Nyt B-31 klub hjemmesider
Fra : Harding Larsen

Dato : 04-12-08 12:15

Hej gruppe,

I forbindelse med at Microsoft den 21/2-2009 lukker ned for 9 mill.
hjemmesider tilbyder de automatisk overflytning til multiply.com,. er
vi igang med overførslen i B-31 Klubben.

Hjemmesiderne og de tilhørende spaces er opdelt i private, delte og
offentlige områder.
Er det muligt at få nogle af jer til at prøve vores produkt og give
mig lidt tilbagemelding.
Der er flere veje at gå ind på siderne:
gå ind på http://groups.msn.com/danskb31klub og klik derefter på
"Click here" i det første afsnit.
Prøv også:
http://grpm.multiply.com/

http://skydeadvarsler.multiply.com/

http://b31klubben.spaces.live.com/default.aspx?mkt

Fra : Lars Hansen

Dato : 04-12-08 14:11

Hej Harding

Her
http://groups.msn.com/danskb31klub

kommer jeg uden problemer ind til at skulle bruge brugernavn og password -
hvilket vel også er meningen
Her
> http://grpm.multiply.com/
og her
> http://skydeadvarsler.multiply.com/

døjer visningen med de danske tegn, f.eks

Ja det troede vi på når
Her
> http://b31klubben.spaces.live.com/default.aspx?mkt

er der ingen problemer
Afprøvet med Firefox 3.0.4 og med Explorer 7.0.5730.13 på Windows XP sp3 med
stort set ens resultater.

VH,
Lars
Odense

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 14:36

Når jeg med Google Chrome prøver denne:

1. gå ind på http://groups.msn.com/danskb31klub og klik derefter på
"Click here" i det første afsnit.

kommmer jeg ind på følgende side:

http://multiply.com/?xurl=http://multiply.com/network/invitations&t=1228396550

??? Man skal angive user ID og Password - ser bestemt ikke maritimt ud

2. Prøv også:
http://grpm.multiply.com/

Der er mange forskellige farver og pitch ... Billedet går ud over tekst.
Problemer med de danske karakterer æ, ø, å ...

Fanebladet Blog kan jeg ikke få til at fungere ... Billederne OK

3. http://skydeadvarsler.multiply.com/

Grøn, Forsvarets skydebaner. Indtegnet på søkort.
Rød Hjemmeværnets skydebaner ikke indtegnet på søkort.
Blå Civile skydebaner ikke indtegnet på søkort.

forsøger man at bruge links nederst til højre sendes man til den gamle
URL ...

4. http://b31klubben.spaces.live.com/default.aspx?mkt

Her er de danske karakterer æ, ø og å gengivet korrekt ... men der er
ikke ret meget på siden, der fungerer ...
Så jeg ved ikke helt, hvad man skal tjekke på den side ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Harding Larsen (slet 4E620)" <harding@4E620larsen.tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:12283897350.709291058702959@dtext.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 16:57

Det er temmelig forvirrende. Enten er det bare en samling tomme links
krydret med en masse af nutidens "www-kult" ord. Jeg støtter de andre i at
kun http://b31klubben.spaces.live.com/default.aspx?mkt giver en antydning af
hvorledes det kunne komme til at se ud. - også det eneste sted hvor æøå
vises korrekt.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

"Harding Larsen (slet 4E620)" <harding@4E620larsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12283897350.709291058702959@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 04-12-08 20:54

Hej Lars, Flemming og Bjarke,

Tak for jeres hurtige tilbagemelding!

Det var netop vigtigt for mig at konstatere at adgangen til
siderne ikke gav megen mening (som de ser ud nu).
ÆØÅ problemetatikken vil blive rettet.

Adgangsstrengen:
http://multiply.com/?
xurl=http://multiply.com/network/invitations&t=1228396550
ser rigtigt ikke maritimt ud når man ikke er medlem. Som medlem
åbner der sig 532 forskellige maritime emner sig.

M.h.t.: http://grpm.multiply.com/ så tror jeg at en højere
skærmopløsning løser problemet, jeg har ikke det problem som
Flemming beskriver. Det er et interessant punkt som jeg vil
fremhæve når systemet af hjemmesider bliver frigivet over for
medlemmerne op til jul.
Bloggen skal også kun virke for medlemmer.

Ja det er rigtigt at links neders til højre sender en tilbage
til den gamle URL. Det gør den fordi teksten er migreret fra den
gamle side og det vil blive rettet når den gamle side lukker
21/2-09.

Når systemet af hjemmesider/spaces er færdigt vil der for
medlemmerne blive adgang gennem deres hotmail.
Når de logger på hotmailen kommer der en værktøjslinie op øverst
hvormed de kan navigere rundt på de forskellige områder, så som
Nyheder i Windows live, mail, nyheder i dit netværk, nyheder i B-
31 klubben, profil hvormed du kan vise dine venner, hvad du er
igang med - på Windows Live og på andre websteder - og bevare
forbindelsen til de personer du kender, du kan se hvilke
personer der er tilsluttede med mail adresser og du kan sende
mails direkte herfra, du kan se hvem der er on-line og indlede
en snak, eller video forbindelse og op til 4 personer kan med
hver deres farve pen tegne på en fælles skitse, du kan se
indkommende post, billeder i medlemmernes albums, blogs, video,
konstruktionstegninger, medlemmernes egne konstruktioner, B-31
bladets arkiv, El-installationer, kapsejlads i B-31 klubben,
Motorer og tips, pentry cookers, sejladsoplevelser events,
Skydebanerapporter, vedligeholdelse forår og efterår, kalender,
begivenheder i klubben, andre grupper, spaces, SkyDrive,
Familiesikkerhed, tilslutning til mobile.live.com, Messinger,
Movie Maker, Toolbar, sammenkobling med office outlook
connector, og endeligt de offentlige sider vedr. biler, penge,
nyheder, sport, vejrudsigt.

Det er en bred vifte af muligheder og tilbud til vores medlemmer
i B-31 Klubben der er international. Vi har p.t. medlemmer i 10
lande og der er lavet ca 3000 både af typen.
Da det er svært at mødes ofte som man gør i de sociale
sejlklubber i havnene er vi nødt til at anvende andre metoder
for at kunne dække en specialklubs medlemmers behov.

Vi har i en årrække specielt drevet en svensk hjemmeside for at
tiltrække de mange B-31 sejlere her, p.t. er der 359 registreret
på den gamle svenske hjemmeside.
Desværre er ikke alle medlemmer af B-31 siden, vi har holdt den
åben for at tiltrække nye medlemmer fra broderlandet men ikke
alle vil være medlem og som Jan Carlson (SAS´ tidligere
administrerende direktør) for mange år siden udtalte "Jeg hader
cyklister", så med det i mente er omlægningen til Multiply
kærkommen for med dette system kan ingen køre frihjul på vores
sites. Rigtig mange vil gerne have oplysninger for deres båd;
men nogle vil ikke betale for medlemskabet (200,- om året).
Selvom vi alle i bestyrelsen arbejder gratis og kontingentet går
tibage til medlemmerne i det omfang som de deltager i
arrangementer, såvel store som små hvor de selv kan tage
initiativ til at mødes med andre i lokalområdet, så er svenskere
meget tilbageholdne; men kun til de bliver medlem, så sejler de
gerne fra Stockholm i snevejr for at deltage i et arrangement i
Øresund.
I og for sig ligner vores attitude de lokale klubbers, man skal
være medlem for at deltage.

Men endnu engang tak for jeres tilbagemelding!
Jeg vil sammenstille informationerne med de medlemmers info som
har deltaget i testen og givet tilbagemelding.
De er meget positive og de synes at navigeringen på det nye
system, for dem er meget lettere end det var på de gamle
hjemmesider.

Mvh/Harding

Harding Larsen <harding@4E620larsen.tdcadsl.dk> (slet 4E620)

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-12-08 09:22

> Tak for jeres hurtige tilbagemelding!

Velbekomme. Skulle du få lyst til at kigget en senere beta-udgave igennem,
så sig til.
Lav evt. som min gode ven gjorde på sit nye test-site et par
temp.-gæste-passwords og lad nogen gennempløje siden
INDEN du lægger de fortrolige sider på og sletter testbrugerne. Det havde
han meget glæde af.

VH,
Lars
Odense

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-12-08 10:45

Hej Lars,

Jeg har lagt nogle temp. gæste passwords ud allerede og bedt om
tilbagemeldinger bl.a. i form af skærmdump i forskellige faser.
Dem skal jeg bruge i det næste B-31 Blad hvor jeg skal lave en
udførlig artikel til medlemmerne om hvordan man kommer på og
bruger systemet.
Men allerede nu er en del medlemmer hoppet over på de nye sider
da systemet automatisk i forbindelse med migrationen udsender en
mail til de registrerede medlemmer og efterfølgende vil de blive
underrettet via mail om hvad der løbende skerpå siderne.
Bliver der lagt nye informationer i en mappe på Windows Live
SkyDrive kommer der også en info bl.a. med info om hvilken e-
mail adresse du skal bruge for at logge dig på.
Binder den enkelte bruger sig op som skal beskrives i artiklen i
B-31 bladet, vil de føle det som ét kæmpe stort komplex, som et
edderkoppespind på nettet.

Mvh/Harding

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-12-08 15:57

God arbejdslyst, burde have gættet, at du allerede havde gang i en dybere
test

VH
Lars
Odense

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-12-08 16:27

Tak skal du have, ja jeg bruger "lidt" tid på opgaven for tiden.
Oprindeligt havde jeg en ide om at opbygge en "købe hosting".
Det følte jeg både kostede tid og penge og den ville ikke være
tilfredsstillende for medlemmerne, derfor blev denne løsning
fravalgt tidligt i projektet.
Siden burde være midst lige så interaktiv som den gamle, den
bruger medlemmerne meget åbde for at vise deres båd, opfundne
indretninger og en livlig informationsdeling.
Multiply.com virkede meget uoverkuelig i udgangspunktet (EDB-
folk er som flest ikke gode til at lave en "Datamodel") og
derfor syntes jeg at produktet virkede uoverskueligt; men
efterhånden som jeg har arbejdet med det, danner jeg mig et
datamodel billede.
Da så produktet kan bindes sammen med en fælles værktøjslinie
(under forudsætning at der anvendes samme ID og password af hver
enkelt medlem, men selvfølgelig hver sin ID og PW) er vi gået
igang med at opbygge systemet.
Alene overførsel af gamle data løber op i over 10.000 sider

Måske virker det lidt OT for mange; men det er en del af en
sejlklubs/specialklubs virke, at finde og udvikle et
kommunikationssystem som aktive sejlerne kan bruge.
Der er mere liv på et sådant forum end på de flade hjemmesider
mange klubber benytter. Her kan der ofte gå lang tid mellem at
nye informationer opsættes og interessen bliver derfor lav.