"Leif" <Den får@@duikkeher.dk> skrev i en meddelelse
news:494437ae$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen
> news:493ee115$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:493ed941$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Thomas Jensen skrev:
>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
>>>>> vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!
>>>>
>>>> er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?
>>>>
>>> Jup!
>>>
>>> Finks statement skal tages med et gran salt, for slicks vil ubetinget
>>> aquaplane meget tidligere en mønstrede dæk, faktisk ligesåsnart at
>>> asfalten synes blank p.g.a. vand (relativt til hastigheden
>>> selvfølgelig)!
>>>
>>> --
>>> Armand.
>>
>> For år tilbage læste jeg en del svenske bilblade. Derfra husker jeg en
>> historie om lidt gaderæs vistnok i Stockholm, hvor en var mødt op i en
>> Camaro med slicks,
>> Dvs han havde ridset lidt mønster i dem for at se lidt pæn ud
>> Men der kom en let byge i løbet af aftenen - så han planede af vejen med
>> ca 30 km/t !
>> --
>> ------------------------------------
>> Jesper Hedegaard
>> BMW F650ST når vejret spiller
>> Suzuki Jimny når det spilder
>>
>
> De dæk var nok også en del breddere end mc-dæk....
> /Leif
Sandsynlig vis - men mon ikke også der er lidt mere vægt på hver cm2 af
dækkenes trædeflade ?
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder