Jeg tror at jeg venter lidt. ;-)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 22:37

Ved nærmere eftertanke tror jeg godt det kan vente til i morgen over
middag, med at komme på embede.

Det her ser s'gu anstrengende ud:

http://www.expressen.se/vader/1.1379622/smhi-varnar-for-trafikkaos

Det bliver nok festligt at skulle på arbejde i Sverige i morgen
tidlig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-08 23:09

"Folmer Rasmussen" skrev

> Ved nærmere eftertanke tror jeg godt det kan vente til i morgen over
> middag, med at komme på embede.

Med den ekstra vægt bag dig burde det være en smal sag at rydde vejen for de
værste "forhindringer"?

- Petre

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 23:18

On Sun, 23 Nov 2008 23:08:57 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Med den ekstra vægt bag dig burde det være en smal sag at rydde vejen for de
>værste "forhindringer"?

>--

Peter, det er ikke et spørgsmål om jeg kommer frem, for det gør jeg,
men det går ligesom noget i stå, når vejen foran mig er fyldt med
andre køretøjer, ikk'??

Og det er jeg helt sikker på at den er i nat, indtil adskillige
steder.

Jeg har 2 kolleger der er kørt ud i eftermiddags, så de kommer nok med
nogen drabelige beretninger i morgen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-08 00:25

"Folmer Rasmussen" skrev

> Peter, det er ikke et spørgsmål om jeg kommer frem, for det gør jeg,
> men det går ligesom noget i stå, når vejen foran mig er fyldt med
> andre køretøjer, ikk'??

Ja "forhindringer"
Hmm det giver nok bare ridser og unødigt bøvl

Jeg har lige tjekket de danske vejrguder, der meldes om snestorm over
Sverige
"Ved Söderarm uden for hovedstaden Stockholm er der registreret vindstød på
25 meter i sekunder med enkelte stød af orkanstyrke. "

Finland har også problemer i den retning
"En finne, der har vovet sig ud på de finske veje, fortæller, at
sigtbarheden er lig nul, og at det føles som at køre langs en hvid væg"

http://politiken.dk/udland/article601800.ece

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 24-11-08 06:13

> Det her ser s'gu anstrengende ud:
> www.expressen.se/vader/1.1379622/smhi-varnar-for-trafikkaos
> Det bliver nok festligt at skulle på arbejde i Sverige i morgen
> tidlig.

Læste det godt søndag og blev lidt betænkelig, idet jeg skal rundt i Sverige
og helt til Stockholm i løbet af ugen. Imidlertid skriver de, at vejret i
løbet af ugen slår om og bliver varmt - jeg kører onsdag morgen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-11-08 12:07

On Mon, 24 Nov 2008 05:13:04 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>og helt til Stockholm i løbet af ugen. Imidlertid skriver de, at vejret i
>løbet af ugen slår om og bliver varmt - jeg kører onsdag morgen

Så har du jo ingen problemer, for da er sommeren vendt tilbage.

Nej, alvorligt talt, så har du så hut jeg visker vinterdækkene
monteret, så det vi to har til fælles i den sag er bare, om "de andre"
blokerer fremkommeligheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-11-08 18:31

> Så har du jo ingen problemer, for da er sommeren vendt tilbage.

Håber jeg - min kollega i Stockholm sagde kl. 17, at der var kaos i
Sockholm...

> Nej, alvorligt talt, så har du så hut jeg visker vinterdækkene
> monteret, så det vi to har til fælles i den sag er bare, om "de andre"
> blokerer fremkommeligheden.

Præcis - spritnye Michelin der bider vildt :)

Fra : René Løweneck

Dato : 24-11-08 07:27

Hej Folmer !

> Det bliver nok festligt at skulle på arbejde i Sverige i morgen
> tidlig.

Og så står i en overskrift, at de skal tage med mig (bus). Satans, så skal
jeg til at døje med alle de svenskere ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : René Løweneck

Dato : 24-11-08 07:37

> Og så står i en overskrift, at de skal tage med mig (bus). Satans, så skal
> jeg til at døje med alle de svenskere ))

Her er iøvrigt et par billeder af de apparater, jeg bestyrer:

http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1355

http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=2230

))

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 24-11-08 08:33

René Løweneck skrev:

> Her er iøvrigt et par billeder af de apparater, jeg bestyrer:
>
> http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1355

Nuttede, men der er da langt for svenskerne hvis de skal til Fjerritslev.

Men jeg funderede lidt - der står på billedet at bussen er "i garagen".
Umiddelbart ville jeg så have formodet den stod indendørs, men hvis
det er som fagbegreb betyder det så bare at den står på matriklen hvor
busserne overnatter?

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-11-08 10:50

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:
klip
> [...]
> Umiddelbart ville jeg så have formodet den stod indendørs, men hvis
>det er som fagbegreb betyder det så bare at den står på matriklen hvor

Jeps.... sådan siger man også her i KBH....
Da jeg begyndte at køre HT-bus i 81 sagde man "Garageanlæg".
Det har "man" så efterhånden i daglig tale kortet ned til Garage.
En gang i mellem siges der også "anlægget" men det er kun hvis man
taler om bygningerne.. Værksted, vaskehal, kontor, chaufførstue osv.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 24-11-08 18:17

Hej Thorbjørn !

> Nuttede, men der er da langt for svenskerne hvis de skal til Fjerritslev.

Ja, de er da så nuzer ))
Men der kan da sporadisk dukke nordmænd og svenskere op ))

> [...]
> som fagbegreb betyder det så bare at den står på matriklen hvor busserne

Som Claus også har været inde på, så er garagen ikke nødvendigvis en lukket
installation.

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-11-08 10:51

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Her er iøvrigt et par billeder af de apparater, jeg bestyrer:
>
>http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1355
>
>http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=2230
>
>))

Det er da nogle små nuttede potter... men har i ikke nogen med 1.sal?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 24-11-08 18:40

Hej Claus !

> Det er da nogle små nuttede potter... men har i ikke nogen med 1.sal?

Ikke sådan nogle af de rigtige, men Scania'erne er som et lille plaster på
såret, indrettet i 3 etager ))

Vi har her på linie 72 3 Scania'er(87 pass) og 3 Volvo'er(105 pass) som dem
på billederne. De er alle 3 akslede og 13,7m lange. Den nyeste Scania er fra
Juli måned i år,- den kalder vi antabussen, den har sådan en dims man skal
puste i, for at kunne starte.

Kører du stadig bus ?

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-11-08 23:16

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Hej Claus !

>Ikke sådan nogle af de rigtige, men Scania'erne er som et lille plaster på
>såret, indrettet i 3 etager ))

Hvem sidder på mezzaninen?

> Den nyeste Scania er fra
>Juli måned i år,- den kalder vi antabussen, den har sådan en dims man skal
>puste i, for at kunne starte.

Det har jeg hørt om. Det er ikke noget der bruges her i Citytrafik
endnu... måske en dag.

>Kører du stadig bus ?

Jeps... 250S, 77, 78, 35, og en servicelinie 875.
Fast morgenhold...

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 26-11-08 10:22

Hej Claus !

> Hvem sidder på mezzaninen?

Chaufføren og den bagerste halvdel af passagerene og bagsædet er så
yderligere hævet et trin

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-11-08 19:40

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Hej Claus !

>Chaufføren og den bagerste halvdel af passagerene og bagsædet er så
>yderligere hævet et trin

Nåehhhh.... sådanne multi-level ekvipager havde vi i Unibus på linie
151... Det var nogle af de første lavgulvsbusser fra Volvo.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-11-08 11:55

On Mon, 24 Nov 2008 07:36:47 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Her er iøvrigt et par billeder af de apparater, jeg bestyrer:
>
>http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1355
>
>http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=2230
>
>))

Min ser sådan her ud: