Peugeot 306 eller?
Fra : bem

Dato : 27-11-08 09:05

Hej gruppe, jeg står og skal bestemme mig for, hvilken bil jeg skal købe til
omkring 60.000 kr.
Jeg har kig på Peugeot 306, spørgsmålet er så, om jeg skal vælge:

2,0 HDI st., årg 2001 model (reg. 1. gang i 2000), 202.000 km eller
1,6 Toscana st., årg 2002, 144.000 km

Jeg skal nok køre omkring 20.000 om året.

Er der andre biler, som I mener jeg bør overveje - f.eks. Citroen Xara?

/Bo

Fra : versicoloured@gmail.~

Dato : 27-11-08 04:17

On 27 Nov., 09:04, "bem" <bembem_2(FJERNgskrivBEM)@hotmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Jeg skal nok køre omkring 20.000 om året.
>
> Er der andre biler, som I mener jeg bør overveje - f.eks. Citroen Xara?

Hej Bo,

Vælg en der har gået færre kilometer, det vil du ikke fortryde.

Tag f.eks. denne : http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-306-1,6-5d.-Toscana-st.car_ID387180.htm

og byd manden 60.000,- og se hvad der sker.

Vær opmærksom på om der er fusket med km-tallet

mvh
Ole

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-11-08 23:30

<> skrev i meddelelsen

> Vælg en der har gået færre kilometer, det vil du ikke fortryde.

Hmm. Den der, har jeg brændt næsen på to gange. Der er jo
årsager til en bil ikke har kørt meget. En bil der kun har
kørt småture skal man holde sig fra og en der har kørt lang
ture men med lange ophold er opbevaringen der er afgørende.

mvh
Henning

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 28-11-08 07:28

bem wrote:
> [...]
>
> Jeg skal nok køre omkring 20.000 om året.
>
> Er der andre biler, som I mener jeg bør overveje - f.eks. Citroen Xara?

Citroën Xsara er i en vis udstrækning baseret på 306. som igen i en vis
udstrækning var baseret på Citroën ZX. Fra ny har Peugeot ry for at være
mere villige til kulance og have bedre garanti end Citroën. Den alder vi
snakker om her tror jeg ikke det gør den store forskel.

Så hvad med:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citro%C3%ABn-Xsara-2,0-HDi-Prestige-st.car-5d_ID764700324.htm

(Xsaraen skulle være væsentlig bedre efter faceliftet end før faceliftet
- bl.a. mht. el-problemer)

Knus
Regnar

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-08 02:11

On Nov 27, 9:04 am, "bem" <bembem_2(FJERNgskrivBEM)
@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg har kig på Peugeot 306, spørgsmålet er så, om jeg skal vælge:
>
> 2,0 HDI st., årg 2001 model (reg. 1. gang i 2000), 202.000 km  eller

Lige præcsi sådan én har vi.
Det er klart den bedste bil vi har haft.
Stabil, kører godt, har ikke kostet os ret mange penge og er billig at
få lavet.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : bem

Dato : 29-11-08 00:02

> [...]

>Det er klart den bedste bil vi har haft.
>Stabil, kører godt, har ikke kostet os ret mange penge og er billig at

Jeg har nu været ude at prøvekøre dieseludgaven. Den kører godt, synes jeg.
God vejbeliggenhed fint moment og comfort. Ingen rust og undervognsbehandlet
siden den var ny.

Jeg glemte at spørge ejeren, hvad den lille viser, der sidder i
omdrejningstælleren og viser "min" og "max" er til. Ved du det?

/Bo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-11-08 01:54

"bem" <bem@nnospamm.dk> wrote in

> Jeg glemte at spørge ejeren, hvad den lille viser, der sidder i
> omdrejningstælleren og viser "min" og "max" er til. Ved du det?

Den der kun er tændt i et par sekunder efter du har drejet nøglen?

Den viser oliestand i motoren så du ik behøver ud og hive oliepinden op for
at checke om det er iorden.

Fra : bem

Dato : 29-11-08 09:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den der kun er tændt i et par sekunder efter du har drejet nøglen?
>
> Den viser oliestand i motoren så du ik behøver ud og hive oliepinden op

Nej, det er en lille, buet scala med en viser - ligesom en benzinmåler, bare
mindre, og så står der henholdsvis "min" og "max" i den venstre og højre
side af scalaen.

/Bo

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-11-08 10:26

Hej

On 29/11/08 09.52, in article
493102c0$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "bem" <bem@nnospamm.dk>
wrote:

> Nej, det er en lille, buet scala med en viser - ligesom en benzinmåler, bare
> mindre, og så står der henholdsvis "min" og "max" i den venstre og højre
> side af scalaen.

Olie eller vandtemperatur...

Mvh
Hans

Fra : bem

Dato : 29-11-08 10:51

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> On 29/11/08 09.52, in article
> 493102c0$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "bem" <bem@nnospamm.dk>

> Olie eller vandtemperatur...

Ikke van, den har sin egen måler. Måske olie? Men den bevægede sig nu ikke
væk fra sin 0 position. Måske var den bare defekt

/Bo

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-11-08 12:57

On 29/11/08 10.51, in article
4931109e$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "bem" <bem@nnospamm.dk>
wrote:

> Ikke van, den har sin egen måler. Måske olie? Men den bevægede sig nu ikke
> væk fra sin 0 position. Måske var den bare defekt

Hvis det var olie, ville der nok være påtrykt en scala med nogle grader fra
60-120 grader for eks.

Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-11-08 12:57

"bem" <bem@nnospamm.dk> wrote in

> Nej, det er en lille, buet scala med en viser - ligesom en
> benzinmåler, bare mindre, og så står der henholdsvis "min" og "max" i
> den venstre og højre side af scalaen.

Ja, lige præcis, jeg er ret sikker på det er oliestandsviseren du tænker på
- http://backend.dk/306.jpg

Dens måling svarer til hvad du ser på oliepinden i motoren.

Fra : bem

Dato : 29-11-08 15:18

> [...]
> på
> - http://backend.dk/306.jpg
>
> Dens måling svarer til hvad du ser på oliepinden i motoren.

Der er lige præcis den. Tak for hjælpen

/Bo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-08 05:07

On Nov 29, 12:02 am, "bem" <b...@nnospamm.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg glemte at spørge ejeren, hvad den lille viser, der sidder i
> omdrejningstælleren og viser "min" og "max" er til. Ved du det?

Olieniveau.
Den er aktiv i 1 min efter start og viser niveauet.