Rigtig mange tak til alle svarere indtil videre. Jeg kigger nærmere herpå
når juleriet har aftaget lidt.
god jul til alle.
Ivan, Aalborg
"Futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:95005$49512c10$5b6518d9$22382@news.arrownet.dk...
> Em See Intruder 1400 skrev:
>> Hej
>> I relation til gamle englændere er jeg en newcommer, og derfor vil det
>> være rart at kunne få et enkelt staldtips i ny og næ. -Jeg kan se, at jeg
>> skal bruge en del timer på projektet.
>
>
> Jamenne, du spørger da bare løs
> Der skal nok være et par stykker herinde der kan og vil svare.
> Jeg har kørt og skruet engelske mc'er siden 1968. Japsere siden 2001 og
> gamle tyskere siden 2004.Så lidt kan jeg da svare på.
> Som medlem af
http://www.triumphmc.dk er der adgang til en hel del skrappe
> englænder skruere der gerne deler ud af tips og triks.
> Der er lavet en dvd med en 1970, T120R der bliver renoveret :
>
http://www.i2itelevision.com/abikeisborn/triumph.php
>
http://www.manualz.info/ finder du : 650 owners handbook, All older models
> triumph, Bonneville 750 parts list og T120, 150 (1970) owners handbook. En
> haynes er også god læsning. Og endelig findes cd'er med rep. manualer og
> parts list, til salg på ebay.co.uk
> Reservedel findes hos brdr.kyhn, Mors bikes, classic-bikes, U.K. bikes og
> på et hav af engelske Ebay shops. Usa har også et par virkelig gode
> forhandlere, men der er stadig moms og afgifter at tage med i
> beregningerne, når prisen skal gøres op.
> Men i bund og grund er den ene skrue lige så svær at få løsnet som den
> anden, det være sig japser eller englænder
> Du behøver heller ikke lige den rigtige årgang i rep manualer, da der kun
> er gevindtyper i forskel i slut 60'erne. Det der betyder noget i forhold
> til reservedele, er dit motor/stel nummer, som bruges til at få de rigtige
> reservede med de rigtige gevind.
> Pøj pøj
>
>
> --
> Jørgen, Brøndby
>
http://www.dfmc.dk/?id=70
> Triumph Bonneville, 1969
> Victoria KR 26 N Aero, 1954