Mercury F30 ELPT udenbordsmotor
Fra : Bjarke Kenting

Dato : 01-12-08 22:54

Problem: Når motoren (årgang 2005) har opnået normal driftstemperatur,
drosler den omdrejningerne ned. Ved fortsat sejlads går motoren i
stå.

Har nogen haft lignende oplevelser?
Løsningsforslag?

Fra : claus.b.p.

Dato : 02-12-08 20:44

"Bjarke Kenting (slet PIIWF)" <kenting@PIIWFmail.dk> skrev i meddelelsen
> Problem: Når motoren (årgang 2005) har opnået normal driftstemperatur,
> drosler den omdrejningerne ned. Ved fortsat sejlads går motoren i
> [...]
Man kompenserer for den kolde motor ved at give en federe blanding, (mere
brændstof ifh.t. luft), så et gæt kunne være at der ikke er brændstof nok
når temperaturen kommer op på normal. Hvis det er en karburatormotor ville
jeg gætte på forstoppelse i hoveddysen. Er den med indsprøjtning ville jeg
kigge på MAF'en, som sidder i indsugningen og måler luftmængden, så
brændstofmængden kan tilpasses dertil. Men det er rent gæt fra min side.

Mvh. Claus

Mvh. Claus

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 03-12-08 18:08

> "Bjarke Kenting (slet PIIWF)" <kenting@PIIWFmail.dk> skrev i meddelelsen

På sådan en moderne motor må dit gashåndtag eller omdrejningstæller bippe og
blinke hvis der er en fejl.
Den siger sikkert "lavt olie tryk" (eller mangel på samme) eller "høj temp"
(defekt impell), har du læst brugsforviringen ??
En 2005 Mercury F30 ELPT-EFI plejer ikke at fejle noget.

-Leon