"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49343a24$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:49343636$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg har nu haft min bil i et halvt år og den er ved at runde 30k km - den
>> var brugt og havde gået 20K da jeg købte den.
>>
>> I den senere tid har jeg bemærket at blæsermotoren starter ret ofte - jeg
>> har undret mig over at det er fortsat i den kolde tid.
>>
>> I fredags da jeg var ude at køre gik den i gang efter at bilen holdt i
>> tomgang blot et halvt minut....... Dette skete flere gange nå jeg holdt i
>> tomgang.... Problemet er lidt ekstra pernibelt da sådan en Astra ikke har
>> nogen temperaturmåler i instrumentbrættet.
>>
>> Tilfældigvis kom jeg forbi en Opel forhandler (heldigvis ikke min lokale)
>> og gik ind for at få en afklaring af om det var meget alvorligt eller om
>> jeg turde køre videre på denne måde. Man er lidt på herrens mark når man
>> ikke kan aflæse temperaturen - det skulle derudover bedst vise sig at
>> alle kloge ågernes snak om topstykker og toppakninger på Astra i start
>> 90'ere skulle forplante sig til min 06'er.
>>
>> Hvad var der galt????
>>
>
> Defekt termostat ?
>
Det ville der ikke være noget specielt pinligt i. Desuden ville det vel
næppe kunne starte blæsermotoren. Føleren til blæseren sidder gerne i selve
køleren. Hvis termostaten på grund af en defekt altid er åben, så vil vandet
aldrig blive varmt. Hvis den altid er lukket vil køleren (og dermed føleren)
aldrig blive varm.
Jeg tror måske, at det slet ikke var kølerens blæser som mugge kunne høre.
Hvad det så var ved jeg ikke.
Alternativt har han ikke fået sat propperne på sidste gang han tjeckede
kølervæske. Så har bilen manglet vand, men ikke så meget at cirkulationen er
stoppet.
--
Martin
www.martinbak.dk/