanlige.
Ordet usenet findes heller ikke i den ordbog, så hiv du bare stikket ud
og lad os andre om at være her.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 17:22

Knut skriver:

> Ordet TROLL eksisterer ikke i Retskrivningsordbogen!

Nej - og?

Gør usenet?
Gør netikette?
Gør off topic?

Gør Knut?

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 17:28

> Knut skriver:

> Nej - og?
>
> Gør usenet?
> Gør netikette?
> Gør off topic?
>
> Gør Knut?

Skriv dog dansk hunde!!

TROLL eksisterer ikke
usenet hedder nyhedsgruppe eller diskussionsgruppe
netikette hedder etikette på nettet eller netetikette
off topic hedder udenfor emne
Knut er et navn og kan findes i listen over (tilladte) personnavne

Så man kan godt bruge helt normale danske ord uden indhold af slang!!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 17:31

Knut skriver:

> TROLL eksisterer ikke

Jo

> usenet hedder nyhedsgruppe eller diskussionsgruppe

Eksisterer "nyhedsgruppe" eller "diskussionsgruppe" da i
restkrivningsordbogen?

I følge http://www.retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm gør ingen af
ordene.

Mon man skal undlade at accelerere geologiske fragmenter i en ballistisk
bane, hvis man selv residerer i et transparent domicil?

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 18:26

> [...]
>
> Mon man skal undlade at accelerere geologiske fragmenter i en ballistisk
> bane, hvis man selv residerer i et transparent domicil?

Ifølge dansk retskrivning er det i orden at bygge sammensatte ord - du vil
eksempelvis kunne finde nyhed og gruppe. S'et sættes ind af grammatiske
årsager uden at jeg kan redegøre for de detaljerede regler for, hvornår s
skal med og hvornår ikke.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:16

Knut skriver:

> [...]
> eksempelvis kunne finde nyhed og gruppe. S'et sættes ind af grammatiske
> årsager uden at jeg kan redegøre for de detaljerede regler for, hvornår s

Både "n" og "etikette" optræder i retskrivningsordbogen, men i følge dig
kan man ikke sammen sætte netikette.
"tro" er der også som "l" er der flere gange.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 19:38

> [...]
>
> Mon man skal undlade at accelerere geologiske fragmenter i en ballistisk
> bane, hvis man selv residerer i et transparent domicil?

Sammensatte ord kræver 2 (eller flere) selvstændige ord. Som lim skal der
ind imellem anvendes et 's'
n og l er ikke selvstændige ord.
Slå lige op i retskrivningsordbogen (de 4 sammensatte ord) og check hvordan
man gør.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:43

Knut skriver:

> n og l er ikke selvstændige ord.

n står opført som et navneord på lige fod med knut

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 19:50

> Knut skriver:

> n står opført som et navneord på lige fod med knut

n er et bogstav! og har ingen selvstændig mening.
Mig bekendt har kun i, I og ø betydning som både bogstaver og selvstændige
ord.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:05

Knut skriver:

> n er et bogstav! og har ingen selvstændig mening.

Nord og Newton.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 20:34

> Knut skriver:

> Nord og Newton.

Nej - det er forkortelser!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:44

Knut skriver:

> Nej - det er forkortelser!

Ja, kan man nu ikke sætte forkortelse sammen?

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 20:50

> Knut skriver:

> Ja, kan man nu ikke sætte forkortelse sammen?

Nej - ihverfald ikke sammen med andre ord.
F.eks. er w og Kw for hhv. watt og 1000 watt ok

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:46

Knut skriver:

> Nej - det er forkortelser!

Hvornår forstår du at det kun er en enkelt gruppe at man diskuterer om
ord er rigtige eller forkerte?

Og det er ikke d.f.b.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 20:51

> Knut skriver:

> Hvornår forstår du at det kun er en enkelt gruppe at man diskuterer om
> ord er rigtige eller forkerte?
>
> Og det er ikke d.f.b.

Jeg diskuterer emnerne der hvor situationerne opstår - også hvis de
forekommer i denne gruppe, som ganske vist primært handler om biler.

Knut

Fra : Rene Efternavn

Dato : 08-01-09 13:41

Knut <e-poost@mail.dk> skrev:

(SNIP)

>Mig bekendt har kun i, I og ø
>betydning som både bogstaver og
>selvstændige
>ord.
>
>Knut

å.....

Ren

Fra : Knut

Dato : 08-01-09 18:09

"Rene Efternavn (slet 1WRXB)" <godknows@1WRXBip.com> wrote in message
> Knut <e-poost@mail.dk> skrev:
>
> (SNIP)

> å.....

Du har ret - å glemte jeg!

Knut

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-01-09 18:26

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rene Efternavn (slet 1WRXB)" <godknows@1WRXBip.com> wrote in message

> Du har ret - å glemte jeg!
>
> Knut

....og for jydernes skyld skal vi vel lige have æ' med

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Leonard

Dato : 08-01-09 19:01

Jesper Hedegaard wrote:

> ...og for jydernes skyld skal vi vel lige have æ' med

a æ u å æ ø i æ å æ a

Fin jysk sætning.

Er Knut ikke en isbjørneunge, der burde være død?

Fra : .J.S...

Dato : 08-01-09 19:04

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> wrote in message

> ...og for jydernes skyld skal vi vel lige have æ' med

ja dette er jo en sætning på jydesprog : a æ u å æ ø i æ å

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-09 21:15

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> n er et bogstav! og har ingen selvstændig mening.
> Mig bekendt har kun i, I og ø betydning som både bogstaver og selvstændige

Hvad med å, herr Fejlfri?

Hvis du ikke kan sætte dig ordentligt ind i det danske sprog, synes jeg du
skulle stoppe med at skrive ....! Du har selv givet udtryk for at vi andre
skal gøre det samme, så ... farvel!
--
Per

Fra : Knut

Dato : 09-01-09 21:18

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message

> [...]
> skulle stoppe med at skrive ....! Du har selv givet udtryk for at vi andre

Hvis du gad læse tråden vil du opdage at jeg forlængst har erkendt at å blev
glemt i min listning.

Knut

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-09 21:07

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> du skulle stoppe med at skrive ....! Du har selv givet udtryk for at vi
> andre skal gøre det samme, så ... farvel!

A æ u o æ ø i æ å

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-01-09 18:46

Isang tao pinangalanan, Knut nagsulat:

>Så man kan godt bruge helt normale danske ord uden indhold
>
>Knut

Ja, det mestrer du jo til fuldkommenhed.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-01-09 12:17

Knut wrote:

> Skriv dog dansk hunde!!

Dette skriver du naturligvis på en personlig datamat

Ebbe

Fra : MVJ

Dato : 07-01-09 19:03

">

> Dette skriver du naturligvis på en personlig datamat

-----------------
Hu hej hvor det går her - hvad snakker i om ? er der een der kan give mig en
opsummering ? Har helt tabt tråden !
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 19:36

MVJ skriver:

> Hu hej hvor det går her - hvad snakker i om ? er der een der kan give mig en
> opsummering ? Har helt tabt tråden !

Knutten er gået i selvsving.

Du er ikke gået glip af noget, han gør sig blot til grin.

Fra : Knut

Dato : 07-01-09 19:50

> MVJ skriver:

> Knutten er gået i selvsving.
>
> Du er ikke gået glip af noget, han gør sig blot til grin.

Eller du er!

Bare fordi man ikke tilpasser sig dine synspunkter, er det ikke nødvendigvis
mig den er gal med.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 19:51

Knut skriver:

> Eller du er!

Nope

> Bare fordi man ikke tilpasser sig dine synspunkter, er det ikke nødvendigvis
> mig den er gal med.

Mine synspunkter?
Nu var det vidst ikke lige mine synspunkter der stod alene.

Fra : Steen

Dato : 07-01-09 19:54

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> [...]
> >

> Eller du er!
>
> Bare fordi man ikke tilpasser sig dine synspunkter, er det ikke nødvendigvis

Muligvis, men det har ikke en skid med topic at gøre - fut venligst
yderligere diskussion over til en relevant gruppe

Fra : Knut

Dato : 07-01-09 21:04

> Knut <e-poost@mail.dk> wrote:
> >
> Muligvis, men det har ikke en skid med topic at gøre - fut venligst
> yderligere diskussion over til en relevant gruppe

Så så klap nu hesten - du kommer ikke til at bestemme, hvad jeg skal mene og
skrive hvor!

Knut

Fra : Steen

Dato : 11-01-09 13:02

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Så så klap nu hesten - du kommer ikke til at bestemme, hvad jeg skal mene og
> skrive hvor!
>
> Knut

Der er måske heller ikke nogen der kommer til at bestemme i hvilken
siden af vejen du kører?
Regler er til af en årsag

Fra : Knut

Dato : 11-01-09 13:52

> Der er måske heller ikke nogen der kommer til at bestemme i hvilken
> siden af vejen du kører?
> Regler er til af en årsag

Deri kan du være helt enig - men der findes vist ikke regler for, hvornår
jeg skal lege med futtog og hvornår jeg kan diskutere her. At du gerne vil
bestemme er ikke nok - for mig.

Knut

Fra : Steen

Dato : 11-01-09 14:28

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> [...]
> jeg skal lege med futtog og hvornår jeg kan diskutere her. At du gerne vil

Det er såmænd ikke mig der sætter regerne for usenet, men tak for
tilliden. Der findes skrevne regler for hvor/hvordan men gebærder sig op
det tilgængelige usenet. Det er så op til brugerne at rette sig efter
reglerne, på den måde kan vi alle være her. Ganske ligesom i trafikken
på vejene.

Fra : Knut

Dato : 11-01-09 16:06

> [...]
> det tilgængelige usenet. Det er så op til brugerne at rette sig efter
> reglerne, på den måde kan vi alle være her. Ganske ligesom i trafikken

På vejene er reglerne ret præcise og til at følge uden alt for mange private
fortolkninger - her er det vist noget nær modsat.

Knut

Fra : Steen

Dato : 11-01-09 17:01

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message
>
> På vejene er reglerne ret præcise og til at følge uden alt for mange private
> fortolkninger - her er det vist noget nær modsat.
>
> Knut

Slet ikke - bare man orienterer sig. Der er ganske få tommelfingerregler
for usenet - alle kan være med, hvis de vil

Fra : Knut

Dato : 11-01-09 17:15

> Slet ikke - bare man orienterer sig. Der er ganske få tommelfingerregler
> for usenet - alle kan være med, hvis de vil

Det er vi så også! Med eller uden dine kloge-Åge kommentarer.

Knut

Fra : Steen

Dato : 11-01-09 17:18

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Det er vi så også! Med eller uden dine kloge-Åge kommentarer.
>
> Knut

Okay, nogle mennesker også bare udenfor pædagogisk rækkevidde, det må vi
andre så bare lære at leve med - ligesom spøgelsesbillister

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-01-09 11:25

Knut skrev:
> På vejene er reglerne ret præcise og til at følge uden alt for mange private
> fortolkninger - her er det vist noget nær modsat.

Men vær du nu glad for at der ikke er lige så mange "betjente" herinde
som der er derude.

Fra : Knut

Dato : 12-01-09 17:41

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Men vær du nu glad for at der ikke er lige så mange "betjente" herinde som
> der er derude.

Tak - det er jeg sandelig også!!

Knut

Fra : Steen

Dato : 12-01-09 17:53

Knut <e-poost@mail.dk> wrote:

> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Tak - det er jeg sandelig også!!
>
> Knut

Hvorfor?

Fra : Steen

Dato : 07-01-09 19:52

MVJ <mogens.amd64@gmail.com> wrote:

> Hu hej hvor det går her - hvad snakker i om ? er der een der kan give mig en
> opsummering ? Har helt tabt tråden !

Kan jeg godt forstå- det startede med gulpladebiler

Fra : MVJ

Dato : 07-01-09 21:08

"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen

> Kan jeg godt forstå- det startede med gulpladebiler
----------------------------

Ok - nå det er sådan noget der var snak om - jeg har en gulpladebil hvis det
kan hjælpe eller er det for sent ?

Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-09 21:13

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Knut er et navn og kan findes i listen over (tilladte) personnavne

Uanset hvad Knut mener og påstår, så er jeg fuldstændig overbevist om at han
er den narrehat af en skoleknægt der i sin tid kaldte sig KT, Knud T, KT og
en masse andet i den stil.

Og han opfører sig da også som en skoleknægt.

Og KT, du behøver ikke kommentere det, jeg har absolut ikke henvendt mig til
dig.

--
Per

Fra : Knut

Dato : 09-01-09 21:17

> [...]
>
> Og han opfører sig da også som en skoleknægt.
>
> Og KT, du behøver ikke kommentere det, jeg har absolut ikke henvendt mig

Jamen du behøver da ikke løbe rundt med overbevisning - du kan da få det
bekræftet (bortset det er 35-40 år siden, jeg var skoleknægt)

Knut alias KT

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-01-09 18:42

Isang tao pinangalanan, Knut nagsulat:

klip

>Ordet TROLL eksisterer ikke i Retskrivningsordbogen!
>
>Knut

Det gør net kook heller ikke. Men ikke desto mindre er en net kook en
ofte meget produktiv deltager i Usenet nyhedsgrupperne. En kook
udtrykker sig ofte som om han eller hun er den mest vidende om det
specifikke emne der diskuteres. Ofte er der tale om et videnskabeligt
emne, om hvis vanskelighed vedkommende ikke har noget som helst
begreb. Dette giver sig så udtryk i enten en total afvisning, for
eksempel af Albert Einsteins almene relativitetsteori, eller en
argumentation imod den almindeligt accepterede fortolkning.

Generelt er en kook en person der har en stærkt afvigende holdning.
De viser sig sjældent at have ret. En kook er overbevist om at han
eller hun har ret, hvorfor det ofte er nytteløst at diskutere med
vedkommende.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 19:01

> [...]
> De viser sig sjældent at have ret. En kook er overbevist om at han
> eller hun har ret, hvorfor det ofte er nytteløst at diskutere med

Kald det dog noget dansk! Jeg aner ikke hvad en kook er?
Jeg tror også du kan gå på gaden og spørge 1000 personer, hvor maksimum 2
vil give det svar du ønsker.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:11

Knut skriver:

> Kald det dog noget dansk! Jeg aner ikke hvad en kook er?

Og ?

> Jeg tror også du kan gå på gaden og spørge 1000 personer, hvor maksimum 2
> vil give det svar du ønsker.

Prøv at spørg dem om, hvad en nyhedsgruppe er....

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 19:39

> Knut skriver:

> Og ?

> Prøv at spørg dem om, hvad en nyhedsgruppe er....

Du vil givetvis få et svar - men muligvis ikke ordet usenet!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:44

Knut skriver:

> Du vil givetvis få et svar - men muligvis ikke ordet usenet!

Ej heller den form for nyhedsgruppe som vi bruger her.

Fra : Knut

Dato : 06-01-09 19:51

> Knut skriver:

> Ej heller den form for nyhedsgruppe som vi bruger her.

Prøv det - det kunne jo være fordi nyhedsgrupperne her ikke er så alment
kendte og brugte - blandt andet fordi man gemmer sig bag udenlandske hhv.
hjemmestrikkede ord.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 20:05

Knut skriver:

> Prøv det - det kunne jo være fordi nyhedsgrupperne her ikke er så alment
> kendte og brugte

Korrekt

> blandt andet fordi man gemmer sig bag udenlandske hhv. hjemmestrikkede ord.

Det er absolut ikke derfor.

Fra : BJ

Dato : 06-01-09 19:15

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kald det dog noget dansk! Jeg aner ikke hvad en kook er?

En excentriker på dansk.

mvh/Bjørn J.

Fra : ShutEye

Dato : 06-01-09 21:05

> KLIP

> En excentriker på dansk.

Er en excentriker ikke bare en tosse der har mange penge?
Har Knut mange penge mon? :)

Fra : BJ

Dato : 06-01-09 21:14

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er en excentriker ikke bare en tosse der har mange penge?

Det behøver personen nu ikke at have.

> Har Knut mange penge mon? :)

Det ved jeg ikke..;)

Her er en forklaring:
http://da.wikipedia.org/wiki/Excentricitet_(opf%C3%B8rsel)

mvh/Bjørn J.

Fra : Claus Frørup

Dato : 07-01-09 00:14

Isang tao pinangalanan, Knut nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
klip

>Kald det dog noget dansk! Jeg aner ikke hvad en kook er?

Oversat til dansk er det en excentrisk kværulant, men i daglig tale en
Rasmus Modsat.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-09 06:24

"Claus Frørup" skriver:

> Oversat til dansk er det en excentrisk kværulant, men i daglig tale en
> Rasmus Modsat.

Også kaldet en Knut

Fra : Steen

Dato : 06-01-09 13:49

> [...]

> Steen skriver:

> Næppe, det var ikke dig han svarede.
>
> Desuden er Knut (eller hvad han ellers kalder sig i tiden) mest en

Tak for info. Jeg gik bare ud fra det var mig der blev svaret, når det
var mit indlæg han svarede på. Måske gik der ged i det, fordi nogen
toppostede

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-09 16:36

Steen skriver:

> Tak for info. Jeg gik bare ud fra det var mig der blev svaret, når det
> var mit indlæg han svarede på. Måske gik der ged i det, fordi nogen
> toppostede

Jeps - TROLL'en Knut - endnu et bevis på at han er TROLL.

Men han ved jo bedre, hvordan man bør begå sig på usenet (not!)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-01-09 18:04

Steen wrote:
> Jeg skal have en bil nummer to, som jeg kun skal bruge til at køre på
> arbejde i. Det er privat kørsel - max 30 km dagligt.
>
> Jeg skal have en brugt bil. Kan det betale sig at køre på gule plader?

Uhmm... hvis du vil have en bil fra efter 2/6 1998, så vil jeg næsten
sige nej. Din årlige straf på 5040kr/år for privatanvendelse vil sammen
med værdiforringelsen formentlig gøre bilen meget dyr.

Jeg tror også det bliver svært at komme af med gulplade biler igen,
mange syntes (med rette) at straf afgiften på 5040 er meget høj,
specielt hvis man er nede og snakke biler hvor prisforskellen mellem gul
og hvide plader ikke er ret stor.

Men det kommer nok også an på hvad det skal være for en bil... Du kan jo
prøve at søge lidt på bilbasen.dk og lign. efter den type varebil du er
på udkig efter (pris, stand, årgang) og sammenligne med hvad en
tilsvarende bil koster på hvide plader. Så kan du jo se om du vil betale
det ekstra i strafafgift når du tager pris-differencen med i beregningen.

Thomas

Fra : Steen

Dato : 05-01-09 19:11

Thomas Rasmussen <thomas@p7.invaliddk> wrote:

> [...]
> det ekstra i strafafgift når du tager pris-differencen med i beregningen.

Tak for info.
Jeg kigger lidt efter en Toyota Hilux eller lignende, da den skal køre
på små landeveje, grusveje mm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-09 18:23

Steen skriver:

> Jeg skal have en brugt bil. Kan det betale sig at køre på gule plader?

Ja, hvorfor ikke ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-01-09 07:23

On Mon, 05 Jan 2009 18:22:45 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Hvorfor kan det?

Fly

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 07-01-09 06:23

On 5 Jan., 17:23, ist...@gmail.rygeloven.com (Steen) wrote:
> Jeg skal have en bil nummer to, som jeg kun skal bruge til at køre på
> arbejde i. Det er privat kørsel - max 30 km dagligt.
>
> Jeg skal have en brugt bil. Kan det betale sig at køre på gule plader?

Jeg kan læse ud af tråden at mange fra "rød stue" ikke kan overskue
spørgsmålet og de mange variabler svaret er afhængige af.

Det afhænger bl.a. af hvor mange kilometer du triller om året, om du
ønsker en bil fra før misundelsesafgiftens indførsel eller efter, om
du har planer om at køre den ned eller ønsker at skifte bil efter få
år, om du har mulighed for at bruge bilen i forbindelse med arbejde og
godkendt af arbejdsgiver, om du har brug for tre sæder etc. etc.

Før du er afklaret om disse forhold kan hverken du eller andre give
noget entydigt svar på dit spørgsmål.

CHR IV

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-01-09 18:47

On Thu, 08 Jan 2009 12:41:26 +0000, slet 1WRXB wrote:

> Knut <e-poost@mail.dk> skrev:
>
> (SNIP)

> å.....
>
> Ren

O Tor, O Din, O aser...

A e u o æ ø i æ å, e a. Som de siger oppe ad Fjaltring til. Æj å?