Danskere er Europas værste bilister
Fra : Mogens

Dato : 03-12-08 22:19

Så lige dette link - Bent Falberts mening:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece

He he - en bredside han giver danskerne

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-08 22:26

On Wed, 03 Dec 2008 21:19:01 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Så lige dette link - Bent Falberts mening:
>http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
>He he - en bredside han giver danskerne

Jow, men hvor meget rammer han ved siden af?
Desværre er danskerne meget egoistiske i trafikken og det giver somme
tider buler, af og til noget værre. Det er jo ikke et tilfælde, at vi
dagligt må høre om buleræs ved sammenfletningen syd for
Frederikssundsvej - at det så er lige der betyder måske at dem nordfra
er endnu mere egoistiske ) (glem den - bare en strøtanke)

Fra : Mogens

Dato : 03-12-08 23:13

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jow, men hvor meget rammer han ved siden af?

Han rammer da ik' ved siden af

> [...]
> Frederikssundsvej - at det så er lige der betyder måske at dem nordfra
> er endnu mere egoistiske ) (glem den - bare en strøtanke)

Det må de være. Os østfra gør ik' den slags - ka' du læse i medierne ,-)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-08 12:24

On Wed, 03 Dec 2008 22:13:06 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Det må de være. Os østfra gør ik' den slags - ka' du læse i medierne ,-)

>--

Naaarhh, det er nu min fornemmelse, at der er sket en vis forråelse
derovre østpå, i de senere år.

Et er hvad man kan læse i medierne, et andet er hvad man selv erfarer
ved sin fysiske tilstedeværelse.

Men det er noget der er kommet i de senere år. Man kunne godt fristes
til at tro, at det har noget med den nye etniske sammensætning at
gøre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Z

Dato : 04-12-08 02:02

Hehe... jeg vil give ham ret i det meste.
I Malmø kan man sørme køre sikkert uden at blive chikaneret eller udsat
for hasarderet kørsel ved første snefald, i eftermiddagsmyldretiden.
(Var derovre for små to uger siden lige da årets første snefald ramte,
og skulle hjem derfra 1730)

Udover det kan jeg bedre lide at køre i Polen og på Balkan, end i Dk.
Ok, vejenes beskaffenhed er ikke altid lige god, der sker flere ulykker
end i DKog mange kører hurtigt, så man skal ikke sove i trafikken som
mange gør i DK (jeg kører ofte fra nattevagt tværs gennem KBH til
Amager, og det er så tydeligt at mange har sat sig ind i bilen før de
rigtigt er vågnet...), men surprise - der er ikke særligt mange folk som
sover i trafikken.

Mange giver plads, ofte af nødvendighed da der ikke er så mange
vejbaner, men alligevel. I Polen takker man de andre bilister ved et
enkelt blink med katastrofelyset hvis de har holdt tilbage, eller giver
plads når du alligevel ikke nåede at overhale lastbilen på den ensporede
"motorvej" og må lade dig falde tilbage og "flette ind" igen, og det
sker ret ofte.
Sikkert ikke særligt lovligt, men er der et tyndt nødspor på nævnte
motorvej, trækker bilisterne ofte ind i det, og dem som vil overhale kan
så på skift gøre det midt på midterstriberne. Ja, selvfølgeligt ryger
der nogle i farten, men det virker altså. Jeg kan ikke forestille mig 1)
danskere udvise den venlighed 2) at det rent faktisk vil virke i DK.
Jeg har endnu ikke oplevet i PL at nogen har ligget helt oppe i røven på
mig, så jeg ikke kan se hans forlygter i bakspejlet, når jeg kører 100+.

I det bjergrige Balkan kan en ensporet vej nogen gange betyde ét spor
til begge retninger, men folk kan generelt finde ud af det, selvom der
køres stærkere og mere frækt end i DK. Og der takkes ofte ved at vikke
blinkerarmen op-ned-op, når der gives plads, osv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-12-08 17:51

Z <svarigruppen@hotmail.invalid> wrote in

> [...]
> så på skift gøre det midt på midterstriberne. Ja, selvfølgeligt ryger
> der nogle i farten, men det virker altså.

Det var så det system man afskaffede i DK fordi der gav alt for mange
dødsulykker. De 3 sporede veje blev lavet om til 2-1 veje.

Fra : oz3bto

Dato : 04-12-08 05:16

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige dette link - Bent Falberts mening:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
> He he - en bredside han giver danskerne

Danskere køre gemnerelt også som idioter

Nu køre jeg taxa og har pga. lufthavnen mange udenlandske kunder
Har en Amrikaner jeg køre fast med hver 3. uge (1 uges job i DK også 2 uger
i USA)
Han tør ikke køre bil selv her i DK.. skal han rundt er det enten med busser
og tog evt. taxa

Hjemme i staterne køre han dagligt og er rystet over hvordan danskerne køre

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 04-12-08 07:43

oz3bto wrote:

> Danskere køre gemnerelt også som idioter
>
> Hjemme i staterne køre han dagligt og er rystet over hvordan danskerne køre

Mon ikke det har lige så meget at gøre med forskellig trafikkultur?

Danskere er altså ikke kropumulige trafikanter.

Se statistikken: http://www.cemt.org/irtad/IRTADPublic/we2.html

Der er næsten ikke noget sted det er sikrere at køre på motorvej.

USA er ringere både målt i dræbte pr. 100000 indbyggere og i dræbte pr.
trafikkilometer.

(Hvad der er mest korrekt vil jeg være op til den enkelte - I USA køres
der nok flere kilometer pr. indbygger - til gengæld køres der
forhåbentlig en større andel kilometer på motorvej, som bør være mere
sikker.

Knus
Regnar

Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 19:35

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det har lige så meget at gøre med forskellig trafikkultur?

Hvis jeg skal være rigtig fræk - og følge min yndlings aversion - ja så
skyldes hans angst for at køre bil i DK sikkert, at hans erfaring er hentet
i en Lufthavnstaxa. De kører nemlig generelt ringe

Fra : Tau

Dato : 04-12-08 07:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige dette link - Bent Falberts mening:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
> He he - en bredside han giver danskerne

Det er helt rigtigt beskrevet.
Jeg har kørt i USA og de kan sku finde ud af at køre bil. Uanset hvor mange
vognbaner skal du bare slå blinkeren ud, og der bliver masser af plads til
at trække ud.
Og jeg må give Mogens ret.
Jeg selv har grebet mig i at tænke at den klovn skal ikke have lov til at
mase sig ind foran mig,
Hvis alle respekterede lynlås indfletning, ville alt bliver nemmere, og her
skal man nok starte med sig.

Fortsat god dag.
Poul

Fra : oz3bto

Dato : 04-12-08 19:01

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mase sig ind foran mig,
> Hvis alle respekterede lynlås indfletning, ville alt bliver nemmere, og

Danskernes synd på fletning var bla en af grundene til at amrikaneren jeg
jævnligt køre med ikke vil/tør køre bil selv her i DK

På den anden side.. Hvis våber var tilladt på samme måde i DK som i US of A
ja så opførte vi osd nok lidt pænere i trafikken
Derovre har alle jo nærmest en eller anden form for håndvåben

Fra : Leonard

Dato : 04-12-08 20:12

oz3bto wrote:

> Danskernes synd på fletning var bla en af grundene til at
> amrikaneren jeg jævnligt køre med ikke vil/tør køre bil selv her i DK

Danmark er et af de få lande der har en fletteregel, de fleste andre
lande har kun vognbaneskift. Derfor kan det virke skræmmende på en
udlænding at opleve flettereglen udført, både når det bliver gjort
rigtigt og når det bliver gjort forkert.
USA kan så byde på andre skræmmende ting for en dansker, fx 4-way
kryds, hvor der er højrevigepligt, men det praktiseres efter tur, så
der skiftes hele tiden rundt i cirklen. Meget effektivt, men også meget
skræmmende første gang det skal prøves.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-12-08 08:12

wrote:

>Så lige dette link - Bent Falberts mening:
>http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
>He he - en bredside han giver danskerne

Men dermedl også de danske bekvemmelighedsflygtninge øst for Öresund...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 19:32

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men dermedl også de danske bekvemmelighedsflygtninge øst for Öresund...

Smiley eller ej - jeg har svært ved at se, hvad bekvemmeligheden ligger i?

Fra : Steen F.

Dato : 04-12-08 22:35

Mogens wrote:
> Smiley eller ej - jeg har svært ved at se, hvad bekvemmeligheden
> ligger i?

Den ligger sgu da i, at man flytter til et andet land for at slippe en lille
smule billigere i skat og afgift. Hvilke sølle mennesker gør sådan noget.

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 22:35

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Den ligger sgu da i, at man flytter til et andet land for at slippe en
> lille smule billigere i skat...

Slippe billigere i skat?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-08 22:40

On Thu, 04 Dec 2008 21:35:26 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

>Slippe billigere i skat?

>--

Det ser ud som om, at du lige har meldt dig ud af foreningen "Skaf nye
venner".

Der sidder alligevel enkelte og gnaver på misundelsens brød.

Kedelig spise, hvis man spørger mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 05-12-08 07:31

> Det ser ud som om, at du lige har meldt dig ud af foreningen "Skaf nye
> venner".

Facebook? :)

> Der sidder alligevel enkelte og gnaver på misundelsens brød.
> Kedelig spise, hvis man spørger mig.

Ja det er ikke så godt, men sådan er det jo - i DK.

Fra : Mogens

Dato : 05-12-08 07:36

> Ja det er ikke så godt, men sådan er det jo - i DK.

Samme sag når man kører en stor/dyr bil på gule plader - folk tåler det
ikke...

Fra : Leonard

Dato : 05-12-08 11:19

Mogens wrote:

> Samme sag når man kører en stor/dyr bil på gule plader - folk tåler
> det ikke...

Det kender Folmer jo meget til, han kører jo i en af de helt store
gulpladebiler ... og vel den slags, der er mest hadet.

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-08 13:49

Mogens wrote:
> Samme sag når man kører en stor/dyr bil på gule plader - folk tåler
> det ikke...

Det må da være folks egen sag hvad de vil tænke. Du kan da ikke diktere
andres synspunkter. Det virker begge veje. Du aner ikke hvad du snakker om
(for nu at bruge dit eget yndlingsudtryk).

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:36

> Du kan da ikke diktere andres synspunkter.

Lær det venligst selv

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-08 13:50

Mogens wrote:
> Slippe billigere i skat?

Quotefucker! Læs dog hele sætningen, mand. Der står "skat og afgift" i én
sætning.

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:36

> Quotefucker! Læs dog hele sætningen, mand. Der står "skat og afgift" i én
> sætning.

Og?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-08 22:46

On Thu, 4 Dec 2008 22:34:31 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Den ligger sgu da i, at man flytter til et andet land for at slippe en lille
>smule billigere i skat og afgift. Hvilke sølle mennesker gør sådan noget.

>--

Det er vel ikke mere sølle, end at være omhyggelig med at fradrage
renter på billån, som du spørger til lidt tidligere på sæsonen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-08 13:54

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er vel ikke mere sølle, end at være omhyggelig med at fradrage
> renter på billån, som du spørger til lidt tidligere på sæsonen.

Hold kæft hvor noget ævl. Er du fuld eller bare pisse dum? Man benytter
selvfølgelig gældende lovgivning, og hvis min ret er at kunne trække visse
beløb fra i skat, så gør jeg da det. Men ligefrem at fraflytte sit fædreland
for ussel mammons skyld, det er ynk.

/Steen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-12-08 14:53

Steen F. wrote:

> Hold kæft hvor noget ævl. Er du fuld eller bare pisse dum?

Nåda, der blev du vist trådt over tæerne?

> Men ligefrem at fraflytte sit fædreland
> for ussel mammons skyld, det er ynk.

Men for en Porsche's skyld var det måske værd at overveje

Ebbe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-08 15:21

On Fri, 5 Dec 2008 13:54:19 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>selvfølgelig gældende lovgivning, og hvis min ret er at kunne trække visse

Jeg er klinkende ædru, og hvad angår min intelligens, kan jeg kun sige
at man ikke er forpligtiget ud over sine evner.

>--

> Men ligefrem at fraflytte sit fædreland
>for ussel mammons skyld, det er ynk.

>--

Hvorledes din personlige moral-codex er sammensat kan vi jo ikke vide,
og det er også fuldstændigt uinteressant.

Hverken du eller jeg aner en hujende fis om folks bevæggrunde til at
flytte udenlands, og det rager heller ikke os.

Her i gruppen diskuteres der biler og hvad deraf følger, uanset
hvilket land de opholder sig i.

Uanset hvile grunde der er til at man er fraflyttet, betaler man vel
prisen på den bil man køber i forhold til hvad den koster i det
pågældende land, og at du kan sidde og hidse dig op over det, kaldes
simpelthen misundelse, der hvor jeg kommer fra.

Desuden behøver du ikke at lade dig rive med, fordi vi er nogle
stykker der har et personligt kendskab til hinanden, og derfor måske
benytter en mere kontant afregningsform i vores debatter.

Det kan du bare springe over, hvis du ikke bryder dig om det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 05-12-08 16:33

Steen F. wrote:

> [...]
> kunne trække visse beløb fra i skat, så gør jeg da det. Men ligefrem
> at fraflytte sit fædreland for ussel mammons skyld, det er ynk.

Hvordan kan du tillade dig at dømme folk, på noget du ikke aner en kæft
om?

Det er sgu rigtigt, at man skal huske, at når man peger med en finger
på en anden, så er der 4 fingre, der peger mod en selv.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-08 16:42

> [...]
> beløb fra i skat, så gør jeg da det. Men ligefrem at fraflytte sit
> fædreland for ussel mammons skyld, det er ynk.

Det var da den værste gang vrøvl jeg længe har hørt.
Hvis man flytter til udlandet for at drage fordel af afgiftsforskelle, så er
det jo ligesåmeget at benytte gældende lovgivning og regler som hvis man
udnytter sit rentefradrag her i DK.
Hvis der derimod er tale om at man proforma flytter udenlands, men reelt bor
her i DK - så er det jo en helt anden sag...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:40

> Men ligefrem at fraflytte sit fædreland for ussel mammons skyld...

Du aner ikke, hvad du taler om

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-12-08 09:07

On Thu, 04 Dec 2008 18:31:50 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Smiley eller ej - jeg har svært ved at se, hvad bekvemmeligheden ligger i?

Ville du mon have købt den gule på samme tidspunkt, hvis du var blevet
boende i DK?

Er svaret "nej", så må der jo være visse bekvemmeligheder ved at flytte.

Og det er såmænd ikke det, jeg har noget imod, for jeg havde sgu gjort
det selv, hvis jeg kunne, men når _danskerne_ kører dårligt, så gælder
det vel også de emigrerede?

Det var dét, smiley'en var der for...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-08 13:58

Hr. Jensen wrote:
> Og det er såmænd ikke det, jeg har noget imod, for jeg havde sgu gjort
> det selv, hvis jeg kunne, men når _danskerne_ kører dårligt, så gælder
> det vel også de emigrerede?

Nej, Mogens han er hævet over alt og alle. Han ved bedst. Og man skal bare
prøve på at sige ham imod...
Vi andre aner nemlig ikke hvad vi taler om. Der findes ord for sådanne
mennesker, men dem kender han nok allerede selv.

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 22:16

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev :

>Nej, Mogens han er hævet over alt og alle.

Tror du det ? Så har du vist misforstået noget

>Han ved bedst. Og man skal bare prøve på at sige ham imod...

Og tror du det afholder nogen fra at benytte muligheden for at mobbe
ham ?

>Vi andre aner nemlig ikke hvad vi taler om. Der findes ord for sådanne
>mennesker, men dem kender han nok allerede selv.

Se - nu er vi jo en del der kender Mogens - så vi ved også at han af
og til har varm luft på tilbud - og det sælger åbenbart godt ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:39

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Se - nu er vi jo en del der kender Mogens - så vi ved også at han af
> og til har varm luft på tilbud - og det sælger åbenbart godt ;)

ROFL

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:44

> Ville du mon have købt den gule på samme tidspunkt, hvis du var blevet
> boende i DK?

De fleste tror, at man slipper billigere i Skat, når man flytter til
udlandet og arbejder i DK. Dette er ikke tilfældet, fordi man betaler dansk
Skat. Derfor skal der også betales dansk skat af firmabilen uanset, om den
har danske eller svenske plader på.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-12-08 11:34

Mogens wrote:

> [...]
> Skat. Derfor skal der også betales dansk skat af firmabilen uanset, om den

Altså, Mogens! Skal du nu ødelægge en god diskussion med noget så
kedeligt som fakta?

Ebbe

Fra : Mogens

Dato : 08-12-08 18:17

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Altså, Mogens! Skal du nu ødelægge en god diskussion med noget så kedeligt
> som fakta?

He he - naej det ødelægger selvfølgelig billedet gevaldigt. Nuvel - godt jeg
har min IT Factory aktier at "sutte" lidt på...

Fra : BJ

Dato : 08-12-08 21:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he - naej det ødelægger selvfølgelig billedet gevaldigt. Nuvel - godt
> jeg har min IT Factory aktier at "sutte" lidt på...

Ha, du har vel suttet dine Gizmondo i stykker.....

mvh/Bjørn J.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 08-12-08 10:55

On 5 Dec., 16:32, "Leonard" <piper...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er sgu rigtigt, at man skal huske, at når man peger med en finger
> på en anden, så er der 4 fingre, der peger mod en selv.

Hvordan peger du?

Nja. Mig bekendt er det kun 3 der peger tilbage.

Benny

Fra : Leonard

Dato : 08-12-08 22:20

hojvaelde@gmail.com wrote:

> Hvordan peger du?
>
> Nja. Mig bekendt er det kun 3 der peger tilbage.

Who's counting?
Jo, jo, du har ret, den sidste stritter lige op i luften ...

Fra : Mathias

Dato : 04-12-08 12:09

> He he - en bredside han giver danskerne

Fortjent, men ifølge nordmændende skulle de være værre deroppe. Måske ikke
så agressive, men kører fx. konstant i venstre vognbane fordi det er
"fedt"..

- Mathias

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-08 12:20

On Wed, 03 Dec 2008 21:19:01 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Så lige dette link - Bent Falberts mening:
> [...]

Der er jo ikke ét usandt ord i den artikel, på trods af at den stammer
fra Ekstrabladet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 04-12-08 19:33

> Der er jo ikke ét usandt ord i den artikel, på trods af at den stammer
> fra Ekstrabladet.

Naej han er ikke helt dum - ham Falbert !

Fra : Jolin

Dato : 04-12-08 12:31

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> Så lige dette link - Bent Falberts mening:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
> He he - en bredside han giver danskerne

Havde engang en bekendt fra Skotland som passager, da vi kørte i København.
"Hold kæft hvor kører i stærkt herovre! Kan du ikke køre lidt langsommere?"
Var på vej over Langebro (dengang man måtte køre 60), jeg kørte vel 70 som
alle de andre hehe.
Senere sagde han at han syntes generelt vi kørte vildt.

/Jolin

Fra : BJ

Dato : 05-12-08 21:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige dette link - Bent Falberts mening:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1093143.ece
>
> He he - en bredside han giver danskerne

Den melding slå godt nok alle de meldinger om folk, der eks. dør af alkohol
om året.....;)

mvh/Bjørn J.