Afgift bil båd camping vogn
Fra : René Løweneck

Dato : 24-12-08 11:33

Hej !

Jeg kom til at tænke på, om der er afgift på både og campingvogne ligesom på
biler.

Altså, hvis man køber en bil i Tyskland, så skal man betale afgift, for at
få den på danske plader.

Gælder det samme, hvis man køber en campingvogn eller en båd i Tyskland ? Og
hvis der er afgift, hvad vil den så være ?

Håber der er nogle, der kan hjælpe

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Mogens

Dato : 24-12-08 12:19

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Altså, hvis man køber en bil i Tyskland, så skal man betale afgift, for at
> få den på danske plader.

Du er tidligt på den (1. april)
http://bilimport.tkrath.dk/

Fra : Holten

Dato : 24-12-08 12:43

> [...]
>
> Gælder det samme, hvis man køber en campingvogn eller en båd i Tyskland ?
> Og hvis der er afgift, hvad vil den så være ?

Nej der er ingen afgift på både + trailere + campingvogne ved import fra
Tyskland, så hent du bare løs.

MVH

Holten

Fra : René Løweneck

Dato : 24-12-08 15:03

Hej Holten !

> Nej der er ingen afgift på både + trailere + campingvogne ved import fra
> Tyskland, så hent du bare løs.

Tak for svaret )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Brian H

Dato : 24-12-08 13:36

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Gælder det samme, hvis man køber en campingvogn eller en båd i Tyskland ?
> Og hvis der er afgift, hvad vil den så være ?

Der er afgift på en fabriksny båd, den skal minimum være 3 måneder 'gammel'.
Jeg kender da en som har fået den indregistreret i Tyskland som om den var
til udlejning ell. lign. for så bagefter at hente båden hjem. De nærmere
detaljer kender jeg dog ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 24-12-08 15:05

Hej Brian !

> [...]
> om den var til udlejning ell. lign. for så bagefter at hente båden hjem.
> De nærmere detaljer kender jeg dog ikke.

Det lyder interessant. Dog er det brugte ting jeg ser på. Det skal jo også
være noget man (jeg) har råd til ))

Fra : Holten

Dato : 24-12-08 16:27

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om den var til udlejning ell. lign. for så bagefter at hente båden hjem.
> De nærmere detaljer kender jeg dog ikke.

Ja det er korrekt, hvis man køber en helt ny båd over en vis str. så skal
den sejle i 3 måneder dernede først.
Gælder dog aldrig brugte både.

MVH

HH