Vinterdæk til varevogn
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-12-08 22:18

Jeg har fulgt lidt med i vinterdæk trådene her, men ADAC/FDM testen
kigger kun på personbils dæk så jeg er noget usikker på hvilke dæk der
laves til varevognsbrug (= højere vægtkode).

Jeg skal bruge dæk i størrelse 195/70R15T. Nogen særlige anbefalinger
(positive/negative)?

På forhånd tak,

Kai

Fra : Klaus G.

Dato : 11-12-08 22:24

> Jeg skal bruge dæk i størrelse 195/70R15T. Nogen særlige anbefalinger
> (positive/negative)?
Den gamle har lige invisteret i nogle Continental VancoWinter 2 i den
størrelse du nævner. De er lige blevet hentet i dag, så erfaringerne er
meget begrænsede. Men tror at bare man holder sig til de kendte mærker og
ikke køber noget nankang tjubang hongkong dæk, så er man ikke gået helt galt
i byen :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Bo :o\)

Dato : 12-12-08 17:21

> [...]
> meget begrænsede. Men tror at bare man holder sig til de kendte mærker og
> ikke køber noget nankang tjubang hongkong dæk, så er man ikke gået helt

Hej

Har samme dæk på min T5 godt nok i 16", de er super gode i vintervejr,
eneste ulempe er at den er temmelig "levende" og sidevindsfølsom når jeg har
dem på.

Har for øvrigt kørt 30000 km på et sæt fordæk og 60000 km på et sæt bagdæk.

Bo

Fra : KASO

Dato : 13-12-08 09:18

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har dem på.
>
> Har for øvrigt kørt 30000 km på et sæt fordæk og 60000 km på et sæt

Jeps - jeg har samme dæk på min Viano - og de virker faktisk vældigt
fornuftige. Jeg synes ikke, at jeg har bemærket en speciel
sidevindsfølsomhed - men det kan selvfølgelig også afhænge af bilen. De
fleste vinterdæk får dog bilerne til at være mere sidevindsfølsomme. Jeg har
ingen viden om, hvor langt mine dæk har kørt, da jeg har købt bilen brugt -
men da bilen totalt set kun har rundet 70.000km, har vinterdækkene nok ikke
kørt så voldsomt langt (der er også rigeligt med mønster endnu)