Købe toldfrit i Tyskland
Fra : Ivar

Dato : 20-11-08 23:25

Hvad er reglerne for, at købe toldfrit på udførsel i Tyskland?
Jeg tænker selvfølgelig på, når man kommer i lystbåd. Hvilke
krav skal være opfyldt?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : HKN

Dato : 25-11-08 05:37

Det må da være en troll

-Henrik

Fra : Ivar

Dato : 25-11-08 20:10

HKN skrev:

> Det må da være en troll

Nej, jeg fandt selv lidt her:
http://www.praetorius-shop.de/dk/duty_free.html

Den vigtigste regel er, at man efter det toldfri indkøb skal være
mindst 72 timer i internationalt farvand.

Ivar Magnusson

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-11-08 22:13

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, jeg fandt selv lidt her:
> http://www.praetorius-shop.de/dk/duty_free.html
>
> Den vigtigste regel er, at man efter det toldfri indkøb skal være
> mindst 72 timer i internationalt farvand.

Ja, og så skal man huske at føre toldflaget i tysk farvand.

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 26-11-08 01:42

-----
Ved beregning af den nødvendige proviantering til den kommende
skibsrejse skal der tages højde for den eksisterende lagerbeholdning
på skibet. Hvad angår de nedennævnte varer anses de efterfølgende
mængder pr. person pr. dag som passende:

- 40 cigaretter eller 10 cigarer eller 50 g pibetobak
- 0,5 liter spiritus
- 1,0 liter vin
-----

Hehe, holder man fest hver eneste dag på rejsen eller hvad sker
der?