Havde et fuldt rustfrit micro system med carbon potte på min PC31. Har
på fornemmelsen at det ikke var street legal - der var i hvert fald
ikke nogen noise killer i den.
Fordele:
- Looks
- Effekt (jeg kunne tydelig mærke den ektra effekt da jeg skiftede
tilbage til std. systemet)
Bagdele:
- Den var dyset til potten omend ikke specielt godt (svært ved at
holde tomgang).
- Insugningen til luftfilteret var løsnet for at det kunne trække
vejret. Et K&N system havde været bedre, og det er muligvis årsagen
til at dysningen ikke var så vellykket.
- Larm
- Centralstøttebenet kunne ikke sidde på da forrørene var i vejen.
Er nu skiftet tilbage til standard system (det var svært at finde
orig. forrør men det lykkedes...) inkl. ny dysning og det er som at få
en ny mc. Den kører som en drøm og IMO er der rigelig med effekt i en
std. CBR 600 F3 PC31. Jeg kunne så også få centralstøtteben på igen
hvilket letter servicearbejde betydeligt.
Den lydes naturligvis ikke så rå mere, men for mig er det en fordel.
Med det gamle system kunne man ikke høre hvad man tænkte ved 80 km/t.
Nu lyder den standard honda - sådan lidt turbine/turbo agtigt.
Kan du finde en slip-on potte så er det at foretrække. Så har du ikke
problemer med centralstøttebenen. Pas på med hvor meget de larmer for
ellers kan de ikke synes. Husk også at få den dyset ordentlig ind til
potten. Alt i alt kan det blive dyrt (potte, K&N & dysning) og du får
sjældent pengene hjem ved salg - og nok slet ikke de næste 2-3 år med
lavkonjuktur.
/Jesper
Honda CBR 600 F3 PC31 '98
On 26 Nov., 23:43, Niels Jørgensen <n...@tech2media.dk> wrote:
> Er der nogle herinde som har gode/dårlig erfaringer med at sætte anden
> udstødning på en CBR 600 F PC31.
>
> Jeg synes at den orginale ser så kedelig ud og lyder ikke af noget.
> Jeg har fået målt cbr'en og den yder 90 hk på baghjulet med et jævnt træk
> helt op til toppen (90 HK)
>
> Kan det give nogle ekstra heste, eller skal den både dyse og ha NK filet for
> at det batter noget.
>
> God vinter hi
> CBR 600 F NIJO