Toyota pickup (bilen der ikke ville dø)
Fra : Steen

Dato : 04-01-09 11:49

Kan nogen huske Top Gear, hvor de prøvede at smadre en pickup, men den
stakkels bil blev ved med at kunne køre?

Jeg leder efter en brugt bil, der ikke nødvendigvis ser pæn ud, og skal
køre små ture på mindre landeveje, grusveje mm - så bilen var måske et
godt bud.

Nogen der har erfaringer med den pickup - og hvad kan man få sådan en
brugbar bil til?

Fra : Rosendal

Dato : 04-01-09 17:40

"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt bud.
>
> Nogen der har erfaringer med den pickup - og hvad kan man få sådan en

Det er en dejlig bil.
Jeg havde en som servicevogn engang, den kunne komme frem gennem de værste
mudderhuller på byggepladserne.

Søg på Toyota Hilux på DBA.dk, så kan du nok finde en brugbar en til en
fornuftig pris.

Fra : oz3bto

Dato : 04-01-09 20:02

"Rosendal" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> mudderhuller på byggepladserne.
>
> Søg på Toyota Hilux på DBA.dk, så kan du nok finde en brugbar en til en

Find en fra før 6 måned 98 ellers koster den kassen i vægtafgift osv

Fra : Steen

Dato : 04-01-09 20:45

oz3bto <no@in.dk> wrote:

> Find en fra før 6 måned 98 ellers koster den kassen i vægtafgift osv

Okay? Hvad er forskellen på biler før/efter den dato (eller det er vel
ikke bilerne der er forskel på, nok mere hvordan vi bliver flået i
skat)?

Fra : Mogens

Dato : 04-01-09 20:50

> Okay? Hvad er forskellen på biler før/efter den dato (eller det er vel
> ikke bilerne der er forskel på, nok mere hvordan vi bliver flået i
> skat)?

Ja, en bil efter den dato koster dig 5.000 kr ekstra om året i
misundelsesafgift !

Fra : KASO

Dato : 04-01-09 21:56

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse

> Ja, en bil efter den dato koster dig 5.000 kr ekstra om året i
> misundelsesafgift !

Det hedder ikke "misundelsesafgift" - det er en "merforureningsafgift" ....
Det er dem på gule plader, der er misundelige på os andre, der ikke har
"amputerede" biler

(Hmm - ved nærmere eftertanke: Min har ganske vist hvide plader - men 60%
afgift - så jeg skal altid være klar til at sove i bilen. Det er nu intet
problem )

Fra : Mogens

Dato : 04-01-09 23:38

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det hedder ikke "misundelsesafgift" - det er en "merforureningsafgift"
> Det er dem på gule plader, der er misundelige på os andre, der ikke har
> "amputerede" biler

Det hedder misundelsesafgift...

Fra : Martin

Dato : 05-01-09 11:50

Mogens wrote:
> Det hedder misundelsesafgift...

Det hedder en varevogn...

Fra : oz3bto

Dato : 05-01-09 09:46

> [...]
>
> Okay? Hvad er forskellen på biler før/efter den dato (eller det er vel
> ikke bilerne der er forskel på, nok mere hvordan vi bliver flået i

Lad os sige det på den måde at havde min været fra 1998 eller før så skulle
jeg slippe 4500.- nu får jeg lov at slippe 9500.- .. Men gør det gerne for
at have den bil jeg vil ha..