Pris på 120.000 service for Mazda 6 DE?
Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 09-12-08 05:05

Skulle der monstro være nogen der ved hvad man skal regne med for et
120.000 km eftersyn for en Mazda 6 oliebrænder?

Det er "det store" eftersyn med ventiljustering, tandrem und die ganze
schweinerei...

Ku' man måske spare noget ved at køre syd for grænsen (ku' også være
at Tysk "schweinerei" er grundigere ?

Mvh
Michael

Fra : Henning

Dato : 09-12-08 16:44

On Tue, 9 Dec 2008 04:05:24 -0800 (PST), Michael Thybo Jørgensen
<michael.t.jorgensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>120.000 km eftersyn for en Mazda 6 oliebrænder?
>
>Det er "det store" eftersyn med ventiljustering, tandrem und die ganze
Jeg kan se jeg gav godt 6.500 for halvandet år siden. Og det er
sikkert ikke blevet billigere! Husk lige at fortælle dem, at der skal
skiftes tandrem, det havde Elmer biler på Nørrebro glemt, de troede
det var kæde. Så jeg skulle lige ind forbi dem et par dage efter igen
da de opdagede det...
Så vidt jeg husker var det incl. skift af defekt vandpumpe, men den
skiftes vist som standard?
Men ring og spørg, Mazda plejer at ha' faste priser.

>Ku' man måske spare noget ved at køre syd for grænsen (ku' også være
>at Tysk "schweinerei" er grundigere ?

Absolut!

Fra : jens

Dato : 09-12-08 19:35

"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> skrev i
meddelelsen
[...]

Jeg har fornyligt fået lavet service her i DK på min Mazda5 DE, det blev
udelukkende lavet ved den lokale forhandler pga jeg har noget garantirep, og
serviceniveauet falder en del når de ved man får lavet service i tyskland.
Det er nu ikke noget problem at få lavet garantirep i tyskland, jeg har da
fået lavet lidt forskellligt på min gamle 323F DITD, det problem jeg har nu
er bare lidt mere omstændigt også er delen selvfølgelig i restordre med
foreløbig leveringstid sidst i marts 09.
Det blev så første og sidste gang jeg fik lavet service i DK, ca 3400kr for
et lille service er helt galt på trods af at de skal have stillet ventiler
hver gang efter de har lavet intervallet om til 20000km.
Til sammenligning gav en af mine venner for 30000km på sin passat 1,9tdi
2100kr ved aut VW værksted.

Men jeg kan absolut anbefale at få lavet service i tyskland, fik lavet alle
service på min 323F DITD ved www.autohaus-ebsen.de i süderlügum ved tønder
og det er under ½ pris af DK F.eks. gav jeg for 60000km incl nye org skiver
og klodser knap 4000kr.
Og han sagde at 90000km incl tandremsskift kostede 5-600 euro det er også
stort service med ventiljustering det er godtnok ca 1½ år siden men så
skiftede vi bil istedet for at få lavet service.
Og du kan roligt sammenligne priserne da det er samme motor i 5eren og 6eren
bare med commonrail men resten er det samme.
Du kan også bruge Mazda i Flensborg http://www.meister-ehrich.de/ de er bare
lidt dyrere og taler ikke dansk som Ebsen gør, det hænger nok sammen med at
de har bygget et nyt flot palads.
Men servicen er i top begge steder med gratis lånebil, husk at aftale det.
Mvh
Jens

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 10-12-08 02:26

> [...]
> de har bygget et nyt flot palads.
> Men servicen er i top begge steder med gratis lånebil, husk at aftale det.

Tak for info - jeg tror jeg vil kontakte Ebsen og få en fast pris på
jobbet.

Mvh
Michael

Fra : jens

Dato : 10-12-08 20:17

Tak for info - jeg tror jeg vil kontakte Ebsen og få en fast pris på
jobbet.

Mvh
Michael

Melder du så lige prisen tilbage så vi kan se hvor meget du har sparet.
Mvh
Jens

Fra : Henning

Dato : 10-12-08 21:15

>Tak for info - jeg tror jeg vil kontakte Ebsen og få en fast pris på
>jobbet.

Husk på der er forskel på "standardservice" i DK i DE! I Tyskland
skiller man ikke bremser ad som standard og checker belægning f.eks.
Det er en ekstra ydelse, du selv skal bede om og betale ekstra for.
Der var en artikel i Motor for noget tid siden.

Fra : jens

Dato : 11-12-08 14:59

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er en ekstra ydelse, du selv skal bede om og betale ekstra for.
> Der var en artikel i Motor for noget tid siden.

Det gør de jo heller ikke her i DK selv om de tager penge for det, da jeg
skulle sætte vinterhjul på under en måned efter min 5er havde været til
service var fælgene så rustet fast ved navet at de skulle have slag med en
mukkert for at komme af.
Og det er vist ligeså individuelt om det er med i prisen her i DK som i DE.
Mvh
Jens

Fra : frank

Dato : 11-12-08 15:05

På min Toyota RAV4 2007 for et 30.000km (stort service) kr. 6.500 i danmark.

I tyskland omregnet 2.100 kr. og det er også hos et autoriseret Toyota
værksted !!!!!!!!!!!

Så gæt hvad jeg valgte.

v.h. Frank.

Fra : TGJ

Dato : 11-12-08 19:39

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> danmark.
>
> I tyskland omregnet 2.100 kr. og det er også hos et autoriseret Toyota

En anden bil ?

:)

/T

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 10-12-08 02:29

> [...]
> skiftes tandrem, det havde Elmer biler på Nørrebro glemt, de troede
> det var kæde. Så jeg skulle lige ind forbi dem et par dage efter igen

Tjae - man kan jo ikke huske alt Men det lyder billigt! Jeg har
lige fået en pris fra Mazda på 10.300...

> Så vidt jeg husker var det incl. skift af defekt vandpumpe, men den
> skiftes vist som standard?

Det "tilbud" jeg har fået er ex. vandpumpe...

> Men ring og spørg, Mazda plejer at ha' faste priser.

Ja det tør siges. Faste HØJE priser

> Absolut!

Det må nok prøves...

Mvh
Michael

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 15-12-08 02:50

On 10 Dec., 20:17, "jens" <jen...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Michael
>
> Melder du så lige prisen tilbage så vi kan se hvor meget du har sparet.

Will do - men har ikke fået en pris endnu...

Mvh
Michael

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 15-12-08 02:51

[snip]
> [...]
> Det er en ekstra ydelse, du selv skal bede om og betale ekstra for.
> Der var en artikel i Motor for noget tid siden.

I DK får adskiller man heller ikke bremser har jeg erfaret... Med
mindre man bestiller og bløder tilsvarende :-\

Mvh
Michael