Porsche på "satans brændstof"
Fra : HB

Dato : 22-11-08 22:19

Så skete det!

Porsche 911 med diesel motor?!

Følgende link er fra Bilmagasinet af Mikkel Thomsager:

http://bilmagasinet.dk/article/27976

--
/HB

Fra : oz3bto

Dato : 23-11-08 05:54

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Så skete det!
>
> Porsche 911 med diesel motor?!
>
> Følgende link er fra Bilmagasinet af Mikkel Thomsager:

> [...]

Et familie medlem fravalgte porschen og valgte tourag pga _han
ville/skulle købe dieselbil (Firma slæde)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-08 10:12

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> Så skete det!
>
> Porsche 911 med diesel motor?!
>
> Følgende link er fra Bilmagasinet af Mikkel Thomsager:
>
> http://bilmagasinet.dk/article/27976

Porsche har da tidligere lavet diesel køretøjer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Junior

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 10:14

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Så skete det!
> Porsche 911 med diesel motor?!

Ja, Porsche har jo desværre bekræftet nu, at det vil ske. Sådan ér det, når
penge går forud for entusiasme. Måske man skulle skifte til en Ferrari. Gosh

Fra : HB

Dato : 23-11-08 11:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Porsche har jo desværre bekræftet nu, at det vil ske. Sådan ér det,
> når penge går forud for entusiasme. Måske man skulle skifte til en
> Ferrari. Gosh

Hvorfor? Har hørt at de vil satse på elbiler..
Aj - det er gas ) he he

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 11:15

> Hvorfor? Har hørt at de vil satse på elbiler..
> Aj - det er gas ) he he

Men det kommer jo. Har prøvet en el-bil - dog som et andet transportmiddel -
og de rykker pænt. Problemet er jo ifm. biler (også) den manglende lyd,
IMO...

Fra : HB

Dato : 23-11-08 11:39

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Men det kommer jo. Har prøvet en el-bil - dog som et andet
> transportmiddel - og de rykker pænt. Problemet er jo ifm. biler (også) den
> manglende lyd, IMO...

Elbiler rykker da fra bunden af, men det er da en mærkelig tanke, hvis man
en dag skulle blive lykkelig ejer af sådan et pragteksemplar, at lyden er
væk.
Forestil dig du har den med til trackday og lyden er væk. Det ville da være
noget af en misfornøjelse.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 13:09

> Forestil dig du har den med til trackday og lyden er væk. Det ville da
> være noget af en misfornøjelse.

Kender det allerede idag ifm. Le Mans - det er en underlig fornemmelse med
de dieselbiler og den manglende lyd...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-11-08 13:19

Mogens wrote:

> Men det kommer jo. Har prøvet en el-bil - dog som et andet transportmiddel -
> og de rykker pænt. Problemet er jo ifm. biler (også) den manglende lyd,
> IMO...

Det er der en løsning på:

http://paultan.org/archives/2008/08/05/lotus-sound-synthesis-technology-can-give-electric-cars-the-rumble-of-a-v8/

Ebbe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-08 11:25

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor? Har hørt at de vil satse på elbiler..

Den første Porsche var rent faktiskt en el-bil:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche_Mixte_Hybrid

> Aj - det er gas ) he he

Nu må du bestemme dig, el eller gas

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : HB

Dato : 23-11-08 11:39

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-08 11:27

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, Porsche har jo desværre bekræftet nu, at det vil ske. Sådan ér det,
> når penge går forud for entusiasme.

Personligt synes jeg, at lidt af "magien" forsvandt, da de lavede Cayenne,
den faldt ligesom lidt udenfor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 13:15

On Sun, 23 Nov 2008 09:13:39 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>penge går forud for entusiasme. Måske man skulle skifte til en Ferrari. Gosh

Du får dig nogle grimme kulturchock ind imellem? )

Lad mig lige ganske stilfærdigt minde om, at både Porsche så vel som
Ferrari laver traktorer.

Det skulle du måske også tage med i overvejelserne, når du skal
investere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 13:20

> Du får dig nogle grimme kulturchock ind imellem? )

Klart klart - der er noget, man bare ikke MÅ i denne verden !

Af samme grund har jeg ikke en Volvo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 13:26

On Sun, 23 Nov 2008 12:19:35 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Klart klart - der er noget, man bare ikke MÅ i denne verden !

>--

Deri er vi helt enige.

>--

>Af samme grund har jeg ikke en Volvo

>--

Volvo havde dog et sympatiske træk, Da de stadig havde langsliggende
motorer, at motoren var placeret i en vinkel der gjorde, at når den
befandt sig i plovfuren, så stod den ret op, motoren altså.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-11-08 11:53

On Sat, 22 Nov 2008 22:18:45 +0100, "HB" <HB@@nomail.dk> wrote:

>Så skete det!
>
>Porsche 911 med diesel motor?!
>
>Følgende link er fra Bilmagasinet af Mikkel Thomsager:
>
>http://bilmagasinet.dk/article/27976

Nå ja, hvis de nu kunne låne dieselkværnen fra Audi R10, så gjorde det
vel intet...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-11-08 12:35

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev

> Så skete det!
>
> Porsche 911 med diesel motor?!

Synd for sådan et firma, at de først efter så mange års eksperimenter
endelig finder ud af at lave et ordentligt køretøj.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen