/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vejafgifter og off. transport
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 20-11-08 10:19

Hej

Så rasler de igen med afgiftsbøssen
http://jp.dk/indland/trafik/article1519556.ece og samtidigt bliver flere og
flere landdistrikter ramt af nedskæringer på busruterne. Os der har valgt at
bo på landet skal da snart overveje at flytte ind til byen og få job der
(not in a life time)

Stef



 
 
Brian Lund (20-11-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 20-11-08 14:41

> Så rasler de igen med afgiftsbøssen
> http://jp.dk/indland/trafik/article1519556.ece og samtidigt bliver flere
> og flere landdistrikter ramt af nedskæringer på busruterne. Os der har
> valgt at bo på landet skal da snart overveje at flytte ind til byen og få
> job der (not in a life time)

Jeg tror altså heller ikke på det virker... Jo måske et par procent mindre
trafik, best case..!
Worst case? Ingen forbedring eller mere trafik pga. flere biler hele tiden,
osv...

Nej det eneste der virker ville være en afgiftsnedsættelse på eks. sprit
(E85 brændstof f.eks.) og rapsolie og samtidigt lade vores høje afgift på
biler der kan køre på den type brændstof frafalde eller blive væsentligt
mindre!
Hvis de så samtidigt stiller krav til tankstationerne om at udbyde den type
brændstof udvalgte steder så når vi rigtigt langt! - Især hvis vi kan få de
omkringliggende nabolande med på den, Sverige er jo f.eks. allerede lidt på
vej ud i E85 eventyret.

MEN, hvorfor få færre penge i kassen når man kan få flere? POLITIK!


Brian



Ivan Madsen (20-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 20-11-08 19:38

On Thu, 20 Nov 2008 10:19:07 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Hej
>
>Så rasler de igen med afgiftsbøssen
>http://jp.dk/indland/trafik/article1519556.ece og samtidigt bliver flere og
>flere landdistrikter ramt af nedskæringer på busruterne. Os der har valgt at
>bo på landet skal da snart overveje at flytte ind til byen og få job der
>(not in a life time)
>

Hvis trafikken skal begrænses både for at reducere køerne på vejene og
samtidig nedbringe CO2-udslippet skal man nok have fat i mange
håndtag.

Først og fremmest skal man nok ikke reducere busdriften i
landområderne Man skal undersøge de relle behov og så prøve at
løse så mange af dem man kan.

Derefter skal man nok i gang med en holdningsbearbejdning, så flere
bliver interesseret i at køre kollektivt.

Den der km-afgift rammer økonomiske biler forholdsvis hårdere end de
andre - +25 øre/km vil ramme væsentlig hårdere %-vis på de direkte
kørselsomkostninger for en lille økonomi-racer end for en Range-Rover
for nu at tage yderpolerne. Måske skulle man overveje i stedet at
lægge en femmer på en liter brændstof (det vil koste Puntoen knap 25
øre/km og tilsvarende for mange af de andre små). Så slap man også for
udgifter til plomberede km-tællere og indberetning og så videre.

Man skal og må have udbygget vejnettet flere steder i landet og der
skal investeres massivt i især togtrafikken, så man i højere grad kan
tilbyde nogenlunde jævnbyrdighed med den individuelle trafik. Og nok
også et pænt antal p-pladser omkring stationerne.

Man skal have lært folk, at de tjener måske 5 minutter på at køre som
Schumacher på stereoider fra Slagelse til København og at de måske
kunne slappe lidt mere af - køre dobbelt så langt på literen og komme
mere afslappede frem. Samtidig ville det formodentlig hjælpe lidt på
en del af stop&go kørslen på Køge Bugt Ikke at jeg tror alle
pludselig kommer hurtigere frem, bare mere roligt og sikkert.

Der er sikkert mange flere muligheder, men det var bare et par
indspark fra en goood tid tur på Køge Bugt )


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste