En tur nordpå - vejrudsigter for alle land~
Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 21-11-08 04:01

Hey

Om mindre end 1 uge pakker vi bilen og kører igen nordpå til Danmark.
Fra Bulgarien kommer vi igennem Serbien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet
og en stor del af Tyskland.

Er det nogen, der har kendskab til et website, der kan samle
vejrudsigter ud fra en kørerute eller er det bare om at bookmarke top
15 byerne over vores ca. 2.500,-km tur?

Håber i øvrigt ikke, at der kommer meget mere sne i Nordeuropa end
indtil videre i år.. ellers kan det sgu hurtigt blive en lang tur... :
(

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 12:24

Vejret kan ændre sig inden for 15 minutter, så medmindre
du har internetadgang undervejs...kan det nok blive et problem
at være helt ajourført.

Men god tur.

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 21-11-08 04:31

[...]

> Vejret kan ændre sig inden for 15 minutter, så medmindre
> du har internetadgang undervejs...kan det nok blive et problem
> at være helt ajourført.

det har du naturligvis helt ret i, men det er vel næppe en dårlig ting
at forsøge at forberede sig på naturens luner.. og en vejrudsigt -
pålidelig eller ej - kan trods alt give et vink om dette.. :)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 13:21

<bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen
[...]

> [...]

at forsøge at forberede sig på naturens luner.. og en vejrudsigt -
pålidelig eller ej - kan trods alt give et vink om dette.. :)

Vinterdækkene på og snekæderne i lommerne :)

--
Per

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 21-11-08 15:40

[...]

Prøv at starte på www.dmi.dk Øverst på hjemmesiden kan du "trykke" på
"Verden"
Her kan du finde næsten alt det du kan få brug for.
Hilsen Matthias

Fra : Knut

Dato : 21-11-08 15:48

www.dmi.dk kan du også finde verdensvejr.
I øvrigt er der en link oversigt til de enkelte landes egen 'DMI'

Knut

Fra : Mogens

Dato : 21-11-08 19:02

<bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nogen, der har kendskab til et website, der kan samle
> vejrudsigter ud fra en kørerute eller er det bare om at bookmarke top
> 15 byerne over vores ca. 2.500,-km tur?

http://www.viamichelin.de/viamichelin/deu/tpl/hme/MaHomePage.htm?ck=OK
kan man godt lave det, du søger.
Jeg har noget der er endnu bedre - en HTC PDA (mobil device). Der er der
fast conection med bl.a. DMI således, at du har hele verdens vejrudsigter
up-datet konstant uanset hvor du er.Du vælger bare "byen" og vupti vises
vejrudsigten løbende

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 21-11-08 23:31

[...]

tak for diverse svar, folkens :) fandt dog lige selv denne her:
http://weather.msn.com/yourcities.aspx hvor man kan tilføje de byer
man har lyst, så man på een oversigt kan se dem alle :)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : søren brix

Dato : 22-11-08 11:49

<bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen
[...]

tak for diverse svar, folkens :) fandt dog lige selv denne her:
http://weather.msn.com/yourcities.aspx hvor man kan tilføje de byer
man har lyst, så man på een oversigt kan se dem alle :)

Hej Bo

www.yr.no har også verdens/by vejr

god tur

Søren