Eftersyn i Tyskland??
Fra : Prikke

Dato : 01-12-08 04:13

Hej.

Jeg har en Renault Grand Scenic, som snart skal til 40.000 km
eftersyn. Jeg mindes med gru stadigvæk regningen ved 20.000 km
eftersyn.

Er der nogen økonomisk fidus ved at få foretaget et sådant eftersyn i
Tyskland?

m.v.h.
Per

Fra : jens

Dato : 01-12-08 14:56

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Nu ved jeg ikke specifikt med Ranault, men med Mazda som jeg kører er der
rigtig mange penge at spare.
Normalt plejer det at være ca ½ pris af DK prisen, plus at den oplyste pris
holder ikke ligesom herhjemme hvor det åbenbart mere er reglen end
undtagelsen at regningen er væsentlig større end det oplyste.
Pga noget garantirep. valgte jeg at få lavet det første 20000km
eftersyn(lille service) ved den lokale mazdaforhandler, jeg fik oplyst en
pris på 2900kr men da regningen kom var den på 3400kr altså mere end 17%
over det oplyste og det burde altså ikke være svært at oplyse den korrekte
pris da der kun var lavet service og ikke andet.
Til sammenligning kan jeg fortælle at en af vores venner kører en ny passat
1,9tdi og han gav kun 2100kr for 30000km(lille service) ved den lokale VW
forhandler, så det er er ikke alle mærker der er den store fidus i at køre
til tyskland.

Men hvis det er som ved Mazda hvor alle dele fra den mindste clips til en ny
motor er minimum dobbelt pris i DK ifht Tyskland så er der penge at spare.

Renault Flensborg
http://www.sueverkruep.de/go.to/modix/now/fl_dansk.html

Mvh
Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-08 17:12

Prikke skriver:

> Er der nogen økonomisk fidus ved at få foretaget et sådant eftersyn i
> Tyskland?

Det kommer jo an på priserne. Prøv aat forhør dig lidt omkring, både i
DK og DE.

For mit vedkommende (med VW Golf, bosat i Hammel) kan det ikke betale
sig. Slæden rundede 100.000 km i lørdags og har ind til videre kostet
mig ca 7000 kr i alt for autoriseret service på bilen (3 eftersyn).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per

Dato : 01-12-08 19:24

Prikke skrev:
> [...]
> eftersyn.
>
> Er der nogen økonomisk fidus ved at få foretaget et sådant eftersyn i

Har prøver Renault i Flensborg

1/2 pris (Næsten) & TipTop Service

/Per

Fra : TGJ

Dato : 01-12-08 19:49

"Per" <per@lauritzen.nu> skrev i en meddelelse
> Prikke skrev:
> Har prøver Renault i Flensborg
>
> 1/2 pris (Næsten) & TipTop Service

Dækker fabriks garanatien efter dette?

Thomas

Fra : Per

Dato : 01-12-08 23:00

TGJ skrev:
> "Per" <per@lauritzen.nu> skrev i en meddelelse

> Dækker fabriks garanatien efter dette?
>
> Thomas

Ja. Det er et autoriseret Renault værksted.

/Per