ICEnet (former NMT)
Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 17:03

Har netop fået en mail hvor de proklamerer lavere og differentierede priser
på abonnement.

Hvis D109 fremover er halv pris af D35, så vil jeg bruge noget energi på en
bedre antenne og beholde D10'
eren. 149 om måneden er trods alt noget bedre end 299.

Om de så overlever er jo en anden sag. Men jeg bruger dem så længe de lever.

Bjarke

"Vi har sænket priserne og fjernet bindingen
Den 15. november skar vi toppen af prisen på en række af vores mobile
bredbåndsprodukter. F.eks. sænkede vi abonnementet på nogle produkter helt
ned til kr. 149,- om måneden. Og der stoppede vi ikke. Vi har nemlig også
fjernet bindingen på vores USB D10 modem. Så du kan nu gi' en julegave, hvor
man kan surfe med fri trafik for kr. 149 om måneden - uden binding. Besøg
vores shop og se flere af de barberede priser her."

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Roderiet

Dato : 05-12-08 11:32

Har i tid til i indlægget at lave en kort orientering for os novicer, der
ikke er helt med på noderne ?. mvh Niels F.

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:4937ff50$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-12-08 12:41

Når du vi informeres om hvad der tidligere er skrevet om et emne
her i gruppen kan du anvende:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.sejlads/topics?hl=da&lnk

Og i feltet "Søg" skrive f.eks.: ICEnet

Så vil alle strenge hvor ordet optræder fremkomme.

Mvh/Harding

Fra : claus b.p.

Dato : 05-12-08 13:06

Harding Larsen (slet T3VGF) wrote:
> [...]
>
> Og i feltet "Søg" skrive f.eks.: ICEnet
>
> Så vil alle strenge hvor ordet optræder fremkomme.

Og det er ganske vist, men jeg vil medgive Niels at det er rart hvis man af
teksten kan læse hvad det handler om, for jeg har det også sådan at visse
tråde er uinteressante, og så er det altså for træls at skulle bruge tid på
at søge oplysninger om, hvad det i det hele taget handler om. (Bruger i
forvejen alt for meget tid ved computeren)
Eksempel: Hvis jeg i dk.marked ham skriver: "IC260 sælges", hvor mange mon
så gider google IC260? Hvis jeg skriver "2m. mobilstation FM/SSB Icom IC260
sælges, så ved folk om det er noget de har lyst t il at reagere på. (Min
IC260 er nu ikke til salg)

Så, til Niels: Det handler om trådløst internet over det gamle NMT
mobiltelefonnet.

Og til Bjarke: Tak for info. Interessant!

Mvh. Claus

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-12-08 15:05

Hvis du skrev IC 260 sælges, og klikkede på "Søg i denne gruppe"
og dermed nøjedes med at begrænse søgningen i den gruppe som vi
her opererer i, så kom kun dit nys oplagte indlæg op.

Søger du i markedsgruppen ja så kommer der 68 input op.

Men søger du i Google.dk så er antallet 3850.

Det er derfor en god begrænsning at blive i gruppen her og nøjes
med søgningen her. Det vil nok give det mest relevante svar på
spørgsmålet, derefter kan man søge i "Alle grupper" og så kommer
der ca 32.000 input op.
Hermed kan man udvidde eller begrænse informationerne der giver
indsigt afhængigt af formålet.

Ja det er rigtigt at vi bruger megen tid ved computeren og megen
tid går med søgning. Det er et behageligt alternativ til at gå
på biblioteket.

Foretager vi selv lidt søgning bliver gruppen ikke fyldt op med
de samme spørgsmål og svar. Det vil du konstatere om du prøver
at søge i mange af de emner der kører.

Mvh/Harding

Fra : claus b.p.

Dato : 05-12-08 18:08

Harding Larsen (slet OBKPD) wrote:
> [...]
>
> Søger du i markedsgruppen ja så kommer der 68 input op.
>
> Men søger du i Google.dk så er antallet 3850.

For mig handler det om selektiv udvælgelse af de emner jeg ønsker at
beskæftige mig med. Hvis jeg læste alle tråde i de nyhedsgrupper jeg
abonnerer på, ville jeg sidde 25 timer i døgnet foran computeren. Derfor
skal jeg meget hurtigt danne mig et indtryk af om dette emne interesserer
mig, eller tråden skal springes over. Er min nysgerrighed først pirret, skal
jeg nok finde ud af mere. ICEnet tråden giver mening for mig, fordi emnet
har været oppe mange gange (her i gruppen), men fænomenet er ganske ukendt
blandt flertallet af danskere.
Jeg synes ikke at alt fra tidligere tråde skal gentages gang på gang, blot
at det er en god ide at titlen og indledningen ikke er for "indforstået".
Ikke mindst af hensyn til nye brugere af gruppen. Men det er selvfølgelig op
til den der starter tråden hvor bredt hyn vil ramme.
Iøvrigt er dette jo en af de bedre grupper, både hvad angår informationer,
hjælpsomhed og god tone.

Mvh. Claus

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-12-08 20:04

Ja det er rigtigt at man skal være selektiv og helst meget,
ellers vil døgnet være for kort.
Derfor synes jeg at det viste link til google groups er rimeligt
godt, hvor det/de sidst reflekterede emner kommer øverst, så man
ikke skal åbne alle strenge for at se hvad der sker i gruppen.
Nøjes man med at koncentrere sig om sejlads undgår man at pirre
nyskerrigheden for hvad der sker i andre grupper, og ja ikke
alle grupper er lige stuerene.
Fordelen ved at søge med Google på:
http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/gruppe/dk.fritid.sejlads
er desuden at man kan søge selektivt på et ord hvor end det
optræder i en tekst.
Det nedsætter ens tidsforbrug væsentligt.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 14:03

Nogle af os læsere og "skribenter" i gruppen her, har af Nordisk
Mobiltelefon bl.a. købt det lille modem - USB D10 - der gør det muligt
trådløst at gå på nettet fra din PC - bl.a. fra båden. Andre (var det
JN?) har erfaringer med andre ice.net-produkter - f.eks. deres Gateway
D35 eller deres antenner. Deres teknologi er - i modsætning til "3's" og
en række andre 'telekoms' - baseret på det noget aldersstegne NMT-net -
CDMA2000. Det betyder kort sagt noget længere rækkevidde, men med noget
reduceret transmissionshastighed ... Kan næppe kaldes bredbånd (selvom
de selv kalder det mobilt bredbånd), men ikke desto mindre interessant
for os sejlere ... Ikke mindst fordi produktet har dækning i kystlinien
i hele Skandinavien - så vi slipper med kr. 149,-/måned til forskel fra
nogle af de uhyrlige roaming afgifter andre mobiloperatører forlanger

Der har tidligere været flere debatter og informationsudvekslinger i
denne gruppe om produktet og virksomheden ... og nogle af os har udtrykt
lidt bekymring for, om virksomheden kan klare sig i den hårde
konkurrence. Se f.eks. tidligere indlæg.

I forbindelse med købet, abonnerer jeg - og Bjarke åbenbart - på deres
nyhedsbrev. Det Bjarke sigter til, er deres første nyhedsbrev, som jeg
tillader mig at gengive lidt af her i gruppen:
<quote>

Kære Flemming Torp Petersen

Velkommen til første udgave af Ice.nets nyhedsbrev. Vi glæder os til en
gang om måneden at holde dig opdateret med udviklingen af Ice.net.

Foruden opdateringer om Ice.net vil du også hver gang få fif om, hvad du
skal være opmærksom på, når du køber mobilt bredbånd og mobiltelefoni.
Vi kalder indlægget for 'Ærligt talt' og det er tænkt som en guide i den
jungle af uoverskuelige betingelser og metoder, der omgiver vores
branche.

Hvis du har kommentarer til nyhedsbrevet, er du velkommen til at sende
en mail til support@nordiskmobil.dk. Og du kan selvfølgelig afmelde
nyhedsbrevet via linket i bunden af mailen.

Venlig hilsen
Erik Hornung
Adm. direktør

[...]

<unquote>

Mere information kan du finde på http://www.ice-net.dk/

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør