Rødt / grønt skilt
Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 19:38

I nogle havne anvender man et vendbart skilt i rødt og grønt, hvormed man
angiver, om "turister" kan anvende pladsen, mens ejeren er bortrejst - derer
faktisk plads til at angive dato også. Hvor køber man dét skilt?
(man kan selvfølgelig "bygge" det selv)

Fra : Flemming

Dato : 04-12-08 20:09

Jeg ved ikke hvor man kan købe skiltene.
Jeg så noget smart i Limhamn småbådshavn ved Malmø. På den grønne side stod
der hvor bred pladsen er. Hvem har ikke forgæves ledt efter en plads der er
bred nok?
/Flemming N

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 00:32

God ide. Yderligere så er det super, hvis der er et felt med "retur:", så
man kan se hvornår ejeren er retur og sikre man er væk inden da ....
--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : emil lønneberg

Dato : 08-12-08 20:35

På brohovederne i Middelfart lystbådehavn (fænøsund )er der
skiltet med hvor langt der er mellem pælene , så er man fri for
at sejle i klemme flere steder,en rigtig god ide´.
Der er den stedlige havn som sørger for at have rød/grøn skilte
sat op , så der er en chance for at gæstesejlere kan benytte
pladsen imens , og her fungere det udmærket med at ringe hjem
til havnefogeden ,som så vender skiltet til rødt, så den er klar
til en ,efter sejlerferie evt.

--
bolværksmatrosen

Fra : Harding Larsen

Dato : 04-12-08 21:04

Hej Mogens,

Der findes forskellige skiltetyper og nogle kan købes i
udstyrsforretningerne.

Det er normalt en opgave for havnens ledelse at vedtage at
anvende skilte med oplysning til gæstesejlerne, når de
fastliggende er ude og sejle.
Det er havnebestyrelsens ansvar at fastlægge regler for
skiltning på havnen og deres anvendelse.
I flere havne kan man ringe til kontoret når man er ude og så
vender de skiltet til rødt så pladsen er klar når man kommer
hjem.
I andre havne står skiltene konstant på rødt og man skal derfor
henvende sig på havnekontoret for at få anvist en ledig plads.
Årsagen er, desværre, at der findes elementer der observere
hvornår en sejler er ude hvorefter de ved lokalt kendskab laver
indbrud i hjemmet.
Sejlerne bør have dette indprentet i baghovedet og prøve at
medvirke ved deres observationer på havnen til evt. at kunne
give politiet lidt info ved en opklaringsopgave.

Mvh/Harding

Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 21:56

"Harding Larsen (slet G7SW0)" <harding@G7SW0larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12284214570.379126657007028@dtext.news.tele.dk...

> Der findes forskellige skiltetyper og nogle kan købes i
> udstyrsforretningerne.

OK

> Det er normalt en opgave for havnens ledelse at vedtage at
> anvende skilte med oplysning til gæstesejlerne, når de
> fastliggende er ude og sejle.

Skiltet skal ikke anvendes i en havn...