Sejlads på computeren...
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 18:43

Nu hvor båden/jollen er kommet på land, kan man jo passende øve sig på
computeren.

Hos http://www.volvooceanracegame.org kan du være med i en realtime
jordomsejling, hvor du bestemmer hvordan der skal navigeres i forhold til
vind og strømforhold.
Næste ben starter vidst den 13. december. Melder du dig til nu - kan du lige
nå at sejle i havn i Indien - hvis du er go...
Det koster ikke noget.

Skal man virkelig have fed match race og god grafik, så prøv 'Virtual
Skipper 5'.
http://downloads.gamezone.com/demos/d24854.htm
Den fylder dog knap 900 mb.
Det koster ikke noget.

Man skal dog købe den fulde version for at få lov at spille alle baner og
både etc.

Findes der flere sjove spil mon?

Mvh
Allan

Fra : Per Kaaber

Dato : 06-12-08 19:48

Allan skrev den 06-12-2008:
> [...]
>
> Hos http://www.volvooceanracegame.org kan du være med i en realtime
> jordomsejling, hvor du bestemmer hvordan der skal navigeres i forhold til

Der er skal svjv. ikke tages højde for strømforhold.

> Næste ben starter vidst den 13. december. Melder du dig til nu - kan du lige
> nå at sejle i havn i Indien - hvis du er go...
> Det koster ikke noget.

Det koster ca 185,-, hvis man vil ha' "vindror" og tidsbestemt
sejlskift eller automatisk sejlskift. Automatisk sejlskift gælder kun
standard sejlføringer.
Så længe Prosails muligheden sponsoreres, er det gratis, ellers vil
Prosails og koste knaster.

Men enig. Det er socialt via div. grupper, sjovt, spændende og mega
tidsrøvende

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 20:35

> Der er skal svjv. ikke tages højde for strømforhold.

Lurede lige på kortet - og det ser da ud til at strøm er angivet store med
store lyseblå pile...
Men de spiller ikke ind?

> [...]
> sejlføringer.
> Så længe Prosails muligheden sponsoreres, er det gratis, ellers vil

Jo - men man kan jo bare aftale indbyrdes at man ikke køber noget. På den
måde 'er man i samme båd'.

> Men enig. Det er socialt via div. grupper, sjovt, spændende og mega
> tidsrøvende

Rigtig morsomt.

Har du prøvet Virtual Skipper 5 ?? Jeg er blevet helt afhængig af det også..

Mvh
Allan

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-12-08 00:27

Allan kom med denne ide:

> Lurede lige på kortet - og det ser da ud til at strøm er angivet store med
> store lyseblå pile...
> Men de spiller ikke ind?

Nej

> Jo - men man kan jo bare aftale indbyrdes at man ikke køber noget. På den
> måde 'er man i samme båd'.

Der er ikke den helt store forskel på dem der køber mange af dem der
ligger i front har ikke "hjælpemidlerne".
Men det betyder man kan få lidt mere søvn og bruge lidt mere tid på
jobbet

> Rigtig morsomt.
>
> Har du prøvet Virtual Skipper 5 ?? Jeg er blevet helt afhængig af det også..

Ja, men det er fuldtids konsentration a'la one person shoter spil

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 12:34

> Ja, men det er fuldtids konsentration a'la one person shoter spil

Det er super sjovt - specielt som multiplayer!

Findes der andre lignende spil?

//Allan

Fra : Bent Pedersen

Dato : 07-12-08 11:10

"Allan" <na> skrev i en meddelelse

> Lurede lige på kortet - og det ser da ud til at strøm er angivet store med
> store lyseblå pile...
> Men de spiller ikke ind?

De pile du nævner er vindretning og -styrke. De har en vis indvirkning

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-12-08 11:37

Bent Pedersen forklarede den 07-12-2008:

> De pile du nævner er vindretning og -styrke. De har en vis indvirkning

Jeg tror Allan mener de store pile du ser indtegnet i baggrundsbilledet
når du zomer ud.
Pilene viser enten de fremhærskende havstrømme eller vinde, men har
ikke noget med de aktuelle vindsituationer, som vi sejler efter og som
bliver opdateret 2 gang i døgnet, at gøre.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 12:33

> Jeg tror Allan mener de store pile du ser indtegnet i baggrundsbilledet
> når du zomer ud.

Ja det var dem jeg mente..
Er nok klar over at de 'små' vindpile har en hvis effekt/indvirkning!

//Allan