DMI - en skoledrengs værk ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 10:18

Jeg læste vejrudsigten på DMI og faldt over flg. sætninger:

Fredag:
Mest skyet og lidt regn de mange steder. Dagtemp. mellem 5 og 8
grader, og let til frisk vind mest omkring syd. Om natten til dels skyet og
mest tørt vejr. Temp. ned mellem 2 og 5 grader og let til frisk sydlig vind,
som drejer mod sydøst.

Faldt over sætningen "Mest skyet og lidt regn de mange steder.."

Mon skoledrengen ikke kunne blive enig med sig selv om,
om der mest er skyet og lidt regn de FLESTE steder
eller blot mest skyet og lidt regn mange steder...??

Er det sådan man vurdere vejret på DMI ? ,o)

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-11-08 10:20

Eque wrote:
> [...]
> eller blot mest skyet og lidt regn mange steder...??
>
> Er det sådan man vurdere vejret på DMI ? ,o)

"Let" off topic - er der ikke en gruppe der hedder dk.fritid.kværuleren
til den slags?

--
vh
Torben

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-11-08 10:31

On Wed, 26 Nov 2008 10:17:42 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Er det sådan man vurdere vejret på DMI ? ,o)

For det første er et spørgsmålstegn at regne for et punktum, så der skal
ikke være mellemrum mellem 'DMI' og '?'.

For det andet så er der i Danmark 'r' på udsagnsord i nutid.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 18:00

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> --
> Now Yousee it...Now You don't!

YouSee staves med stort 'S'.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-11-08 11:23

On Wed, 26 Nov 2008 17:59:59 +0100, "Eque" <-> wrote:

>"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>YouSee staves med stort 'S'.

En signatur er et fristed, så bland dig udenom.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 22:49

> En signatur er et fristed, så bland dig udenom.

Din dårlige vittighed har en fejl.
Så er den ikke en vittighed længere.
Så er den pinlig.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-11-08 16:55

On Thu, 27 Nov 2008 22:48:53 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Din dårlige vittighed har en fejl.
>Så er den ikke en vittighed længere.
>Så er den pinlig.

Det sagde din far også til din mor, da han så dig for første gang.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 00:08

> Det sagde din far også til din mor, da han så dig for første gang.

Det retter ikke din fejl.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 26-11-08 10:44

Eque wrote:

> Er det sådan man vurdere vejret på DMI ? ,o)

Nu er DMI jo ikke en Ford, så du må altså se igennem fingre med at de
ikke er perfekte

Ebbe

Fra : alexbo

Dato : 26-11-08 11:25

"Ebbe Kristensen" skrev

> Nu er DMI jo ikke en Ford, så du må altså se igennem fingre med at de ikke
> er perfekte

Det er ellers tæt på.
Digital Motorworks, Inc. (DMI) Video Example - 2003 ford focus
http://www.automotivedigitalmarketing.com/video/video/show?id=1970539%3AVideo%3A24028

Jeg synes så at den slags fejl er letforståelige, de fleste gange opstår de
fordi man mange gange først skriver de "de fleste" retter det til "mange" og
glemmer at fjerne "de".

De fleste herinde, i hvert fald mange vil bare lade som ingenting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-11-08 16:06

Hej
Ebbe Kristensen wrote:
> Nu er DMI jo ikke en Ford, så du må altså se igennem fingre med at de
> ikke er perfekte

Nej, der findes da heldigvis noget der er bedre, enddog meget bedre.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 18:04

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nej, der findes da heldigvis noget der er bedre, enddog meget bedre.

Eks. denne:

http://www.worldweather.org/