Remote start - oliefyr
Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 20-12-08 15:52

Hej

Jeg er flyttet til Island, og har købt mig en Audi A6 2.4 fra 2001 med
klima, og jeg kører stort set udelukkende bykørsel.

Når der er sne og is (og det gør vi meget i på Island), så skal jeg ud
og starte med at fryse mens jeg skraber sne og is, og så skal jeg
fryse de første 5-10 minutter i bilen også, inden den bliver varm nok
til at tø mig op. Det er heller ikke populært at min kærestes smukke
mås skal fryse, skulle jeg hilse og sige. ;)

Jeg har så forhørt mig hos den lokale Audi-pusher, om man ku få et
oliefyr i, men de henviste mig til en butik, hvor de sælger Viper
Remote start (og webasto mm). De anbefalede mig dette produkt:

http://viper.com/P-4702V/Viper+5501+Responder+Lc3+Supercode+Sst+2-way+Remote+Start+System

Jeg vil kunne aflæse temperaturen på fjernbetjeningen, derfor en
tovejs...

Sådan en kan jeg få med installation for ca. 3500 danske kroner.

Skal jeg op i et rigtigt oliefyr, så starter de ved ca. 13.000kr inkl
montering.

Jeg er godt klar over det nok er bedre med et rigtigt oliefyr, der
varmer selve motoren inden den startes - men prisforskellen er
enorm... Og jeg er nok for nærig til at bruge 13.000 på sådan en
"luksus"-ting - men 3500 synes jeg er et fund...

Jeg er meget lun på at få remote start installeret - men vil gerne
lige høre gruppens mening. Er der noget at betænke sig på, eller er
det ikke bare at få smidt skidtet i?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-08 00:02

casicadk@hotmail.com skriver:

> Skal jeg op i et rigtigt oliefyr, så starter de ved ca. 13.000kr inkl
> montering.

Så brug dog pengene.

Et oliefyr bruger al energien på at varme motor og kabinen op.

Remote start bruger en masser energi på at rotere med motoren og en
masse "chokertid" på at varme laaaaangsomt op. Du får en masse
koldstarter på motoren, som du kan undgå ved oliefyret. Nå ja og så
sparer du brændstof ved fyret - og en maser forurening.

13.000 er vel peanuts i forhld til det bilen ellers har kostet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 20-12-08 16:29

On Dec 20, 11:01 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> casic...@hotmail.com skriver:
> 13.000 er vel peanuts i forhld til det bilen ellers har kostet ?

Nej, den kostede 49000. Bilmarkedet på island er mildest talt
interessant pt.

Kan man sige det sådan her

Oliefyr

er bedre end

Remote start

der igen er bedre end

ingen af delene

?

Fra : EK

Dato : 21-12-08 01:35

<casicadk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
On Dec 20, 11:01 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> casic...@hotmail.com skriver:
klip
Kan man sige det sådan her

Oliefyr

er bedre end

Remote start

der igen er bedre end

ingen af delene

?
Nej, det synes jeg ikke man kan sige.
Du skal da vælge det eneste der duer og samtidig spare benzin, slidtage på
motor (ingen koldstart) og forurening.

Har du først prøvet et rigtigt fyr, vil du ikke længere undvære det! Jeg
har lige fået installeret et igen i den nye karet og det bare lækkert -
selvfølgelig med remote og varmeren kan selv finde ud af at starte på rette
tidspunkt for atø bilen op.

Iøvrigt er remotestart af motoren en farlig ting og vil sandsynligvis blive
gjort ulovligt i DK - der var for kort tid siden en far, der blev kørt over
af sin egen bil, da barnet havde trykket på remoten ! Faren havde lige købt
bilen og var ikke klar over, at dette var monteret - spørgsmålet er om det i
det hele taget er lovligt med nugældende lovgivning.

mvh
Erik

Fra : Martin

Dato : 21-12-08 01:41

casicadk@hotmail.com wrote:
> [...]
> oliefyr i, men de henviste mig til en butik, hvor de sælger Viper
> Remote start (og webasto mm). De anbefalede mig dette produkt:

Hvad gør den Viper Remote?? Fjernstarter bilen så der er varme på når du
kommer ned i den? Dvs. bilen står i tomgang i et kvarter i minus 10 grader?
Det tror jeg ikke er godt mht. olietilførsel.
Og hvis du ikke har synlig adgang til bilen, så kunne andre jo smadre en
rude og køre væk i den, en mørke vintermorgen.
Ellers må du lige forklare mig hvad den tingest gør.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-08 11:42

> [...]
> rude og køre væk i den, en mørke vintermorgen.
> Ellers må du lige forklare mig hvad den tingest gør.

Den remotestart jeg havde i 9000'eren umuliggjorde et kup.

Hvis døren blev åbnet uden alarmen var slået fra på remoten så cuttede
den alt og hylede. Hvis du smadrede en rude og hoppede ind den vej (jeg
havde ikke glassensor så det var en mulighed) så cuttede den alt og
hylede bare du rørte kobling eller bremse uden at nøglen var i
tændingposistion.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin

Dato : 21-12-08 22:04

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> (jeg havde ikke glassensor så det var en mulighed) så cuttede den alt
> og hylede bare du rørte kobling eller bremse uden at nøglen var i

Men hvordan kan den starte bilen uden nøgle? Sidder der ikke en chip i
nøglen som forhindrer at bilen kan startes? (startspærre). Det må da findes
på en 2001 Audi.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-08 22:16

> Men hvordan kan den starte bilen uden nøgle? Sidder der ikke en chip i
> nøglen som forhindrer at bilen kan startes? (startspærre). Det må da findes
> på en 2001 Audi.

Ikke på min gamle 9000. Men det er muligt der gør på en Audi

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : oz3bto

Dato : 21-12-08 05:46

<casicadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Bruger du håndbremsen når du parkere bilen eller lader du bilen stå i gear ?

Mange biler har det jo med at hænge i håndbremsen når det er frost..

Står bilen i gear og du bruger remote starten ja så kunne det godt gå hen og
blive sjovt :D
Det er set på en gammel volvo.. Kostede en lygtepæl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-08 06:46

casicadk@hotmail.com skriver:

> Nej, den kostede 49000. Bilmarkedet på island er mildest talt
> interessant pt.

Det kan jeg regne ud.

> Kan man sige det sådan her
> Oliefyr er bedre end Remote start der igen er bedre end
> ingen af delene ?

Komfortmæssigt - ja.

For bilen nej. Her er det fraktisk dårligt for bilen at lade den stå i
tomgang. Den har meget bedre af at komme i gang med at arbejde og varme
op.

Desuden kan du overhovedet bruge remote start på din bil. Hvordan kommer
den omkring ved chippen i nøglen?

Det er ret intersant, for det er faktisk en måde man kan stjæle en bil
på.....

Fra : Brian H

Dato : 21-12-08 10:13

> casicadk@hotmail.com skriver:

> Desuden kan du overhovedet bruge remote start på din bil. Hvordan kommer
> den omkring ved chippen i nøglen?

Viper laver en boks hvor man smider en ekstra nøgle (eller bare chippen) i.
Boksen sender så transpondersignalet videre til "opsnapper-ringen" ved
tændingen, men kun når remotestart aktiveres. Boksen gemmes selvf. et godt
sted i bilen :)

Fra : N/A

Dato : 21-12-08 10:13

Fra : Mathias

Dato : 21-12-08 12:25

Jeg ville aldrig købe sådan en Viper, det er fordærdelig synd for motoren,
og du ender bare med en større renovering inden du ved af det. For ikke at
tale om, at det vistnok er ulovligt at holde i tomgang mere end et par
minutter?

Køb hellere en brugt Webasto på Ebay til et par tusind kroner, og få en du
kender til at sætte den i. Fx denne:
http://tinyurl.com/8kavwr
Den ser næsten ny ud, til 469 Eur.

Hvis du stadig synes det er for dyrt, kan du få en elektrisk dypkoger sat i
(til 220V). Den varmer ikke kabinen, men til gengæld kommer der varme så
snart du starter bilen. Dem bruger de meget i Canada i de ekstremt lave
temperaturer.

Mvh Mathias
-Som bruger sin Webasto fra oktober til marts

Fra : Mathias

Dato : 21-12-08 12:32

PS: Og vær ikke bange for at købe et brugt Webasto - mit har holdt i 10 år
foreløbig!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-08 18:24

Mathias skriver:

> PS: Og vær ikke bange for at købe et brugt Webasto

Eller få det flyttet med til næste bil......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-08 21:20

> Mvh Mathias
> -Som bruger sin Webasto fra oktober til marts

Hvorfor ikke hele året?

Vores kører før hver start uanset sommer/vinter.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian H

Dato : 21-12-08 21:24

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke hele året?
>
> Vores kører før hver start uanset sommer/vinter.

Kun på de varme sommerdage bruger jeg ikke fyret, ellers gør jeg. Det kører
selvf. ikke nær så lang tid som om vinteren.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-08 05:04

On Dec 21, 10:12 am, "Brian H" <br...@something.com> wrote:

> [...]
> Boksen sender så transpondersignalet videre til "opsnapper-ringen" ved
> tændingen, men kun når remotestart aktiveres. Boksen gemmes selvf. et godt

Jeg tror helt bestemt at forsikringsselskaberne vil øjne en mulighed
for at undslå sig at dække tyveri på en bil med det monteret.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Henning

Dato : 22-12-08 18:59

On Sat, 20 Dec 2008 14:51:43 -0800 (PST), casicadk@hotmail.com wrote:

>Hej
>
>Jeg er flyttet til Island, og har købt mig en Audi A6 2.4 fra 2001 med
>klima, og jeg kører stort set udelukkende bykørsel.

Diesel eller benzin? Hvis diesel, sidder der formodentlig allerede et
oliefyr monteret, du skal så bare have trukket ud til fjernbetjening.
Det er absolut ikke sikkert den lokale pusher er klar over det,
kontakt i stedet Audi importøren.

Fra : Ivar

Dato : 23-12-08 16:21

casicadk@hotmail.com skrev:

> Jeg vil kunne aflæse temperaturen på fjernbetjeningen, derfor en
> tovejs...

> Sådan en kan jeg få med installation for ca. 3500 danske kroner.

Når du spørger i en dansk gruppe, får du et "dansk" svar.
I USA er fjernstart, måden man løser problemet på.
Man kan argumentere for, at det er bedre for bilen med et
oliefyr, men 20% af bilens værdi er det næppe. Og jeg vil mene
at bilen er skabt til at servicere mennesket, ikke til at
mennesket skal servicere bilen.

Hvis fjernstart er lovlig, så køb den dog. Den bør dog kun
kunne starte hvis bilen står i frigear eller parking.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : KASO

Dato : 27-12-08 01:02

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis fjernstart er lovlig, så køb den dog. Den bør dog kun
> kunne starte hvis bilen står i frigear eller parking.

Hvorfor forurene unødigt, ødelægge motoren og risikere problemer?

Betal for et fyr eller en dypkoger - eller lev med at undvære!

(Jeg har betalt for et fyr - og nyder det hver dag!)

Fra : Ivar

Dato : 27-12-08 17:35

KASO skrev:

> Hvorfor forurene unødigt, ødelægge motoren og risikere problemer?

Du sætter dine egne definitioner, og regner med at andre godtager
dem. Hvis man ikke vil forurene unødvendigt, køber man ikke
et oliefyr. Man ødelægger ikke en motor ved at lade den gå i
tomgang, man slider på den. Man får ikke problemer med et oliefyr,
hvis man ikke anskaffer sig et.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : KASO

Dato : 27-12-08 18:35

> Du sætter dine egne definitioner, og regner med at andre godtager
> dem.

Tjah - det gør du jo også!

> Hvis man ikke vil forurene unødvendigt, køber man ikke
> et oliefyr.

Hvorfor ikke? Det sikrer dig mod koldstarter, som er den mest forurende del
af køreturen. Den smule forurening, som fyret selv står får ved at brænde op
til ½l diesel af, er for intet at regne mod at lade en kold motor gå i
tomgang til den bliver varm - og en dieselmotor vil have mere end
almindeligt svært ved at blive varm i tomgang om vinteren.

En bil i tomgang forpester luften for alle omkring den!

> Man ødelægger ikke en motor ved at lade den gå i
> tomgang, man slider på den.

Man slider meget voldsomt på den - så kan du kalde det, hvad du vil.
Samtidig vil den også kokse til, hvilket den heller ikke har godt af.

> Man får ikke problemer med et oliefyr,
> hvis man ikke anskaffer sig et.

Næ - og heller ikke, hvis man gør. Jeg er nu på 2. bil med fyr - det volder
ingen problemer. En dieselbil, der skal køre sig selv varm i tomgang, vil
volde problemer, når den kokser til.