Parkeringsregler...
Fra : mikkelwinther

Dato : 26-07-01 11:01

Jeg har d.d. fået en bøde for at holde på et fortov / lille plads. Jeg
holdt uden gene for nogle og mener at kunne huske at det således er
lovligt at parkere sin MC på fortovet.

Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for
parkering i KBH?

mvh

Mikkel
mlw@mlw.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Winther

Dato : 26-07-01 11:30

"mikkelwinther" <mikkelwinther.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> lovligt at parkere sin MC på fortovet.
>
> Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for

Lige netop i KBH skulle det være lovligt at parkere på fortove.. Dette
skyldes at der er så tæt en befolkning og herved mange biler..
Jeg har hørt at der bare skal kunne komme en barnevogn forbi.. Den fylder
vel en meter i bredden..
Prøv lige at kontakte P-kontrollens hovedkontor.. Og lad os andre høre hvad
afgørelsen bliver.. Jeg tror det er en eller anden nyudklækket P-vagt der
har misforstået et eller andet..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S - Der for det meste står på et fortov..

Fra : MikkelFJ

Dato : 26-07-01 20:18

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message

> Lige netop i KBH skulle det være lovligt at parkere på fortove.. Dette
> skyldes at der er så tæt en befolkning og herved mange biler..

Det håndhæves i praksis (dvs. uofficielt) således at man må parkere på
fortovet, når der efterlades plads nok til barnevogne etc.
Men det er IKKE lovligt jævnfør politivedtægten for Københavns kommune.
Ellers har de ændret den for nylig.
I politivedtægten står også, at en MC ikke må parkere i P-båse. Men men man
må altså godt parkere i vejkanten alle mulige uforsvarlige steder jvf. de
sædv. 12 meter fra et kryds.

Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 26-07-01 11:32

On Thu, 26 Jul 2001 10:00:45 GMT, "mikkelwinther"
<mikkelwinther.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har d.d. fået en bøde for at holde på et fortov / lille plads. Jeg
>holdt uden gene for nogle og mener at kunne huske at det således er
>lovligt at parkere sin MC på fortovet.

Desværre er det sådan at parkering falder ind under politivedtægten og
således håndhæves forskelligt fra by til by så generelle regler er
svært at angive.

>Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for
>parkering i KBH?

Adam C. spurgte vist Parkering Kbh. for noget tid tid siden og fik
flg. svar :

"En motorcykel skal ikke benytte billet, den må holde på fortorvet,
hvis der kan komme en tvillingevbarnevogn forbi, i p-båse skal der
være minimum 2 maskiner i en bås"

Ellers må du jo kontakte dem og høre hvorfor de mener du skulle have
en bøde :

http://www.kk.dk/parking/kk.htm

-M

Fra : Hekto

Dato : 26-07-01 11:31

En MC er 'et køretøj' og skal parkeres hvor det er tilladt at pakere (læs:
som en bil), i båse på en P-plads eller på særligt indrettede
parkeringspladser mærket 'MC'.

Hvis du ikke må parkere en bil dér, må du heller ikke parkere en MC dér.

/Brian

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-07-01 15:51

"Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke må parkere en bil dér, må du heller ikke parkere en MC dér.

Der er nu masser af politikredse hvor det er tilladt at parkere på
fortovet - men kun motorcykler, ikke biler.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-07-01 22:01

Claus Rittig skrev:

> "Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nu masser af politikredse hvor det er tilladt at parkere p
> fortovet - men kun motorcykler, ikke biler.

Ikke helt rigtigt. I nogle politikredse må bilerne parkere med det ene
hjulpar oppe på fortovet, måske samme kredse som dem hvor mc'erne må
parkere på fortovet?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Hensing

Dato : 27-07-01 08:26

> Ikke helt rigtigt. I nogle politikredse må bilerne parkere med det ene
> hjulpar oppe på fortovet, måske samme kredse som dem hvor mc'erne må
> [...]

Det hænger ikke direkte sammen. Biler må f.eks. parkere med 2 hjul på
fortorvet på Frederiksber og i Rødovre (men ikke i KBH). MCer må derimod
gerne holde på fortorvet i KBH...

mvh/Claus

Fra : boe

Dato : 26-07-01 12:22

> [...]
> lovligt at parkere sin MC på fortovet.
>
> Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for

Jeg har fundet indlægget:

tak for din mail
en mortorcykel skal ikke benytte billet, den må holde på fortorvet, hvis der
kan komme en tvillingebarnevogn forbi, i pbåse skal der være minimum 2
maskiner i en bås.
Med venlig hilsen
Peter Dam
Parkering·København

Kunne der komme en tvillingebarnevogn forbi?
Under alle omstændigheder er jeg ved at skrive et syrligt brev til FDM
vedrørende disse utålelige forhold. Man aner jo ikke, om man parkerer
ulovligt alt efter hvilken by man befinder sig i.

Bo, VF1000F

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-07-01 11:12

On Thu, 26 Jul 2001 13:21:39 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrotE:

> [...]
>kan komme en tvillingebarnevogn forbi, i pbåse skal der være minimum 2

Netop dette er helt godnat. Ifølge parkeringsbekendtgørelsen må MCere
ikke holde i p-båse. Men iflg. Parkering·København er det lovligt,
bare der er to maskiner i båsen.
Parkerer man således sin MC "alene" i en bilbås, kan man få en bøde af
både en politibetjent og en en parkeringsvagt. Parkerer man derimod to
MCere i båsen, er det stadig ulovligt iht. parkeringsbekendtgørelsen,
og man kan derfor stadig få en bøde af en betjent, men ikke af en
parkeringsvagt. Det er heeelt godnat!

Emnet har været oppe at vende her på NGen flere gange før, og jeg har
skrevet noget om det på min hjemmeside.

>Kunne der komme en tvillingebarnevogn forbi?
Det her med tvillingebarnevognen står mig bekendt heller ingen steder
- måske lige i en vejledning til parkeringsvagterne i Kbh (skrevet af
Parkering·København)?

>Under alle omstændigheder er jeg ved at skrive et syrligt brev til FDM
>vedrørende disse utålelige forhold.
Glimrende initiativ!

>Man aner jo ikke, om man parkerer
>ulovligt alt efter hvilken by man befinder sig i.
Det er helt korrekt, og et godt bevis på at lovgivngen på dette område
ikke er tilpasset menneskene. Her er det lige omvendt

Fra : Rohleder

Dato : 27-07-01 12:35

> Det her med tvillingebarnevognen står mig bekendt heller ingen steder
> - måske lige i en vejledning til parkeringsvagterne i Kbh (skrevet af
> Parkering·København)?

Hmm, kan huske det fra min MC-teori. Står måske alligevel
et sted, tog kørekortet i Sorø, et stykke fra kbh.

/Rune

Fra : themaze

Dato : 27-07-01 14:52

Hej alle! Den 27-7-2001 12:35 skrev en-eller-anden:

> Hmm, kan huske det fra min MC-teori. Står måske alligevel
> et sted, tog kørekortet i Sorø, et stykke fra kbh.

ok så lad mig prøve at bidrage lidt fra min teoribøger:

"De almindelige regler, der gælder for standsning og parkering af biler, er
også gældende for motorcykler. Især er forbuddene ens for de to typer
køretøjer."

"Særlige regler for motorcykler:
Motorcykler må ikke parkere i båse, der er afmærket for andre køretøjer.
man skal parkere i områder, afmærket for motorcykler. Er der ikke MC-båse,
må du finde et sted, hvor motorcyclen ikke holder til fare og ulempe.
Ved parkering i områder med påbudt anvendelse af P-skive eller køb af
P-billet, er motorcykel fritaget for anvendelse af disse. Bemærk: en evt.
tidsbegrænsning i parkering gælder også for motorcykler!"

(Fra "Køreklar, motorcykel" juni 1999)

-ud fra dette fremgår det i hvert fald helt klart at man IKKE skal parkere i
bil-båse.

Hvad den med tvillingebarnevognen angår kunne den vel henføres under ikke at
holde holde til fare eller ulempe. "Fare og ulempe" er andetsteds defineret
som:

"Du er til fare hvis din kørsel giver nærliggende mulighed for sammenstød
eller anden ulykke"

"Du er til ulempe, hvis du tvinger en anden trafikant til at give plads,
vige til side, holde tilbage, bremse eller evt. accelere - uden at være til
fare.

(fra "Køreklar, færdselslære" 1998)

(Eller med min kørelærers ord: det er "uden ulempe" hvis medtrafikanterne
kan passere med bind for øjnene, uden at løfte foden fra speederen etc etc.)

Hvad jeg nu selv er lidt spændt på, er om en kantsten med
parkering/standsning forbudt = et fortov med ditto. Det første afsnit kunne
tyde på det, det andet synes at at tillade parkering (hvis der er P forbudt
*er* der jo ingen MC-båse) *såfremt* det altså sker uden at være til fare
eller ulempe. (gotta check it out)

Endelig er der den med den lokale politibekendtgørelse. Den nævnes ikke i
MC-teoribogen, udover henvisningen til de almindelige parkeringsregler; her
står der så til gengæld at politiet *kan* forbyde bilisters "delvise
parkering på fortovet" samt "længerevarende parkering" af visse typer af
køretøjer.

Forholdsvis enkelt ;p (skiltning osv + ingen ulempe) hvis ikke det var for
lokalbekendtgørelserne :( ...teoretisk set burde et "lokalbekendtgjort"
område vel også være afmærket med E68/E69 P-zonetavler med behørige
underskilte... hehh

-hilsen, imko

temmelig teoretisk-monomanisk
med en foreløbig uvis mc-fremtid
indtil videre på en skole-gsx550es

(og iøvrigt ikke themaze)

Fra : Armand

Dato : 27-07-01 23:23

themaze <themaze@hansen.mail.dk> skrev i en

> [...]
> køretøjer.....................
> (Fra "Køreklar, motorcykel" juni 1999)
> -ud fra dette fremgår det i hvert fald helt klart at man IKKE skal

Boe fandt det oprindelige indlæg frem, som MKS tidligere havde citeret
Adam C for!
Spørgsmål (Boe): Vár det Adam C's indlæg?
Og burde han ikke foreslåes at forelægge dette paradox for de grønne
igennem en fornyet fremsendelse??? (Er Adam C i det hele taget stadig
"levende"?)

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-07-01 02:01

> [...]
> parkere i bil-båse.

Boe fandt det oprindelige indlæg frem, som MKS tidligere havde citeret
Adam C for - Og Adam har siden blandet sig bekræftende!
Burde han ikke foreslåes at forelægge dette paradox for de grønne
igennem en fornyet fremsendelse???
Adam?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-07-01 02:01

Fra : themaze

Dato : 28-07-01 15:35

Hej alle! Den 28-7-2001 2:01 var vi nogle der skrev:

> Boe fandt det oprindelige indlæg frem, som MKS tidligere havde citeret
> Adam C for - Og Adam har siden blandet sig bekræftende!

Ja, jeg er ved at ha tjek på det nu... :p

Udover §§28 og 29 (de almindelige) som de fleste af os jo bør kende er der

" § 92. Vejbestyrelsen for en offentlig vej kan med samtykke fra politiet
træffe færdselsmæssige bestemmelser, som indvirker på vejens udnyttelse
eller indretning... [cut] ...Der kan bl.a. træffes bestemmelse om

1) parkering og standsning, [cut 2]

3) forbud mod visse færdselsarter, herunder med henblik på etablering af
gågader ..."

Det er denne Kbhs. politi bruger (http://www.kbhpol.dk/p-regler.htm)

Mens jeg er ved det synes jeg lige I skulle have denne med:

"§ 121. Politiet kan pålægge en afgift for overtrædelse af: ... [cut 1-6]

7) standsnings- eller parkeringsforbud, der fastsættes efter §§ 92 og 92 d,
selv om forbuddet ikke angives ved afmærkning, ...[cut 8-9]"

Endeligt stødte jeg ind i et cirkulære der synes at omhandle det carsten
skriver om:

CIR nr 76 af 29/03/1977

     § 6. Såfremt standsning eller parkering i strid med bestemmelserne i
færdslslovens § 121, stk. 1, har været til fare for andre eller unødigt
forvoldt ulempe for færdslen, pålægges afgift ikke. Politiet skriver i så
fald sædvanlig notits eller rapport om forseelsen. Konstateres en sådan
overtrædelse af en parkeringskontrollør, skal denne omgående underrette
politiet (i København parkeringskontoret).

Hvad der så pålægges i stedet for afgiften må Carsten fortælle os lidt mere
om...

-hilsen, imko

godt ør i hovedet
med en foreløbig uvis mc-fremtid
indtil videre på en skole-gs550e

(og iøvrigt ikke themaze)

Fra : Armand

Dato : 05-08-01 03:14

> [...]
køretøjer.
> (Fra "Køreklar, motorcykel" juni 1999)
> -ud fra dette fremgår det i hvert fald helt klart at man IKKE skal

Ferieforsinket indlæg:

Fra : boe

Dato : 30-07-01 09:24

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> Under alle omstændigheder er jeg ved at skrive et syrligt brev til FDM
> vedrørende disse utålelige forhold. Man aner jo ikke, om man parkerer
> ulovligt alt efter hvilken by man befinder sig i.

Nu har jeg modtaget et svar fra FDM:

"Tak for Deres henvendelse til FDM vedrørende kommentarer til gældende
parkeringsregler for motorcykler, som undertegnede med interesse har
gennemlæst, for herved at kunne vende tilbage med et par kommentarer af
juridisk art:
Den almindelige regel i Færdselslovens §28 stk.3 er, at hverken standsning
eller parkering er tilladt på fortovet. Der er altså tale om en særregel for
Københavns Kommune, at parkering af MC på fortov er tilladt, og det er denne
omstændighed der afgjort kan forvirre en smule.
I resten af landet gælder det således, at parkering med MC så vidt muligt
skal ske i de særligt markerede båse til MC-parkering. Hvis en sådan ikke er
i nærheden af det sted, hvor man måtte ønske at parkere, skal parkering
istedet foretages på samme måde som med bil, altså som kantstensparkering
eller båsparkering.
I Københavns Kommune, hvor fortovsparkering altså er tilladt, bør parkering
så vidt muligt ske i de særligt markerede båse til MC-parkering, alternativt
på fortovet, mens der (også i henhold til lokal bestemmelse) ikke må ske
parkering i båse beregnet for biler.
Vedrørende den omtalte "2-i-en-bås"-regel, må vi krybe til korset og
indrømme, at en sådan regel har Foreningen aldrig hørt tale om. I denne
henseende har jeg imidlertid foranstaltet, at Parkering København i dag har
modtaget en skriftlig forespørgsel på den nærmere eksistens, indhold,
hjemmel, fortolkning, forståelse og håndhævelse i praksis af pågældende
regel. Når svar på denne forespørgsel er FDM i hænde, vil jeg sørge for at
orientere Dem nærmere.
Om problemerne omkring parkering af MC'er i København og andetsteds er et
problem der står højt på Foreningens dagsorden må jeg nok besvare
afkræftende. Det har nemlig hidtil været vores opfattelse, at alene det
åbenlyse praktiske problem, nemlig at et girokort ikke kan skubbes ned bag
en vinduesvisker på en motorcykel, har holdt antallet af p-afgifter selv ved
åbenlyse krænkelser af Færdselsloven m.v. nede på et minimum. Der kan
således gå halve år mellem, at Foreningen modtager henvendelser/klager
vedrørende pålagte p-afgifter ved motorcykel, hvorimod vi dagligt modtager
et betydeligt antal henvendelser vedrørende p-afgifter på bilerne.
Med venlig hilsen
FDM, juridisk afdeling
Casper Schad
fuldmægtig, cand.jur."

Som man kan se, så modtager FDM sjældent klager over p-afgifter givet til
motorcykler. Jeg vil også gætte på, at den p-vagt, der udstedte en afgift
til Mikkel, og som nu har fået den underkendt, vil overveje, om det i
fremtiden er besværet værd at uddele afgifter til motorcykler i det hele
taget. Jeg vil lige minde om en pasus fra trafikministeriets skrivelse om
sagen:

" ..... at førstegangsovertrædelser begået af ikke lokalt boende alene
påtales i form
af en advarsel (meddelt af politiet.)
Det er selvfølgelig en forudsætning, at sådanne personer ikke har kendskab
til den ordning, der er fastsat ved en lokal bekendtgørelse."

Dette betyder, at hvis man bliver pålagt en afgift, som er udstedt med
hjemmel i specielle regler i den lokale parkeringsbekendtgørelse (altså ikke
efter færdselslovens "grundregler"), så bør man i førstegangstilfælde have
en advarsel AF POLITIET (ikke af parkeringsvagten). Det er nemlig
betingelsen for, at politiet kunne få lov at udfærdige lokale
bekendtgørelser uden skiltning...

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel L. Winther

Dato : 26-07-01 20:09

Nu har jeg snakket med Parkering København, de medgiver at der er tale om en
uretmæssig parkeringsafgift og at de - hvis jeg indgiver en klage - vil
annullere parkeringsafgiften.

Særligt hjalp det at jeg kunne henvise til en mail, sendt af en ansat hos
Parkering København, med navns nævnelse. Tak for hjælpen...

Nu skulle sagen være klaret. Men, nu er jeg henvist til at skrive og indgive
en klage for at få annulleret parkeringsafgiften... God service? Nej,
egentlig ikke.

Mikkel
GS500

Fra : Adam Christensen

Dato : 26-07-01 21:51

"Mikkel L. Winther" <mlw@gadget-aps.dk> wrote in message

> [...]
>
> Særligt hjalp det at jeg kunne henvise til en mail, sendt af en ansat hos
> Parkering København, med navns nævnelse. Tak for hjælpen...

Altid rart når benarbejdet kommer andre til gode

--
Adam (der havde fat i Parkering-København sidste år)
SV650S (nyvasket, med rengjort og nysmurt kæde/tandhjul)

Fra : Armand

Dato : 27-07-01 15:52

Mikkel L. Winther <mlw@gadget-aps.dk> skrev i en
> [...]
> Nu skulle sagen være klaret. Men, nu er jeg henvist til at skrive og
> indgive en klage for at få annulleret parkeringsafgiften...

En ægte anarkist havde blot fortalt vedkommende at nu hvor det var
blevet bekræftet, glædede han sig til at blive trukket i retten med
sagen, efter ikke at have betalt!!!

--
Armand.
(hvis indlæg har stået over alt imens at Cybercity fik hul igennem igen,

Fra : Claus

Dato : 27-07-01 17:25

> En ægte anarkist havde blot fortalt vedkommende at nu hvor det var
> blevet bekræftet, glædede han sig til at blive trukket i retten med
> sagen, efter ikke at have betalt!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Problemet er bare at det ikke er en bøde, så den ender ikke ikke i retten.
Det er en afgift , så den bliver bare indeholdt i lønnen.

Claus

Fra : Armand

Dato : 28-07-01 00:10

Claus <Pernille@city.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er bare at det ikke er en bøde, så den ender ikke ikke i
> retten. Det er en afgift , så den bliver bare indeholdt i lønnen.

You're damn right!
Forøvrigt også point'en omkring historien med P-afgift for at parkere
foran porte!!

Og man klager ellers over at etaten ikke er til at danse med, kommunen
ér altså værre

--
Armand.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 27-07-01 12:38

> [...]
> lovligt at parkere sin MC på fortovet.
>
> Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for

Hej Mikkel og alle andre som er i tvivl om parkeringsregler i København,

På KBHs Politis hjemmeside ( http://www.kbhpol.dk/p-regler.htm ) finder du
Politidirektørens parkeringsbekendtgørelse, som er gældende.

Check også Københavns Kommunes Tekniske Forvaltnings hjemmeside, hvor der i
"Virksomhedskontrakt 2000-2004 Parkering København" står interessante ting
om emnet. Adressen er: www.btf.kk.dk/virksomhed02.html

Mvh.
Carsten, BMW K1200 RS + Alfa Romeo 156 2.0 TS, der i 2 år har ført krig mod
Parkering København, som uretmæssigt opkræver afgift for parkering foran
port, hvilket er en færdselslovsovertrædelse, som straffes af
færdselspolitiet og ikke af de kommunalt ansatte med grønne jakker forsynede
parkeringsvagter, som ved alle skriftlige klager over dette fænomen
frafalder den opkrævede afgift )

Fra : boe

Dato : 27-07-01 12:49

"Carsten Eilersen" <eilersen@image.dk> wrote in message
> Hej Mikkel og alle andre som er i tvivl om parkeringsregler i København,
>
> På KBHs Politis hjemmeside ( http://www.kbhpol.dk/p-regler.htm ) finder du
> Politidirektørens parkeringsbekendtgørelse, som er gældende.

Men som modsiges af Parkering København (læs dog indlæggene i tråden)....

> Check også Københavns Kommunes Tekniske Forvaltnings hjemmeside, hvor der
> "Virksomhedskontrakt 2000-2004 Parkering København" står interessante ting
> om emnet. Adressen er: www.btf.kk.dk/virksomhed02.html

Hvilket? Der står bare noget om organisationen "Parkering København"

Bo, VF1000F

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 27-07-01 13:15

> [...]
>
> Men som modsiges af Parkering København (læs dog indlæggene i tråden)....

> Hvilket? Der står bare noget om organisationen "Parkering København"

Hej Bo,

Under overskriften "Behandling af klager over pålagte afgifter", står der,
at klager ".... i særlige tilfælde forelægges forvaltningens direktion."
Dette har jeg haft meget stor succes med.

Mvh.
Carsten
BMW K1200RS

Fra : boe

Dato : 27-07-01 13:42

> Under overskriften "Behandling af klager over pålagte afgifter", står der,
> at klager ".... i særlige tilfælde forelægges forvaltningens direktion."
> Dette har jeg haft meget stor succes med.

Hmm, det skal jeg da huske, hvis det bliver aktuelt. I samme afsnit kan man
også læse, at betegnelsen for parkerende trafikanter er "parkanter" - weird
ord!! Det er lligesom politiet, der kalder den ganske,danske befolkning for
"publikum"

Bo, VF1000F

Fra : Allan jørgensen

Dato : 27-07-01 16:18

Carsten Eilersen <eilersen@image.dk> skrev i en
> [...]
forsynede
> parkeringsvagter, som ved alle skriftlige klager over dette fænomen

oooh det lyder spændende, hvilken paragraf er det???

Allan(fzr600us)som fik eftergivet en p-afgift for at holde på fortovet i en
transporter.

Fra : Adam Christensen

Dato : 27-07-01 21:00

> [...]

forsynede
> parkeringsvagter, som ved alle skriftlige klager over dette fænomen

*LOL*

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 28-07-01 00:30

> [...]
> færdselslovsovertrædelse, som straffes af færdselspolitiet og ikke af
> de kommunalt ansatte med grønne jakker forsynede parkeringsvagter,

HA!
Godt gået. Og lige efter "anarkistens lille sorte"!

--
Armand.

Fra : RacingBabe

Dato : 27-07-01 12:47

> Er der nogle der ved om dette er rigtig og hvorledes reglerne er for
> parkering i KBH?
------------
http.//www.retsinfo.dk søg på lovbekendtgørelse 726 af 26/07-2000
(færdselsloven) og her finde §§ 28 og 29.

/Jeanne, SV650S

Fra : boe

Dato : 27-07-01 13:02

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> wrote in message
> ------------
> http.//www.retsinfo.dk søg på lovbekendtgørelse 726 af 26/07-2000
> (færdselsloven) og her finde §§ 28 og 29.

Begynder du nu også
Hvis du læser hele tråden, så vil du opdage, at til trods for, at
parkeringsbekendtgørelsen (som er udstedt med hjemmel i færdselsloven)
tilskriver det modsatte, så blev parkeringsafgiften altså eftergivet i dette
konkrete tilfælde. Altså kan man ikke læse reglerne nogen steder - og da
slet ikke i færdselsloven, som i dette tilfæde jo bare er en rammelov...

Bo, VF1000F

Fra : RacingBabe

Dato : 27-07-01 13:03

> Begynder du nu også
---------------
Sorry Skulle have været sendt igår, men der er åbenbart nogle problemer
med min mail for tiden.

Skal ALDRIG ske igen

/ Jeanne, SV650S

Fra : boe

Dato : 27-07-01 13:10

> Skulle have været sendt igår, men der er åbenbart nogle problemer
> med min mail for tiden.

Ja, den skide teknik - ehh, altså ikke skideteknik, men skide teknik

Bo, VF1000F