Markedsundersøgelse
Fra : Jeppe Birch Plum

Dato : 02-12-08 01:39

Hej alle

Jeg er en studerende på cand.merc. på CBS i København, som er ved at
lave en lille undersøgelse til et fag på studiet.

Undersøgelsen omhandler det danske marked for websites med
bilannoncer, og henvender sig til brugtbilsejere og potentielle
brugtbilsejere over 18 år, som har brugt onlinemedier i deres søgen
efter brugt bil.

Selve undersøgelsen består af et spørgeskema, som tager 5-10 min. at
besvare. Det kan findes via nedenstående link.

Jeg har brug for besvarelser fra personer med forskellig baggrund og
interesserer, hvilket er hvorfor jeg poster dette opslag her, og ikke
kun i nyhedsgrupper om biler. Alle som er i målgruppen, er mere end
velkomne til at besvare mit spørgeskema.
Indkomne besvarelser vil indgå i min undersøgelse og vil blive
modtaget med kyshånd.

Jeg undskylder ulejligheden og takker mange gange på forhånd for alle
besvarelser.

Med venlig hilsen
Jeppe Birch Plum

Spørgeskema:
http://spreadsheets.google.com/viewform?key=pNHFqZYGLxctfBAWmFiBQPQ

Fra : Ole Pagh

Dato : 02-12-08 05:25

Jeppe Birch Plum kom med følgende:
> Hej alle
>
> Jeg er en studerende på cand.merc. på CBS i København, som er ved at
> lave en lille undersøgelse til et fag på studiet.

Der er en gruppe netop til den slags opslag.
Det er 'dk.opslag'

- Her snakker vi sejladsrelaterede emner.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-12-08 13:52

On Tue, 02 Dec 2008 05:24:46 +0100, Ole Pagh <olpx@xjyllingesydx.xdk>
wrote:

> Der er en gruppe netop til den slags opslag.
> Det er 'dk.opslag'
>
> - Her snakker vi sejladsrelaterede emner.

Ja; men når han ødelægger grupperne med spam ødelægger jeg også gerne hans
"undersøgelse" med spam 1:1

//michael

Fra : Torben Pd 57 Sirius

Dato : 03-12-08 13:22

On 2 Dec., 01:38, Jeppe Birch Plum <jbp...@BNDK7gmail.com> (slet
BNDK7) wrote:
> [...]
> modtaget med kyshånd.
>
> Jeg undskylder ulejligheden og takker mange gange på forhånd for alle

Hej Jeppe

Kan desværre ikke bidrage til din undersøgelse,men jeg håber at du får
held med den.

Jeg keg kan godt følge dig i at det giver en fornuftig spredning i dit
undersøgelselsgrundlag, også at indrage dette forum.

Så held og lykke med din undersøgelse

Torben
Pd 57 SIRIUS

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-08 22:55

Selvom jeg har stor forståelse for de studerendes problemer med
at indsamle relevante data til deres forskellige projekter, må
jeg dog - af flere grunde - protestere imod denne fremgangsmåde
(idet jeg har set indlægget med spørgeskemaet i flere andre
nyhedsgrupper):

1. Der er en vis risiko for at mange i gruppen svarer på
spørgeskemaet ..., men helt hen i hampen = => Værdiløse data ==>
Fejlagtige konklusioner ... (den studerendes problem) ...
2. Hvis vi ikke eksplicit siger fra, risikerer vi at flere
tusind CBS-studerende vil følge trop... (vores problem) ...
3. Det er og bliver SPAM (= misbrug af usenet), som vi bør
bekæmpe ...
4. Metodemæssigt bør de studerende demonstrere at de kan
udvælge acceptable (fravælge uacceptable) dataindsamlingsmetoder,
hvor de tilstræber at have nogenlunde styr på og kan diskutere og
argumentere for metodevalg og validitet, reliabilitet og
repræsentativitet af de indsamlede data ...

Derfor - Torben - synes jeg ikke det er klogt ikke at tage
afstand fra et sådant indlæg i vores nyhedsgruppe ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

BNDK7) wrote:
> Hej alle
>
> Jeg er en studerende på cand.merc. på CBS i København, som er
> ved at
> lave en lille undersøgelse til et fag på studiet.

SNIP

Fra : claus b.p.

Dato : 04-12-08 01:51

Flemming Torp wrote:
> Selvom jeg har stor forståelse for de studerendes problemer med
> at indsamle relevante data til deres forskellige projekter, må
> jeg dog - af flere grunde - protestere imod denne fremgangsmåde
Jeg er ret enig med dig Flemming. Det er selvfølgelig ikke repæsentativt for
en undersøgelse kun at spørge i en bilgruppe, men spørgsmålet er om det
overhovedet er repræsentativt kun at spørge på Usenet. (Ved jeg selvfølgelig
heller ikke om han gør) Men jeg har kigget hurtigt på spørgsmålene, og blev
ret irriteret fordi: Det ligner mere en undersøgelse af om et nyt
markedskoncept ville kunne slå an, og hvad det i givet fald måtte koste. Da
jeg synes man efterhånden bliver bombarderet med forbrugerundersøgelser alle
vegne, forstærker det kun min irritation. Hvis man er studerende og skal
lave en opgave må man altså lægge mere energi og sjæl i det end dette!

/Claus