Modulvogntog
Fra : Leonard

Dato : 08-12-08 22:40

Jeg har undret mig over, at det ikke er tilladt modulvogntogene at køre
ind til transportcenteret i Tietgenbyen ved Odense. Det ligger lige op
af motorvejen med ganske kort forbindelsesvej i et industrikvarter, med
kun et enkelt lille kryds, hvor bløde trafikanter kan mødes. Ved siden
af ligger containerterminalen og begge steder må formodes at kunne have
gavn af de store vongtog.
Iaften fulgte jeg så en lastbil op af rampen ved Tietgenbyen og så et
lille gult skilt bagpå, 25 M, så en af fragtvognmændene har altså valgt
at tilføje Tietgenbyen til det rutenet, som modulvvogntogene må køre på.
Det skete forøvrigt helt uden problemer, selvom rundkørslerne ikke er
ret store, så var der på intet tidspunkt et hjul udenfor striberne i
kanterne af vejen.
Jeg kan dog ikke se at Vejdirektoratet har tilføjet Tietgenbyen til
deres kort.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Mogens

Dato : 09-12-08 05:38

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun et enkelt lille kryds, hvor bløde trafikanter kan mødes. Ved siden
> af ligger containerterminalen og begge steder må formodes at kunne have

Det var ellers tidligt på programmet, at den del af byen skulle kunne
befares:
www.odensehavn.dk/Files/Billeder/Billedgalleri/Aktuelt/Nyhed_02.pdf

Fra : Leonard

Dato : 09-12-08 09:03

Mogens wrote:

> Det var ellers tidligt på programmet, at den del af byen skulle kunne
> befares:
> www.odensehavn.dk/Files/Billeder/Billedgalleri/Aktuelt/Nyhed_02.pdf

Nu er der jo forskel på en borgmesters ønsker og det der bliver
vedtaget.
Ifølge:
http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=196878
er Odense ikke med i nettet.