Vejledning til køb/installation af kortplo~
Fra : HKN

Dato : 30-11-08 10:37

I min båd er der monteret et komplet netværk og tilhørende
instrumenter fra B & G - inkl GPS. Dette fungerer fsv upåklageligt,
men jeg "mangler" en kortplotter da det er rart at kunne se de
detaljer en sådan giver undervejs.

Jeg er naturligvis blevet rådet til at købe en Simrad, da det er samme
firma. Og jeg er da heller ikke i tvivl om at jeg med det mærke får
noget i samme klasse som B & G, men det er i mine øjne et "overkill".

Er der nogen her i gruppen der kan give lidt vejledning desangående?
Målet er naturligvis at den skal kunne tilkobles den eksisterende GPS.

Jeg har kigget lidt på Ra - og Raymarine's C-serie, da det kan købes
til fornuftige priser, men jeg er (næsten) ligeglad med fabrikatet,
sålænge pris og kvalitet hænger godt sammen.

Er der nogen anbefalinger af installatører af den slags udstyr? Jeg
kan sikkert sagtens gøre det selv, men det vil helt sikkert gå
hurtigere for en fagmand og så virker det formentlig fra dag 1

Mvh
Henrik