/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad kostede serviceeftersynet (15.000 km)
Fra : Mogens


Dato : 22-12-08 22:57

Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

Som lånebil havde jeg en spritny Skoda Fabia Combi Greenline (diesel) og er
sgu glad for, at jeg ikke kører sådan en æske til daglig da !
(udpræget diesellyd, ikke for høje mennesker, underlig placering foran
rattet)



 
 
Kasper Christensen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 22-12-08 23:06

> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

Det kostede sikkert 1200 kr, da det sikkert kun var olien. Men er den ikke
en longlife (30kkm) som mange af de andre VAG biler?

Mvh

Kasper



Mogens (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-08 23:13


"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i en meddelelse
news:49500f53$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kostede sikkert 1200 kr, da det sikkert kun var olien. Men er den ikke
> en longlife (30kkm) som mange af de andre VAG biler?

Nope (se mit svar desangående i en danden tråd: "Leverer Shell en ringere
vare"



Klaus D. Mikkelsen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-12-08 23:06

Mogens skriver:
>
> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

1400 kr.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-08 23:12


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49500F33.5F024FB@du.kan.finde.den...

> 1400 kr.

Du er overhovedet ikke i NÆRHEDEN af prisen...



Klaus D. Mikkelsen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-12-08 23:16

Mogens skriver:
>
> Du er overhovedet ikke i NÆRHEDEN af prisen...

Skal jeg se ud fra at jeg ved 30kkm gav 1308,08 for autoriseret eftersyn
og du skal til igen, om 15, så har du vel betalt 750KDr for det...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-08 08:01


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49501182.C19CB4D5@du.kan.finde.den...

> Skal jeg se ud fra at jeg ved 30kkm gav 1308,08 for autoriseret eftersyn
> og du skal til igen, om 15, så har du vel betalt 750KDr for det...

Det kostede olien
Hvilken olie kører du med? - og kører du med service ift. kørselsmønster?




Klaus D. Mikkelsen (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-12-08 09:21

Mogens skriver:
>
> Hvilken olie kører du med?

Longlife 3

> og kører du med service ift. kørselsmønster?

Jeps


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-08 09:43


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4951F0EA.E78F4315@du.kan.finde.den...

> Longlife 3
>
>> og kører du med service ift. kørselsmønster?
>
> Jeps

He he - jeg sender dem sgu en mail og spørger om meningen med det.
(15.000 km pr service og anvendelse af LL3).
Der kommer sikkert ikke noget svar - den er for svær



Jan Vennike (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 24-12-08 10:28



"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:7Cm4l.5094$U5.38483@newsb.telia.net...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4951F0EA.E78F4315@du.kan.finde.den...
>
>> Longlife 3
>>
>>> og kører du med service ift. kørselsmønster?
>>
>> Jeps
>
> He he - jeg sender dem sgu en mail og spørger om meningen med det.
> (15.000 km pr service og anvendelse af LL3).
> Der kommer sikkert ikke noget svar - den er for svær

Fik også hældt LL3 olie på min Lupo til et service eftersyn - og jeg spurgte
så hvorfor, når jeg nu havde faste intervaller på 15 kkm ??

De blev meget røde i hovedet og jeg fik det øjeblikligt krediteret.

En anden gang kunne jeg se på fakturaen at de havde hældt 8 liter olie på -
mmm det er altså ikke en Hummer - og der kan kun være 3.75 liter - endnu
en kreditnota.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)



Nicolai (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 24-12-08 12:00

> De blev meget røde i hovedet og jeg fik det øjeblikligt krediteret.
>
> En anden gang kunne jeg se på fakturaen at de havde hældt 8 liter olie
> på - mmm det er altså ikke en Hummer - og der kan kun være 3.75 liter
> - endnu en kreditnota.

LOL :)



Klaus D. Mikkelsen (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-12-08 12:06

Nicolai skriver:
>
> LOL :)

Sådan sker der rigitigt meget.....

Svigerfar havde firmabilen til Service hos Toyota i Ringkøbing.
Tilfældigt så jeg regningen. Dehavde skiftet viskerblad bagpå - til
trods for at viskerarmen manglede og havde gjort det i flere år. På
regningen stod også at de havde skiftet gearkasseolie - hvordan kan man
så lige være sikker på at de har gjort det også?????

En tidligere kollega fik forenden af sin privatbil "kørt over" af en
traktor. SMC biler i Århus lavede det for forsikringen, min kollega så
regningen og undrede sig gevaldigt at de havde skiftet motorer til
lyslængderegulering. Hans bil havde aldrig haft (og end ikke fået)
lyslængderegulering. Forsikringen var rimeligt tilfredse med at få det
at vide. Min daværende kolelga var dog utilfreds, da bilen nu var utæt
ind mod kabinen........


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian Sørup (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 22-12-08 23:16


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:v2U3l.5017$U5.38760@newsb.telia.net...
> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)
>

485,-
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.



Mogens (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-08 23:18


"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:495011ad$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 485,-

LOL - get real



Ukendt (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-08 23:22

3187kr inc bremse adskillelse.

Mvh Ove

Mogens (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-08 23:24


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:495012ee$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> 3187kr inc bremse adskillelse.

Der ligger faktisk en bremseadskillelse i eftersynet, selvom bilen kun er
knap 8 uger gammel.



Klaus D. Mikkelsen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-12-08 23:27

Mogens skriver:
>
> Der ligger faktisk en bremseadskillelse i eftersynet, selvom bilen kun er
> knap 8 uger gammel.

8x7=56. 15.000/56= 267 km om dagen i snit

52/8x15.000 = 97.500 km om året.

Med 85.000 km om året i firmaslæden syntes jeg ellers at jeg kører nok


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 00:02


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4950141B.33AB3453@du.kan.finde.den...

> 52/8x15.000 = 97.500 km om året.
> Med 85.000 km om året i firmaslæden syntes jeg ellers at jeg kører nok

Det er momentant, at jeg kører så meget - det fortsætter næppe...



tp (22-12-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 22-12-08 23:50

> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)
>
> Som lånebil havde jeg en spritny Skoda Fabia Combi Greenline (diesel) og
> er sgu glad for, at jeg ikke kører sådan en æske til daglig da !
> (udpræget diesellyd, ikke for høje mennesker, underlig placering foran
> rattet)


dont know, men jeg er overrasket over at du mener at fabiaen er LAV. Den er
netop høj i taget i forhold til den gamle, og jeg har masser af plads over
mit hoved ( er ca 190). Derimod kan jeg ikke sidde uden at støde imod loftet
i fx en avensis. Opdagede du at der var en hæve sænke dims til sædet

Mvh TP
Greenline med masser af diesellyd


Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 00:04


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4950198f$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> dont know, men jeg er overrasket over at du mener at fabiaen er LAV. Den
> er netop høj i taget i forhold til den gamle, og jeg har masser af plads
> over mit hoved ( er ca 190). Derimod kan jeg ikke sidde uden at støde imod
> loftet i fx en avensis. Opdagede du at der var en hæve sænke dims til
> sædet

Jeg skriver ikke, at Fabia'en er lav - jeg skriver, at et høje menneske
sidder akavet i bilen. Sæderne yder ingen støtte - og da slet ikke ift.
Leon'ens sportssæder.



tp (23-12-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 23-12-08 17:15

>> dont know, men jeg er overrasket over at du mener at fabiaen er LAV. Den
>> er netop høj i taget i forhold til den gamle, og jeg har masser af plads
>> over mit hoved ( er ca 190). Derimod kan jeg ikke sidde uden at støde
>> imod loftet i fx en avensis. Opdagede du at der var en hæve sænke dims
>> til sædet
>
> Jeg skriver ikke, at Fabia'en er lav - jeg skriver, at et høje menneske
> sidder akavet i bilen. Sæderne yder ingen støtte - og da slet ikke ift.
> Leon'ens sportssæder.


Der er ihvertilfælde ikke sportsæder i. Men det er da også to modsætninger
af biler, tror sgu den mekanikker har haft humor


Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 17:54


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:49510e89$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er ihvertilfælde ikke sportsæder i. Men det er da også to
> modsætninger af biler, tror sgu den mekanikker har haft humor

Det er det sidste VAG har i Kastrup - vælger nok en anden ved næste service



Henrik B. (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-12-08 15:59

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4950198f$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> dont know, men jeg er overrasket over at du mener at fabiaen er LAV. Den
> er netop høj i taget i forhold til den gamle, og jeg har masser af plads
> over mit hoved ( er ca 190). Derimod kan jeg ikke sidde uden at støde imod
> loftet i fx en avensis. Opdagede du at der var en hæve sænke dims til
> sædet

What!? Jeg er også 190 cm men har masser af hovedhøjde i en Avensis. Er du
sikker på at DU opdagede hæve-/sænkedimsen til sædet i Vensis'en?? *LOL*

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Ukendt (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-08 16:06

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>What!? Jeg er også 190 cm men har masser af hovedhøjde i en Avensis. Er du
>sikker på at DU opdagede hæve-/sænkedimsen til sædet i Vensis'en?? *LOL*

det der med totalhøjden kan man sgu'dda ikke bruge til en hujende fis,
uden at vide om personen er højrøvet eller ej ;)

jo mer højrøvet, jo sværere må det være at se udover ratkransen ;)


--
Jan_stevns

Nicolai (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-12-08 00:04

> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

Jeg gav 2600,- for 27k i en Golf Variant - Så du er vel kommet af med 1500?



Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 00:05


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:49501ce3$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg gav 2600,- for 27k i en Golf Variant - Så du er vel kommet af med
> 1500?

Langt mere end det !



Nicolai (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-12-08 00:35

>> Jeg gav 2600,- for 27k i en Golf Variant - Så du er vel kommet af med
>> 1500?
>
> Langt mere end det !

Hvad har du ødelagt? :)



Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 05:00


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:49502415$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad har du ødelagt? :)

Ik' noget - den eneste anke jeg havde var, at bilen trak en anelse til
højre. Desuden skulle komfortluk af vinduer omprogrammeres, men det vil
fremgå separat af den opgørelse, jeg sender her i aften. Sidstnævnet kostede
400 kr plus moms...



Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 05:02


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:WmZ3l.5030$U5.38444@newsb.telia.net...

> Ik' noget - den eneste anke jeg havde var, at bilen trak en anelse til
> højre. Desuden skulle komfortluk af vinduer omprogrammeres, men det vil
> fremgå separat af den opgørelse, jeg sender her i aften. Sidstnævnet
> kostede 400 kr plus moms...

Dårligt dansk.
Omprogrammeringen kostede 400 kr plus moms - ikke opgørelsen



Klaus D. Mikkelsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-12-08 09:45

Mogens skriver:
>
> Dårligt dansk.
> Omprogrammeringen kostede 400 kr plus moms - ikke opgørelsen

What?

Gjorde de ikke det som en service?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Andreas M. Hansen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 23-12-08 10:15

> What?
>
> Gjorde de ikke det som en service?
>
>

Er der ikke noget med at firmakunder betaler prisen uden at blinke, og at
der måske skrives på regningen med den mellemstore pen, når det er en
firmabil ?

mvh

Andreas M. Hansen


Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 17:58


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4950ac33$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> What?
>> Gjorde de ikke det som en service?

Gratisydelser hører kun til i Jylland - ikke på Sjælland. Men der er en
årsag, hvilket du kan læse om lidt længere nede...

> Er der ikke noget med at firmakunder betaler prisen uden at blinke, og at
> der måske skrives på regningen med den mellemstore pen, når det er en
> firmabil ?

Min bil kører på servicekontrakt - og man får derfor kun en faktura, hvis
man gerne vil se, hvad servicet afregnes til.



Klaus D. Mikkelsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-12-08 09:46

Mogens skriver:
>
> Ik' noget - den eneste anke jeg havde var, at bilen trak en anelse til
> højre.

Hvilket burde klares under garantien?

Men har du betalt mere end 2000 har de godtnok haft en ordentlig jauert
oppe i røveren af dig.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 18:11


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4950A553.34257C23@du.kan.finde.den...

> Hvilket burde klares under garantien?

Jep?

> Men har du betalt mere end 2000 har de godtnok haft en ordentlig jauert
> oppe i røveren af dig.....

Service 1.800 kr
4 l olie LL3 772 kr
Ialt 2.572 kr
Moms 643 kr
Total 3.215 kr

Omprog. 400 kr
Moms 100 kr
Ialt 500 kr



Ukendt (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-08 18:40

> Service 1.800 kr
> 4 l olie LL3 772 kr
> Ialt 2.572 kr
> Moms 643 kr
> Total 3.215 kr

Hmm har jeg vundet en fodtur efter eget valg? 28kr under er jeg da selv helt
godt tilfreds med:) ha ha
Det var også grunden til at min fatter gik fra Megane til Yaris, der var
også sat et beløb til service og så kom alle væsker bagefter, der var så
lige yderlig skrevet et par timer på.
Jeg kunne dog ikke få den kære indskriver til at give mig medhold i at
service gebyret måtte være for at åbne porten, jeg kunne ellers ikke se
andre forklaringer når både tid og materialer var faktureret særskilt:)
Det er så 11 år siden og det var et 30000km eftersyn, og der var prisen
næsten 4000kr uden andet end olie og filtre.
Hos Toyota dækker deres service priser altså også de gængse materialer. Men
de kommer dog ikke ned på samme prisser som klaus kan få ordnet hans Golf
til

Mvh Ove


Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 19:44


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4951227c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Hmm har jeg vundet en fodtur efter eget valg? 28kr under er jeg da selv
> helt godt tilfreds med:) ha ha

Ja det var ik så ring endda

> Jeg kunne dog ikke få den kære indskriver til at give mig medhold i at
> service gebyret måtte være for at åbne porten, jeg kunne ellers ikke se
> andre forklaringer når både tid og materialer var faktureret særskilt:)
> Det er så 11 år siden og det var et 30000km eftersyn, og der var prisen
> næsten 4000kr uden andet end olie og filtre.

11.000 kostede det seneste serviceeftersyn "80.000 km" på min P407 HDI SW

> Hos Toyota dækker deres service priser altså også de gængse materialer.
> Men de kommer dog ikke ned på samme prisser som Klaus kan få ordnet hans
> Golf til

Nej, mon den overhovedet får gjort et eftersyn og ikke blot udskiftet
olien...



Klaus D. Mikkelsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-12-08 19:48

Mogens skriver:
>
> Nej, mon den overhovedet får gjort et eftersyn og ikke blot udskiftet
> olien...

Du kan jo se regningen.

http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/60kkm.jpg



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-08 20:31

Men de kommer dog ikke ned på samme prisser som Klaus kan få ordnet hans
>> Golf til
>
> Nej, mon den overhovedet får gjort et eftersyn og ikke blot udskiftet
> olien...

Puha den komentar tror jeg du kommer til at fortryde igen ha ha


Folmer Rasmussen (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-08 15:09

On Tue, 23 Dec 2008 18:43:57 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
>"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4951227c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hmm har jeg vundet en fodtur efter eget valg? 28kr under er jeg da selv
>> helt godt tilfreds med:) ha ha
>
>Ja det var ik så ring endda
>
>> Jeg kunne dog ikke få den kære indskriver til at give mig medhold i at
>> service gebyret måtte være for at åbne porten, jeg kunne ellers ikke se
>> andre forklaringer når både tid og materialer var faktureret særskilt:)
>> Det er så 11 år siden og det var et 30000km eftersyn, og der var prisen
>> næsten 4000kr uden andet end olie og filtre.
>
>11.000 kostede det seneste serviceeftersyn "80.000 km" på min P407 HDI SW

>--

Det var da godt nok en sjat penge.

Normalt er det sådan at de beregner sig en fast pris på selve
servicen, og så komme anvendte dele, olie og miljøafgifter osv. oveni.

Hvad blev der skiftet af dele?

Hvis det faldt således ud, at der skulle skiftes klodser, tandrem,
bremsevæske, kølervæske, og vandpumpe på samme tid, så er prisen vel
rimelig nok.

Det er knap så rimeligt at du slynger en pris ud for et
serviceeftersyn, uden at nævne hvad du har fået for pengene.

Det er det sædvanlige med dig, Mogens. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-12-08 15:17


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3vo9l4h834752pdm0jol3ka4huj85k4ghp@4ax.com...

> Det var da godt nok en sjat penge.

Jow jow...

> Normalt er det sådan at de beregner sig en fast pris på selve
> servicen, og så komme anvendte dele, olie og miljøafgifter osv. oveni.
> Hvad blev der skiftet af dele?

Aner det ikke - bilen var på serviceokntrakt

> Hvis det faldt således ud, at der skulle skiftes klodser, tandrem,
> bremsevæske, kølervæske, og vandpumpe på samme tid, så er prisen vel
> rimelig nok.

Ja da

> Det er knap så rimeligt at du slynger en pris ud for et
> serviceeftersyn, uden at nævne hvad du har fået for pengene.

OK, far :)

> Det er det sædvanlige med dig, Mogens. )

Nej, dét er det sgu ikke, Folmer !!



Folmer Rasmussen (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-08 15:22

On Fri, 26 Dec 2008 14:16:54 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:3vo9l4h834752pdm0jol3ka4huj85k4ghp@4ax.com...
>
>> Det var da godt nok en sjat penge.
>
>Jow jow...
>
>> Normalt er det sådan at de beregner sig en fast pris på selve
>> servicen, og så komme anvendte dele, olie og miljøafgifter osv. oveni.
>> Hvad blev der skiftet af dele?
>
>Aner det ikke - bilen var på serviceokntrakt

>--

Nåerhh, så har der jo været tag selv bord.

>--

>> Hvis det faldt således ud, at der skulle skiftes klodser, tandrem,
>> bremsevæske, kølervæske, og vandpumpe på samme tid, så er prisen vel
>> rimelig nok.
>
>Ja da
>
>> Det er knap så rimeligt at du slynger en pris ud for et
>> serviceeftersyn, uden at nævne hvad du har fået for pengene.
>
>OK, far :)

>--

Godt min dreng.

>--

>> Det er det sædvanlige med dig, Mogens. )
>
>Nej, dét er det sgu ikke, Folmer !!

>--

Jeg skulle bare se om du var vågen. Julesnaps kan godt have en vis
sløvende effekt.

Smiley'er bare for en sikkerheds skyld.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (26-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-12-08 15:28


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:eup9l4l36cjtdkihuebib4c93r7dkcam9n@4ax.com...

> Nåerhh, så har der jo været tag selv bord.

Hvis jeg var leasingselskabsejer, ville jeg netop sørge for, at dette ikke
skete...

> Godt min dreng.

Rolig nu

> Jeg skulle bare se om du var vågen. Julesnaps kan godt have en vis
> sløvende effekt.

Jeg undgår snaps !

> Smiley'er bare for en sikkerheds skyld.

Behøves ikke i juledagene, hvor alle jo er så søde og rare :)



BJ (26-12-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-08 18:12


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:3S55l.5132$U5.38919@newsb.telia.net...

KLIP

> Behøves ikke i juledagene, hvor alle jo er så søde og rare :)

Netop...<

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-12-08 19:30

Mogens skriver:
>
> Service 1.800 kr
> 4 l olie LL3 772 kr

Hvorfor i alverden hælder de LongLife 3 olie på bilen, når den nu ikke
kører med longlife serviceintervaller?

> Ialt 2.572 kr
> Moms 643 kr
> Total 3.215 kr

Øj, en jauertus....




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 19:40


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49512E0C.A2B5AD1E@du.kan.finde.den...

> Hvorfor i alverden hælder de LongLife 3 olie på bilen, når den nu ikke
> kører med longlife serviceintervaller?

Sikkert fordi de ikke har styr på det...




Klaus D. Mikkelsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-12-08 19:50

Mogens skriver:
>
> Sikkert fordi de ikke har styr på det...

Eller tjener flere penge på den?

Jeg betaler trods alt kun 127,20 kr/liter +moms for samme olie.
Du bløder 193 +moms.

Men hvad det er vel en firmaslæde, så du kan jo dybest set være
ligeglad. Leasingfirmaet får vel sådan cirka 35% rabat som
sædvanlig......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 20:03


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495132E4.A3BE64E1@du.kan.finde.den...

> Men hvad det er vel en firmaslæde, så du kan jo dybest set være
> ligeglad. Leasingfirmaet får vel sådan cirka 35% rabat som
> sædvanlig......

Jeg er slet ikke involveret økonomisk i det - jeg koncentrerer mig blot om,
at bilen skal køre perfekt. Og de får naturligvis en stor rabat, hvilket
også fremgår af regningen :)



Mogens (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-12-08 09:52


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49512E0C.A2B5AD1E@du.kan.finde.den...

> Hvorfor i alverden hælder de LongLife 3 olie på bilen, når den nu ikke
> kører med longlife serviceintervaller?

Jeg kan godt forstå, hvis man som forbruger bliver forvirret når man ser, at
der er påfyldt "LL3" på motoren når bilen har et 15.000 km. service
interval. Sagen er imidlertid den, hvilket også fremgår af den udleverede
instruktionsbog, at motorolien på din bil skal efterleve VW norm 507 00
hvilket omtalte motorolie gør.

Jeg håber, at du finder svaret tilfredsstillende, Klaus - i modsat fald skal
du være velkommen til at kontakte mig igen.

Med venlig hilsen
SMC-Biler Amager

Johan Mathiesen
Værkstedschef



Klaus D. Mikkelsen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-12-08 10:01

Mogens skriver:
>
> Jeg kan godt forstå, hvis man som forbruger bliver forvirret når man ser, at
> der er påfyldt "LL3" på motoren når bilen har et 15.000 km. service
> interval. Sagen er imidlertid den, hvilket også fremgår af den udleverede
> instruktionsbog, at motorolien på din bil skal efterleve VW norm 507 00
> hvilket omtalte motorolie gør.

Det bliver mere og mere spændende....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-12-08 10:05


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495891B4.70A22462@du.kan.finde.den...

> Det bliver mere og mere spændende....

Ja, men jeg tror såmænd blot, de vil det bedste for kunden. Ikke set med
økonomiske, men tekniske øjne...



Ukendt (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-08 10:52


> Ja, men jeg tror såmænd blot, de vil det bedste for kunden. Ikke set med
> økonomiske, men tekniske øjne...

Hvor er du sød;)

Mvh Ove


Mogens (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-12-08 11:35


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:49589daf$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor er du sød ;)

Han får en tur i min Porsche ved given lejlighed



Ukendt (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-08 12:39

>> Hvor er du sød ;)
>
> Han får en tur i min Porsche ved given lejlighed

Kanon det er noteret
Det er sgu en bedre julegave end de gryder og skærebrætter jeg ellers har
fået!!
Mvh Ove


Uffe Bærentsen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 29-12-08 19:27

Mogens wrote:
> "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:49589daf$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hvor er du sød ;)
>
> Han får en tur i min Porsche ved given lejlighed

Bliver det når Porsche bliver indleveret til service der?







<AVAVAVAVAVikkeslåsåhårdt.avi>





--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-12-08 20:28


"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4959167e$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Bliver det når Porsche bliver indleveret til service der?
> <AVAVAVAVAVikkeslåsåhårdt.avi>
>

Det er okay - mange tror jo, at Porsche ejes af VAG...



Jan Vennike (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 23-12-08 22:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:dY84l.5044$U5.38990@newsb.telia.net...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4950A553.34257C23@du.kan.finde.den...
>
>> Hvilket burde klares under garantien?
>
> Jep?
>
>> Men har du betalt mere end 2000 har de godtnok haft en ordentlig jauert
>> oppe i røveren af dig.....
>
> Service 1.800 kr
> 4 l olie LL3 772 kr
> Ialt 2.572 kr
> Moms 643 kr
> Total 3.215 kr
>
> Omprog. 400 kr
> Moms 100 kr
> Ialt 500 kr
Hmm

Tja - har en Lupo 1.4 TDi der skal 195.000 km service - ca samme størrelse
som det her (skift af olie).

Spurgte på pris - 2400.

Sagde så at det var ca 1200 dyrere end sidste gang - "nå ja, du kan også få
det på timeløn" - 1300 kr.

Til gengæld får jeg så ikke "mobilitetsgaranti" - hmm, jeg har nu også
redningshjælp via min forsikring - så det kan være ligemeget

/Jan



Mogens (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-08 07:57


"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse
news:49515569$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja - har en Lupo 1.4 TDi der skal 195.000 km service - ca samme størrelse
> som det her (skift af olie). Spurgte på pris - 2400.
> Sagde så at det var ca 1200 dyrere end sidste gang - "nå ja, du kan også
> få
> det på timeløn" - 1300 kr.
> Til gengæld får jeg så ikke "mobilitetsgaranti" - hmm, jeg har nu også
> redningshjælp via min forsikring - så det kan være ligemeget

Min servicekontrakt og mobilitetsgaranti indebærer alle de ydelser, der er
mulige.
Som jeg skriver, er der fri erstatningsbil under serviceeftersynet indeholdt
i servicekontrakten. Det betyder jo en del, når du kalkulerer mit
kørselsbehov. Jeg kunne jo have kørt "jorden rundt" uden udgift andet end
brændstoffet...



Jan Vennike (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 24-12-08 10:18

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:y2l4l.5091$U5.38985@newsb.telia.net...
>
> "Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse
> news:49515569$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Tja - har en Lupo 1.4 TDi der skal 195.000 km service - ca samme
>> størrelse
>> som det her (skift af olie). Spurgte på pris - 2400.
>> Sagde så at det var ca 1200 dyrere end sidste gang - "nå ja, du kan også
>> få
>> det på timeløn" - 1300 kr.
>> Til gengæld får jeg så ikke "mobilitetsgaranti" - hmm, jeg har nu også
>> redningshjælp via min forsikring - så det kan være ligemeget
>
> Min servicekontrakt og mobilitetsgaranti indebærer alle de ydelser, der er
> mulige.
> Som jeg skriver, er der fri erstatningsbil under serviceeftersynet
> indeholdt i servicekontrakten. Det betyder jo en del, når du kalkulerer
> mit kørselsbehov. Jeg kunne jo have kørt "jorden rundt" uden udgift andet
> end brændstoffet...


Har ikke brug for en erstatningsbil - men ellers kunne jeg leje en for 100
kr og så havde jeg STADIG sparet 900 kr

Og det er ved en af VW's servicepartnere - IKKE ved SMC.

Havde det samme problem ved 180.000 km - der skulle skiftes tandrem + nogle
bælge uden om bagerste støddæmpere (de holder kun ca 90 kkm).

SMC pris: 12.5000 + udskift af bælge (ej fast pris)
Goller Auto, Vejen: 9.700 fast pris MED udskift af bælge.

Gæt hvem jeg brugte ??

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)



Mogens (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-08 11:01


"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4951fe6c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> Gæt hvem jeg brugte ??

www.uniscrap.dk ?

Godt ord igen - jeg har INTET mod 3L og synes, projektet er okay. Skulle jeg
selv betale mine pendlerudgifter, ville Audi-udgaven sikkert komme på tale,
om prisen på brændsel steg til det dobbelte igen...



Jan Vennike (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 24-12-08 13:30



"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:hLn4l.5099$U5.38877@newsb.telia.net...
>
> "Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse
> news:4951fe6c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Gæt hvem jeg brugte ??
>
> www.uniscrap.dk ?
>
> Godt ord igen - jeg har INTET mod 3L og synes, projektet er okay. Skulle
> jeg selv betale mine pendlerudgifter, ville Audi-udgaven sikkert komme på
> tale, om prisen på brændsel steg til det dobbelte igen...
>

Det er så ikke en 3L men en "alminelig" Lupo 1.4 TDi - i sommeren 2001 (hvor
jeg købte min Lupo) var der 1½ års leveringstid på en 3L, så det blev ikke
sådan en.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)



Leo Jørgensen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Leo Jørgensen


Dato : 23-12-08 03:37

Jeg kender ikke lige den vogn du har, men mener at huske det er noget
Spansk.

Så jeg vil byde på ca. 1 kr. pr. km du har kørt.



Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 05:01


"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
news:49504ee4$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kender ikke lige den vogn du har, men mener at huske det er noget
> Spansk.

Jep - en fyrrig spanioler :)

> Så jeg vil byde på ca. 1 kr. pr. km du har kørt.

Naej, det koster det så SLET ikke...



Jens C. Hansen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 23-12-08 10:52

Mogens wrote:
> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

7345 kr.

Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 18:19


"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:giqccb$bjk$2@newsbin.cybercity.dk...

> 7345 kr.

He he husk nu på at VAG ikke er så dyr en bil :)



HB (23-12-2008)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 23-12-08 14:00


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:v2U3l.5017$U5.38760@newsb.telia.net...
> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)

3859kr.

--
/HB


Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 18:20


"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4950d33a$0$11594$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> 3859kr.

Det er jo ikke langt fra, og måske du har et erfaringstal fra din egen VAG?



HB (23-12-2008)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 23-12-08 21:21


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:M494l.5047$U5.38943@newsb.telia.net...
>
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4950d33a$0$11594$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>> 3859kr.
>
> Det er jo ikke langt fra, og måske du har et erfaringstal fra din egen
> VAG?

He he.. Det va ca prisen da jeg forhørte mig ang. min egen hos SMC Aalborg.
Jeg lagde dog blot et par hundrede til da jeg tænkte at det var på Sjælland


Jeg sparede knap en tusse ved ikke at køre til SMC. Jeg brugte en af deres
samarbejdspartnere - Tsk tsk..

--
/HB


Mogens (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-08 07:57


"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:49514849$0$24420$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg sparede knap en tusse ved ikke at køre til SMC. Jeg brugte en af deres
> samarbejdspartnere - Tsk tsk..

Du mener vel:
Det var iøvrigt smart.



HB (24-12-2008)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 24-12-08 11:45


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:r3l4l.5092$U5.38960@newsb.telia.net...
>
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:49514849$0$24420$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Jeg sparede knap en tusse ved ikke at køre til SMC. Jeg brugte en af
>> deres samarbejdspartnere - Tsk tsk..
>
> Du mener vel:
> Det var iøvrigt smart.

Ja, det skulle have været en

--
/HB


Frank Leegaard (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-12-08 15:59

Mogens wrote:
> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
> morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)
>
> Som lånebil havde jeg en spritny Skoda Fabia Combi Greenline (diesel)
> og er sgu glad for, at jeg ikke kører sådan en æske til daglig da !
> (udpræget diesellyd, ikke for høje mennesker, underlig placering foran
> rattet)

Hvor befinder vi os henne i landet?

/F



Mogens (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-08 18:11


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4950fcd2$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvor befinder vi os henne i landet?

Sjælland



Ivan Madsen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-12-08 17:59

On Mon, 22 Dec 2008 21:56:43 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag, og det kunne være
>morsomt at høre, hvad folk mener, det kostede :)
>
>Som lånebil havde jeg en spritny Skoda Fabia Combi Greenline (diesel) og er
>sgu glad for, at jeg ikke kører sådan en æske til daglig da !
>(udpræget diesellyd, ikke for høje mennesker, underlig placering foran
>rattet)
>

Jamen OK - Xsaraen første eftersyn kostede 2400 (øh regning var på
3200, men da jeg ikke lige kunne se relevansen af de sidste 800, så'eh
blev vi enige om, at jeg ikke frekventerede butikken oftere og han
sendte en kreditnota).
Så du er vel blevet bon'et for 5000,-. (nu du var så besværlig at
påtale et par mangler)

Mogens (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-01-09 23:21


"Mogens" skrev den 22/12 følgende i en meddelelse:

> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag

Idag rundede den så 22.500 km på vejen hjem fra Stockholm !
Gennemsnitligt forbrug har rettet sig ind til 14,3 km/l -> jeg kører
sjældent over 150 km/t, men den får noget pedal i såvel
mellemaccelerationerne på motorvejen (kører ikke andet) som 0-100 km/t
accelerationerne



Mogens (17-01-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-01-09 18:42


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:yztbl.5680$U5.45414@newsb.telia.net...

>> Min Leon TDI 170 FR var til 15.000 km eftersyn idag

> Idag rundede den så 22.500 km på vejen hjem fra Stockholm !
> Gennemsnitligt forbrug har rettet sig ind til 14,3 km/l -> jeg kører
> sjældent over 150 km/t, men den får noget pedal i såvel
> mellemaccelerationerne på motorvejen (kører ikke andet) som 0-100 km/t
> accelerationerne

Ny forrude monteret i mandags

Desuden en mega parkeringsbule i venstre bagdør og ridser på højre bagdør og
sidespejl, grundet en garageport, som lukkede idet jeg kørte gennem åbningen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste