|
| Udskiftning af ZX-9R Fra : Anders Houmark |
Dato : 25-12-08 11:39 |
|
Hejsa
Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er glad for
maskinen, og den fejler intet, men jeg har haft den i 2-3 år snart, og det
kunne være sjovt at prøve noget anderledes... MEN jeg kan simpelt hen ikke
finde ud af, hvad jeg skal skifte til.
Jeg startede på en Yamaha FZR 600 R, hvor man sad rigtig godt og afslappet,
nærmest som en sofa..Da jeg skiftede den ud prøvede jeg både R1 og ZX-9R, og
syntes at jeg sad bedst på 9'eren, så det var den jeg købte.
Nu her hvor jeg gerne vil skifte igen, så aner jeg ikke hvad jeg skal prøve.
Man skal ikke sidde for ekstremt, for jeg vil kunne køre længere tid end 1
time når jeg kommer ud på landevejene. Zx9'ren er ret god på det punkt,
balancen mellem komfort og sport er forholdsvis god..
Har i nogle forslag til lignende cykler, eller noget som jeg måske kunne
være interesseret i?
På forhånd tak
Anders
| |
tp (25-12-2008)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 25-12-08 12:07 |
|
til.
>
> Jeg startede på en Yamaha FZR 600 R, hvor man sad rigtig godt og
> afslappet, nærmest som en sofa..Da jeg skiftede den ud prøvede jeg både R1
> og ZX-9R, og syntes at jeg sad bedst på 9'eren, så det var den jeg købte.
> Nu her hvor jeg gerne vil skifte igen, så aner jeg ikke hvad jeg skal
> prøve. Man skal ikke sidde for ekstremt, for jeg vil kunne køre længere
> tid end 1 time når jeg kommer ud på landevejene. Zx9'ren er ret god på det
> punkt, balancen mellem komfort og sport er forholdsvis god..
>
> Har i nogle forslag til lignende cykler, eller noget som jeg måske kunne
> være interesseret i?
Det lyder som kategorien Sports-Touring. Den er da masser af cykler i, men
mange af dem er tunge, og her er jeg lidt i tvivl om det er et problem for
dig?
CBR11, K12/1300, FJR1300 (for sofa måske?),
Evt de nakede typer: SV1000, fazer 1000, eller måske Triumph Daytona 955
(HERREfed maskine med masser af kraft og god komfort. Dog ikke så udbredt i
dk)
Nåja, så måske en duc hvis du kan finde plads på sådan en ? evt en ST2/4
Mvh TP
Mest til sports-touring...
CBR1K+K12RS
| |
Anders Houmark (25-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 25-12-08 21:56 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4953693b$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det lyder som kategorien Sports-Touring. Den er da masser af cykler i,
> men mange af dem er tunge, og her er jeg lidt i tvivl om det er et problem
> for dig?
> CBR11, K12/1300, FJR1300 (for sofa måske?),
> Evt de nakede typer: SV1000, fazer 1000, eller måske Triumph Daytona 955
> (HERREfed maskine med masser af kraft og god komfort. Dog ikke så udbredt
> i dk)
> Nåja, så måske en duc hvis du kan finde plads på sådan en ? evt en ST2/4
Det kunne godt blive sports-touring stilen jeg skal have, men typisk synes
jeg de bliver for store og tunge.
SV1000 har jeg overvejet, men den er 6kg tungere end min nuværende og den
har 23hk mindre. Folk siger også at den har dårligere affjedring og føles
mere træg, men jeg ved nu ikke om det er korrekt.. I hovedet virker det bare
som at gå baglæns, men det kan være ren indbildning fra min egen side af..
kender jo masser af folk der er glade for deres SV'ere
fazer1000 har jeg prøvet, den nøgne fz-1.. Det var sgu en ok maskine, men på
min 1 times prøvetur kunne jeg ikke rigtig beslutte mig, om det skulle være
den, eller ej. Jeg troede måske at det kåbeløse design ville gøre, at jeg
kørte langsommere, men det passede ikke helt. Til gengæld var jeg mere
ødelagt i kroppen da jeg kom tilbage, end jeg er på min egen maskine ved den
slags kørsel.. men det er nok bare tilvending
Er ikke så imponeret over motoren, når den er tunet og pillet i, så smider
den omkring 3hk mere end min 10 år gamle zx9r motor gør, begge målt på
baghjulet... men ok, kan være jeg stiller for store krav, men skal jeg ud og
købe helt ny maskine til dobbelt pris af min nuværende, så skal der gerne
være lidt større forskel.. kåbe er der jo heller intet af, så det kan ikke
være dén, der koster penge :P
Uargh undskyld jeg bare nedrakker dine forslag, men nu jeg lige selv læser
min ovenstående tekst, så kunne det godt ligne at jeg prøver, at overbevise
mig selv om, at jeg skal beholde min nuværende...
Mvh, og ønske om en rigtig god jul osv,
Anders
| |
tp (25-12-2008)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 25-12-08 23:09 |
|
<snip en masse tanker om valg>
> Uargh undskyld jeg bare nedrakker dine forslag, men nu jeg lige selv læser
> min ovenstående tekst, så kunne det godt ligne at jeg prøver, at
> overbevise mig selv om, at jeg skal beholde min nuværende...
>
Helt fair, det er da ski'e svært at vælge. Især når det lyder til du
egenligt er ganske godt tilfreds med det du har. Omvendt søger du jo en
variation - så det bliver jo nok en grøn igen. Måske en nyere ? 10'er?
eller en 6'er for det sjov den faktisk kan give på trods af de færre heste
Og jeg kender det alt for godt. Jeg har været igennem en masse maskiner, og
ender af en eller anden grund med igen og igen at købe en af de gamle
CBR1kere. De har fuldt mig i vel snart 9 år, og jeg er ikke kommet på noget
der er bedre for mig. K12'eren er langt mere velkørende, pænere etc, men den
er også lidt mere kedelig trods den tredobbelte pris. Hvem ved, måske jeg
ender med at købe din ZX9'er ;.)
Mvh TP
CBR1K
K1200RS
(og en Fabia til konen)
| |
Anders Houmark (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 26-12-08 02:00 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:49540475$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> <snip en masse tanker om valg>
>
>> Uargh undskyld jeg bare nedrakker dine forslag, men nu jeg lige selv
>> læser min ovenstående tekst, så kunne det godt ligne at jeg prøver, at
>> overbevise mig selv om, at jeg skal beholde min nuværende...
>>
>
> Helt fair, det er da ski'e svært at vælge. Især når det lyder til du
> egenligt er ganske godt tilfreds med det du har. Omvendt søger du jo en
> variation - så det bliver jo nok en grøn igen. Måske en nyere ? 10'er?
> eller en 6'er for det sjov den faktisk kan give på trods af de færre heste
Det kunne godt være jeg skulle kigge på ZX10R.. Men den er højst sandsynligt
ikke særlig komfortabel.. Må ud og prøve een.... og få lidt fremmed
> Og jeg kender det alt for godt. Jeg har været igennem en masse maskiner,
> og ender af en eller anden grund med igen og igen at købe en af de gamle
> CBR1kere. De har fuldt mig i vel snart 9 år, og jeg er ikke kommet på
> noget der er bedre for mig. K12'eren er langt mere velkørende, pænere etc,
> men den er også lidt mere kedelig trods den tredobbelte pris. Hvem ved,
> måske jeg ender med at købe din ZX9'er ;.)
Nu må vi se.. har overvejet at opdatere ZX9'eren med fuld Hyperpro, samt et
par letvægts (PVM?) fælge.. samt evt. komplet-nyt bremsesystem..... bare for
at der skal ske noget hehe
Mvh Anders
| |
Armand (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-12-08 14:16 |
|
Anders Houmark skrev:
> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:49540475$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> <snip en masse tanker om valg>
>>
>>> Uargh undskyld jeg bare nedrakker dine forslag, men nu jeg lige selv
>>> læser min ovenstående tekst, så kunne det godt ligne at jeg prøver, at
>>> overbevise mig selv om, at jeg skal beholde min nuværende...
>>>
>> Helt fair, det er da ski'e svært at vælge. Især når det lyder til du
>> egenligt er ganske godt tilfreds med det du har. Omvendt søger du jo en
>> variation - så det bliver jo nok en grøn igen. Måske en nyere ? 10'er?
>> eller en 6'er for det sjov den faktisk kan give på trods af de færre heste
>
> Det kunne godt være jeg skulle kigge på ZX10R.. Men den er højst sandsynligt
> ikke særlig komfortabel.. Må ud og prøve een.... og få lidt fremmed
>
>> Og jeg kender det alt for godt. Jeg har været igennem en masse maskiner,
>> og ender af en eller anden grund med igen og igen at købe en af de gamle
>> CBR1kere. De har fuldt mig i vel snart 9 år, og jeg er ikke kommet på
>> noget der er bedre for mig. K12'eren er langt mere velkørende, pænere etc,
>> men den er også lidt mere kedelig trods den tredobbelte pris. Hvem ved,
>> måske jeg ender med at købe din ZX9'er ;.)
>
> Nu må vi se.. har overvejet at opdatere ZX9'eren med fuld Hyperpro, samt et
> par letvægts (PVM?) fælge.. samt evt. komplet-nyt bremsesystem..... bare for
> at der skal ske noget hehe
>
Hæ!
Det er fornøjeligt at se hvor meget der er sket siden din fattige
HTX-tid her på gruppen
--
Armand.
| |
Anders Houmark (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 26-12-08 15:57 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4954d8f3$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hæ!
> Det er fornøjeligt at se hvor meget der er sket siden din fattige HTX-tid
> her på gruppen
Heheh du har en god hukommelse
Der er sket lidt siden.. i hvert fald på den financielle del, der er rimelig
stor forskel på at have 1300 kr i SU om måneden, og på et almindeligt
fuldtidsjob.. Det åbner ligesom op for lidt flere muligheder :D
Anders
| |
Armand (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-12-08 19:08 |
|
Anders Houmark skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4954d8f3$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hæ!
>> Det er fornøjeligt at se hvor meget der er sket siden din fattige HTX-tid
>> her på gruppen
>
> Heheh du har en god hukommelse
>
Det er ikke sådan at have med en elefant at gøre!
> Der er sket lidt siden.. i hvert fald på den financielle del, der er rimelig
> stor forskel på at have 1300 kr i SU om måneden, og på et almindeligt
> fuldtidsjob.. Det åbner ligesom op for lidt flere muligheder :D
>
Jup!
Og skulle jeg ikke tage meget fejl er den sorgfyldte tid noget der synes
som årtier tilbage - Noget der var helt utænkeligt i situationen, ikk'?
For en gammel ged som mig er det faktisk fornøjeligt at have kunnet
opleve skribenternes mc-liv - Lige fra de første desperate pip á: "om
det overhovedet er muligt at anskaffe sig en blackbird for de penge man
tjener på weekend vagt på tanken"; gennem efterfølgende erhvervelse af
kørekort og efterfølgende skiftende ejerskab af motorcykler i stigende
størrelser, endsamt givne sporskift's undervejs og til de der (den
mængde der li'godt-) bliver hængende indenfor denne, vor fælles, hobby.
At der samtidig er mange der faldt hurtigere ned som lam, i en rusten
Mazda, end de brølede som løver da tog kørekortet, giver mig blot mere
indsigt i at det oftest ikke er dem der larmer mest der har mest at have
det i - Uanset hvor meget de kan svine en til fordi man ikke er enig med
dem
Gennem tiden har der som i alle andre familer været både dødsfald og dyb
sorg; men i mine 10 år herinde (Google går tilsyneladende ikke længere
end 8 år tilbage, så jeg har mistet det præcise overblik ) har der
også været en stak familie-dannelser og deraf-følgende børn - Så nu
venter vi blot på at 2. generation melder sig i gruppen
--
Armand.
(småfilosofisk Gammelnok)
| |
"J.C.Kløve" (26-12-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-12-08 19:47 |
|
Armand skrev:
> Anders Houmark skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4954d8f3$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Gennem tiden har der som i alle andre familer været både dødsfald og dyb
> sorg; men i mine 10 år herinde (Google går tilsyneladende ikke længere
> end 8 år tilbage, så jeg har mistet det præcise overblik ) har der
> også været en stak familie-dannelser og deraf-følgende børn - Så nu
> venter vi blot på at 2. generation melder sig i gruppen
>
Nu stunder den tid til hvor jeg plejer at lave en "fuldstændig"
opgørelse af den på gruppen værende trafik, hvorfor jeg er begynde at
samle data det til.
Overordnet leder det mig til at skuffe dig med hensyn til det fromme
ønske om 2. generation.
Jeg kan afsløre at vi taber ca 6000 posts pr. år som det ser ud lige nu,
så om føje år er der blot en hånfuld "elefanter" tilbage der sidder og
trutter lidt til hinanden via News
(sorry)
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
tp (26-12-2008)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 26-12-08 21:40 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@> Jeg kan afsløre at vi taber ca 6000 posts pr. år som
det ser ud lige nu,
> så om føje år er der blot en hånfuld "elefanter" tilbage der sidder og
> trutter lidt til hinanden via News
>
ærgeligt. Mon de samme 6000 post kan findes på bilgruppen så ? eller en
cykel /knallert gruppe måske
mvh TP
Købte første MC på en Elevløn. Opgraderede op en su (ej smart og er nu
rimeligt (stadig +10år cykler) kørende på normal hyre
prægningen af 2. generation er i fuld gang. desværre var der en minister der
spændte lidt ben på det punkt :-/
| |
Armand (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-12-08 23:14 |
|
J.C.Kløve skrev:
>
> ......så om føje år er der blot en hånfuld "elefanter" tilbage der sidder og
> trutter lidt til hinanden via News
>
DK.FRITID.ELEFANTKIRKEGÅRD :-/
--
Armand.
| |
Steen Gruby (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 26-12-08 23:31 |
|
On Fri, 26 Dec 2008 19:47:24 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
Hej Kløve.
>
>Jeg kan afsløre at vi taber ca 6000 posts pr. år som det ser ud lige nu,
>så om føje år er der blot en hånfuld "elefanter" tilbage der sidder og
>trutter lidt til hinanden via News
>
Jeg har nu fulgt denne News gruppe siden foråret 1998, og selv om
aktiviteten er faldende er den stadig sjov nok til at få mig til at
læse med på "daglig basis".
Jeg har netop modtaget en invitation til et foredrag om Internets
første 25 år i DK.
Faktisk er det i Januar 25 år siden mail tjenesten blev introduceret,
og et år senere kom usenet news grupperne til.
Det er længe før det Internet med HTTP vi kender i dag blev en
realitet omkring 1990.
Rigtigt er det, at en del af den kommunikation der tidligere fandtes
omkring News grupperne er flyttet til diverse hjemmesiders diskussions
fora, men selve "diskussionstrafikken" er bestemt ikke blevet mindre.
Således går det når vi spredes i specialiserede grupper
Det betyder dog ikke news gruppernes død, tværdimod.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (27-12-2008)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 27-12-08 12:19 |
|
Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:
> Jeg har netop modtaget en invitation til et foredrag om Internets
> første 25 år i DK.
Offentligt foredrag? - kan du droppe mig et link?
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29
| |
Steen Gruby (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 28-12-08 12:19 |
|
On Sat, 27 Dec 2008 12:19:04 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:
Hej Kai.
>
>Offentligt foredrag? - kan du droppe mig et link?
>
Yes Sire - DKUUG.
Jeg sender invitationen.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
"J.C.Kløve" (25-12-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 25-12-08 12:10 |
|
Anders Houmark skrev:
> Hejsa
>
> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er glad for
> maskinen, og den fejler intet, men jeg har haft den i 2-3 år snart, og det
> kunne være sjovt at prøve noget anderledes... MEN jeg kan simpelt hen ikke
> finde ud af, hvad jeg skal skifte til.
>
> Jeg startede på en Yamaha FZR 600 R, hvor man sad rigtig godt og afslappet,
> nærmest som en sofa..Da jeg skiftede den ud prøvede jeg både R1 og ZX-9R, og
> syntes at jeg sad bedst på 9'eren, så det var den jeg købte.
> Nu her hvor jeg gerne vil skifte igen, så aner jeg ikke hvad jeg skal prøve.
> Man skal ikke sidde for ekstremt, for jeg vil kunne køre længere tid end 1
> time når jeg kommer ud på landevejene. Zx9'ren er ret god på det punkt,
> balancen mellem komfort og sport er forholdsvis god..
>
> Har i nogle forslag til lignende cykler, eller noget som jeg måske kunne
> være interesseret i?
>
Hmm
Har det lidt på samme måde, jeg har ikke et bedre bud på en erstatning
(jo - RSV4, men det tillader banken ikke ) - så må konsekvensen jo
være at lade være med at skifte og i stedet tigge og betle sig frem til
at prøvekøre stort set alt hvad man løber over i løbet af sommeren, for
at "få noget feemmed"
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Armand (25-12-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-12-08 13:01 |
|
Anders Houmark skrev:
> Hejsa
>
> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er glad for
> maskinen, og den fejler intet, men jeg har haft den i 2-3 år snart, og det
> kunne være sjovt at prøve noget anderledes... MEN jeg kan simpelt hen ikke
> finde ud af, hvad jeg skal skifte til.
>
> Jeg startede på en Yamaha FZR 600 R, hvor man sad rigtig godt og afslappet,
> nærmest som en sofa..Da jeg skiftede den ud prøvede jeg både R1 og ZX-9R, og
> syntes at jeg sad bedst på 9'eren, så det var den jeg købte.
> Nu her hvor jeg gerne vil skifte igen, så aner jeg ikke hvad jeg skal prøve.
> Man skal ikke sidde for ekstremt, for jeg vil kunne køre længere tid end 1
> time når jeg kommer ud på landevejene. Zx9'ren er ret god på det punkt,
> balancen mellem komfort og sport er forholdsvis god..
>
> Har i nogle forslag til lignende cykler, eller noget som jeg måske kunne
> være interesseret i?
>
Hvis du er så meget i tvivl, hvad så med en C2'er?
--
Armand.
| |
Simon (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 28-12-08 18:49 |
|
Anders Houmark wrote:
> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er glad for
>
> Har i nogle forslag til lignende cykler,
Puha, svært.. Jokere fra sport/touring kategori kunne være Aprilia RSV
eller Tuono?? Eller Daytona som allerede nævnt.
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
"J.C.Kløve" (28-12-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-12-08 19:26 |
|
Simon skrev:
> Anders Houmark wrote:
>> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er glad
>> for
>> Har i nogle forslag til lignende cykler,
>
> Puha, svært.. Jokere fra sport/touring kategori kunne være Aprilia RSV
> eller Tuono?? Eller Daytona som allerede nævnt.
>
RSV som sport/touring bamse - her du nogensinde hængt på nakken af en
sådan?, der er ikke meget touring at finde der :-\
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Simon (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 28-12-08 20:41 |
|
J.C.Kløve wrote:
> RSV som sport/touring bamse - her du nogensinde hængt på nakken af en
Nix - ville nok ha skrevet sport(touring), da jeg har indtryk af at
Houmark hælder mere til sports-siden. Ellers skal vi vel over i Falco...
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 28-12-08 20:42 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
> Simon skrev:
>> Anders Houmark wrote:
>>> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er
>>> glad for
>>> Har i nogle forslag til lignende cykler,
>>
>> Puha, svært.. Jokere fra sport/touring kategori kunne være Aprilia
>> RSV eller Tuono?? Eller Daytona som allerede nævnt.
>>
> RSV som sport/touring bamse - her du nogensinde hængt på nakken af en
> sådan?, der er ikke meget touring at finde der :-\
Jeg har i de sidste 5-6 år sagt, at det MC firma som kommer først med
en sport-touring maskine som er baseret på en supersport model og som
vejer <200kg tør, vil vinde meget store markedandele.
Altså, hvor svært kan det lige være? En GSX-R1000 vejer trods alt
<170kg så der er 30kg "fedt" at lægge til i form af større kåbe, mere
tur-venlig sidestilling mv.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29
| |
Anders Houmark (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 28-12-08 21:13 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ueizsqe7u.fsf@harrekilde.dk...
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
>
>> Simon skrev:
>>> Anders Houmark wrote:
>>>> Jeg går og tænker på at skifte min 1998 C1 Kawasaki ZX-9R. Jeg er
>>>> glad for
>>>> Har i nogle forslag til lignende cykler,
>>>
>>> Puha, svært.. Jokere fra sport/touring kategori kunne være Aprilia
>>> RSV eller Tuono?? Eller Daytona som allerede nævnt.
>>>
>> RSV som sport/touring bamse - her du nogensinde hængt på nakken af en
>> sådan?, der er ikke meget touring at finde der :-\
Har overvejet dem, men de ser ikke ud til at være mere behagelige end de
andre 1000ccm sportmaskiner som findes :)
> Jeg har i de sidste 5-6 år sagt, at det MC firma som kommer først med
> en sport-touring maskine som er baseret på en supersport model og som
> vejer <200kg tør, vil vinde meget store markedandele.
>
> Altså, hvor svært kan det lige være? En GSX-R1000 vejer trods alt
> <170kg så der er 30kg "fedt" at lægge til i form af større kåbe, mere
> tur-venlig sidestilling mv.
Helt enig.. Synes der mangler noget mellem de helt extreme som GSXR1000 og
de store tunge cruisere.. sådan omkring 170-190kg og 150+ hk, god
sidestilling og komfort, men alligevel sportslig.
Mvh Anders
| |
Knud Dam (28-12-2008)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 28-12-08 21:42 |
|
"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
news:NPmdnScU-4dBQMrUnZ2dnUVZ8gydnZ2d@giganews.com...
> Helt enig.. Synes der mangler noget mellem de helt extreme som GSXR1000 og
> de store tunge cruisere.. sådan omkring 170-190kg og 150+ hk, god
> sidestilling og komfort, men alligevel sportslig.
>
> Mvh Anders
Der ramte du næsten FZ1-S.
; - )
KD
| |
"J.C.Kløve" (29-12-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 29-12-08 00:29 |
|
Knud Dam skrev:
> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
> news:NPmdnScU-4dBQMrUnZ2dnUVZ8gydnZ2d@giganews.com...
>
>> Helt enig.. Synes der mangler noget mellem de helt extreme som GSXR1000 og
>> de store tunge cruisere.. sådan omkring 170-190kg og 150+ hk, god
>> sidestilling og komfort, men alligevel sportslig.
>>
>> Mvh Anders
>
> Der ramte du næsten FZ1-S.
>
Hvis så den kom på gaden med en original fabriksmonteret og tilpasset
fuldkåbe så var jeg sgu klar!
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Anders Houmark (29-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 29-12-08 20:44 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:49580ba0$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Der ramte du næsten FZ1-S.
>>
> Hvis så den kom på gaden med en original fabriksmonteret og tilpasset
> fuldkåbe så var jeg sgu klar!
Hehe jeg er enig.
Jeg har prøvet FZ1 N'eren, og det var bestemt en god cykel, synes bare kåben
manglede.. Og kåben på FZ1-S synes jeg ikke er så pæn, den mangler bunden.
Men må ud og prøvekøre en FZ1 igen når vejret bliver til det.. og se om jeg
kan finde en som ikke er tunet med udstødning, luftfilter og PC III, for
synes den jeg prøvekørte var temmelig lam i bunden, set i forhold til alle
de anstrengelser på tuning, samt at maskinen skulle være opgivet til 150hk,
mod mine sølle 143hk.
Mvh Anders
| |
Knud Dam (29-12-2008)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 29-12-08 21:49 |
|
"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
news:2eedna1ap6D7tcTUnZ2dnUVZ8v6dnZ2d@giganews.com...
> Men må ud og prøvekøre en FZ1 igen når vejret bliver til det.. og se om
> jeg kan finde en som ikke er tunet med udstødning, luftfilter og PC III,
> for synes den jeg prøvekørte var temmelig lam i bunden, set i forhold til
> alle de anstrengelser på tuning, samt at maskinen skulle være opgivet til
> 150hk, mod mine sølle 143hk.
>
> Mvh Anders
Jeg er meget enig i, at der mangler bundtræk.
Jeg har søgt at kompensere for det, dels ved at montere længere
indsugningstragte fra Micron, dels ved at nedgeare til 16 tænder foran mod
standard 17 tænder.
Mvh.
KD
| |
Anders Houmark (29-12-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 29-12-08 23:51 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:495937b7$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er meget enig i, at der mangler bundtræk.
>
> Jeg har søgt at kompensere for det, dels ved at montere længere
> indsugningstragte fra Micron, dels ved at nedgeare til 16 tænder foran mod
> standard 17 tænder.
Og det virker? Synes da ikke din maskine kørte langsomt da vi var ude og
køre, dig, mig og de der 6-9 andre gutter..
Jeg synes det er mærkeligt, og ærgeligt, at de ikke bare har beholdt motoren
som var R1'eren.. det kunne være sjovt
Mvh Anders
| |
Knud Dam (30-12-2008)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 30-12-08 16:56 |
|
"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
news:UKidndmpzNzSycTUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
> Og det virker? Synes da ikke din maskine kørte langsomt da vi var ude og
> køre, dig, mig og de der 6-9 andre gutter..
Den kørte fint som standard; men bla. pga. et meget langt 1. gear, er den
noget sløv fra start, og det har ændringerne hjulpet godt på.
> Jeg synes det er mærkeligt, og ærgeligt, at de ikke bare har beholdt
> motoren som var R1'eren.. det kunne være sjovt
Den passer vist i FZ1'eren, så når den er slidt op, ville det nok være et
naturligt valg.
Godt Nytår og held og lykke med den lille ny, hvad det så ender med.
; - )
KD
| |
|
|