Hvad hedder den bilmodel, som er producere~
Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 20:13

He he...

--
/Mogens

Fra : Klaus G.

Dato : 17-11-08 20:27

> He he...
Golf?

Eller er det sådan en trick en, hvor vi skal svare "automobil"? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 20:42

> Golf?

Nope, vi taler om helt andre tal

> Eller er det sådan en trick en, hvor vi skal svare "automobil"? :)

Nope, den er ganske straight. Og let hvis man anvnder nettet. Jeg blev blot
overrasket over modellen

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-08 20:37

Mogens skrev:
> He he...

Mener at have hørt at det er Ford F150.

/Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 21:55

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Mener at have hørt at det er Ford F150.

Ja, den profileres i medierne som den mest solgte model.
Overraskende IMO.

Hvad vil du så tro, der er "vognen" gennem tiderne?
(som 150 journalister world wide har vurderet det)

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 21:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Overraskende IMO.
>
> Hvad vil du så tro, der er "vognen" gennem tiderne?
> (som 150 journalister world wide har vurderet det)

Hvis jeg må være med, så Porsche 911

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:01

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg må være med, så Porsche 911

Den blev no 4

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-08 22:06

Mogens skrev:
> [...]
> Overraskende IMO.
>
> Hvad vil du så tro, der er "vognen" gennem tiderne?
> (som 150 journalister world wide har vurderet det)

Et frisk bud: Morris Mini.

/Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:11

> Et frisk bud: Morris Mini.

Den blev no 2 :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-08 22:14

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Den blev no 2 :)

Sat...
Så er det Ford T eller boblen!

/Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:17

> Så er det Ford T eller boblen!

De blev hhv. no 1 og 3

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-08 22:19

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> De blev hhv. no 1 og 3

:)
Burde være Mini'en!

/Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:27

> Burde være Mini'en!

Nej for producenterne af Boblen og Mini'en tog til USA for at se og lære,
hvorledes Ford gjorde ifm. Ford T modellen

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-08 22:49

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Nej for producenterne af Boblen og Mini'en tog til USA for at se og lære,
> hvorledes Ford gjorde ifm. Ford T modellen

Sandt nok. Men Issigonis opfandt konceptet for vel omkring 80% af de
biler vi kører i i dag, i Europa i hvertfald.
Om man så skal vægte en produktionsform eller en konstruktionsform som
vigtigst er jo så lige sagen... :)

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 23:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Nej for producenterne af Boblen og Mini'en tog til USA for at se og lære,
> hvorledes Ford gjorde ifm. Ford T modellen

Det gjorde Andreê Citroên også !
Jeg mener endda, ham og Henry var gode venner..

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-11-08 20:44

Folkevognen, "den gravide rulleskøjte"?

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 21:02

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gfshim$esu$1@newsbin.cybercity.dk...

> Folkevognen, "den gravide rulleskøjte"?

Den er ikke engang over 30 mill eksemplarer

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 21:02

> He he...

Det er 'VW Type 1' og kendt som VW Beetle, med ialt 21.529.464 produceret
over cirka 68 år :)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-08 21:08

On Mon, 17 Nov 2008 20:01:41 +0000, Mogens wrote:

> "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
> meddelelse news:gfshim$esu$1@newsbin.cybercity.dk...

> Den er ikke engang over 30 mill eksemplarer

Ja, men den der har solgt flere er ikke samme model, bare samme navn.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-11-08 21:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

Toyota Corolla ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 21:15

> Toyota Corolla ?

Nope, men den har også solgt en del

Fra : Polo

Dato : 17-11-08 21:29

> Nope, men den har også solgt en del
Toyota Corolla har været Toyotas hidtidige guldfugl. Den er verdens mest
producerede bilmodel med et stykantal på 32 millioner.

Dette var et uddrag fra Motorsiden...

Så..

Lars.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 21:30

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Toyota Corolla har været Toyotas hidtidige guldfugl. Den er verdens mest
> producerede bilmodel med et stykantal på 32 millioner.
> Dette var et uddrag fra Motorsiden...

> Så..

Den jeg læste ham har solgt mere end 32 mill eksemplarer

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 22:47

> Den jeg læste ham har solgt mere end 32 mill eksemplarer

Hvor mange?
http://www.automotoportal.com/article/Top_5_Worlds_Most_Successful_Cars_Ever
d.09/01/2006 skrev de flg.: "To the present day more than 35 million
vehicles"

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:56

> [...]

> http://www.automotoportal.com/article/Top_5_Worlds_Most_Successful_Cars_Ever
> d.09/01/2006 skrev de flg.: "To the present day more than 35 million

He he - det kan åbenbart opgøres på flere måder, for i den artikel jeg læste
lå F150 højere end de 25 mill, der nævnes i dit link :)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-08 21:16

On Mon, 17 Nov 2008 20:07:45 +0000, Peter Dalgaard wrote:

> Ja, men den der har solgt flere er ikke samme model, bare samme navn.

Sorry, DE der har solgt flere. Der er tre. Næstmest sælgende single-design
er også lidt interessant.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-08 21:25

On Mon, 17 Nov 2008 20:14:42 +0000, Mogens wrote:

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, men den har også solgt en del

Hmm, du er uenig med Google, to gange endda. Vi ser frem til det rette
svar.

Fra : Knut

Dato : 17-11-08 21:29

Det er garanteret en eller anden kinesisk eller indisk 'folkebil' - jeg ved
ikke hvad sådanne hedder!

Knut

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 21:31

"Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er garanteret en eller anden kinesisk eller indisk 'folkebil' - jeg
> ved ikke hvad sådanne hedder!

Nej det er det ikke...

Fra : Herman Persson

Dato : 17-11-08 22:03

> Nej det er det ikke...

En eller anden af de der små pick-up'er, som i USA kaldes noget andet. I
ved, hvad jeg mener: Et alt for lille førerhus og et kæmpe lad. En hver
landbrugsmedhjælper på 16 år ejer sådan en.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-08 21:42

On Mon, 17 Nov 2008 20:28:14 +0000, Mogens wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Nøh, det skulle jeg ik mene. Hvordan kan jeg 2 gange være uenig?

Iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automotive_superlatives#Sales
og http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bestselling_vehicle_nameplates
er Corolla den mest solgte "nameplate" med 35 mio, forfulgt af Ford F,
Golf, og orig. Beetle. Sidstnævnte skulle være mest solgte "single design"
med 21.5 mio. Og du afviste både Corolla og Beetle.

Interessant nok er næstmest sælgende single design angiveligt go'e gamle
Ford T med 16.5 mio. Jeg troede slet ikke der fandtes så mange biler den
gang!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-08 21:55

On Mon, 17 Nov 2008 20:45:11 +0000, Mogens wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo et medie, styret af almindelige mennesker, der i princippet
> kan skrive hvad som helst?

Naturligvis, men det gælder jo også resten af nettet...

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 21:58

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> He he...

Så skyder jeg på "Ford Mustang"

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-11-08 22:06

On Mon, 17 Nov 2008 21:57:50 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
>
>Så skyder jeg på "Ford Mustang"

Chevrolet Corvette )

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:12

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Chevrolet Corvette )

De har helt sikkert aura og historie, men aldrig solgt i numbers af den
kaliber

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 22:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> He he...

Når du skriver "bilmodel" mener du så serie som fx en "Ford F-serie"? Det
dækker pludseligt over flere modeller med samme 'fornavn'.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 22:59

> Når du skriver "bilmodel" mener du så serie som fx en "Ford F-serie"? Det
> dækker pludseligt over flere modeller med samme 'fornavn'.

Kan man vel også sige at Golf og Corolla gør?

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 23:11

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> He he...

Ford Sierra ?
Nok ikke, men den er den eneste
af de nedenstående nævnte modeller, som
af eksperter er blandt verdens bedste
industrielle bildesigns.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 23:18

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Ford Sierra ?

Lidt a la det :)

Fra : .J.S...

Dato : 17-11-08 23:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> He he...

Sedan

Fra : Herman Persson

Dato : 18-11-08 09:17

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
>>
> Sedan

Toyota Camry.

Fra : Polo

Dato : 18-11-08 13:03

Det bliver sjovt at se svaret... Mon Mogens har ret.?? Men det får vi snart
opklaret. Helst inden interessen for tråden er heeeelt væk...

Lars.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 19:30

> Det bliver sjovt at se svaret... Mon Mogens har ret.?? Men det får vi
> snart opklaret. Helst inden interessen for tråden er heeeelt væk...

Jamen svaret var jo, at det var enten F150 eller Corolla - alt efter hvem
der gør salget op :)

Fra : KASO

Dato : 18-11-08 20:53

> "Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen svaret var jo, at det var enten F150 eller Corolla - alt efter hvem
> der gør salget op :)

I begge tilfælde er det jo så noget vrøvl opfundet af
marketingsafdelingerne. Der er på ingen måde tale om samme model gennem
årene - de har intet med hinanden at gøre. Man har blot genbrugt
navnet........

En Corolla KE20 var f.eks. en 2-dørs, baghjulstrukket bil - senere overgik
man til forhjulstræk og havde i en periode såvel en baghjulstrukket coupé
som forhjulstrukne hatchback/sedan/st.car samtidig, der alle bar Corolla
navnet uden at have noget til fælles. Også 4-hjulstrukne Tercel-versioner
fik påklistret navnet undervejs....

F150 kender jeg ikke så meget til - men heller ikke denne har vist været
samme model gennem årene?

Af "ægte" modeller, må det være VW Type 1 efterfulgt af Ford T.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-08 21:09

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> marketingsafdelingerne. Der er på ingen måde tale om samme model gennem
> årene - de har intet med hinanden at gøre. Man har blot genbrugt

Ja og deraf samme model
En Corolla fra 76 og en fra 90 er jo begge Corollaer, altså samme model (dog
med en del udvikling i mellem)

> [...]
> samme model gennem årene?
>
> Af "ægte" modeller, må det være VW Type 1 efterfulgt af Ford T.

Både Corolla, F150, Thin Lizzy og Käfer, har jo alle gennemgået mere eller
mindre store udvilklinger/ændringer gennem alle årene, men derfor er det jo
stadig samme model (bil-klasse eller hvad man nu vælger at kalde dem).
Jeg synes ikke, at der er noget i vejen for, at kalde Corolla for en
bilmodel (uanset årgang) og det samme med de andre nævnte.
Det var jo noget helt andet, hvis en Corolla lige pludselig var en stor
lastvogn eller bus.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:13

> [...]
> bilmodel (uanset årgang) og det samme med de andre nævnte.
> Det var jo noget helt andet, hvis en Corolla lige pludselig var en stor

Ja, den var sgu lidt søgt...

Fra : KASO

Dato : 19-11-08 08:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja og deraf samme model
> En Corolla fra 76 og en fra 90 er jo begge Corollaer, altså samme model
> (dog med en del udvikling i mellem)

Øhh - nej!

Det er netop _ikke_ samme model, der er videreudviklet. De har _intet_ andet
end navnet til fælles. Eller du er måske også samme "model" som alle andre,
der hedder Per?

> [...]
> Jeg synes ikke, at der er noget i vejen for, at kalde Corolla for en
> bilmodel (uanset årgang) og det samme med de andre nævnte.

VW type 1 og Ford T var samme bilmodel hele vejen igennem. Den undergik en
løbende udvikling - men hele tiden med udgangspunkt i den samme bil. En
Corolla KE20 har _ingen_ "DNA" til fælles med nutidens Corolla - eller de
mellemliggende modeller (måske med undtagelse af KE30). Der er stor forskel
på at videreudvikle en eksisterende model og at bygge en ny model med samme
navn.

Toyota har fastholdt navnet - dels fordi det solgte godt, og dels (til
sidst) for at kunne påstå at de havde den mest solgte bilmodel - hvilket jo
er noget vrøvl. Ford kunne jo så med lige så stor ret klistre "Escort" på
Focus - og på div. andre (vidt forskellige) modeller Verden over - så kunne
de også hurtigt få den mest solgte bilmodel (husk - selv ikke inden for
samme årgang var der hos Toyota tale om samme model!).

> Det var jo noget helt andet, hvis en Corolla lige pludselig var en stor
> lastvogn eller bus.

Eller en baghjulstrukken Coupé i en årgang af forhjulstrukne Corolla'er -
eller en 4WD Tercel st.car .....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-08 14:15

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Øhh - nej!
>
> Det er netop _ikke_ samme model, der er videreudviklet. De har _intet_
> andet end navnet til fælles.

Det bliver vi så nok ikke helt enige om, kan jeg høre, men det også okay for
mig

>Eller du er måske også samme "model" som alle andre, der hedder Per?

Ja hvis nu jeg havde været en videreudvikling af en anden Per, så ville jeg
give dig ret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian H

Dato : 19-11-08 10:37

> [...]
> "Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen svaret var jo, at det var enten F150 eller Corolla - alt efter hvem

Ret mig hvis jeg tager fejl, men har du ikke svaret 'nej' når de to modeller
er blevet foreslået tidligere?
Hvilken model mente du var den mest solgte?

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 18:10

> Ret mig hvis jeg tager fejl, men har du ikke svaret 'nej' når de to
> modeller er blevet foreslået tidligere?

Prøv at lægge mærke til kronologien i indlægene...

> Hvilken model mente du var den mest solgte?

F-150

Fra : Herman Persson

Dato : 18-11-08 18:20

"Herman Persson" <Mister.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Toyota Camry.

Ved nærmere eftertanke: Næh, Corolla.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-11-08 23:45

Toyota Corolla

Fra : Ivar

Dato : 18-11-08 21:02

Mogens skrev:

> He he...

Jeg så en, at en svensk slik-producent påstod, at de havde lavet
det største antal af en enkelt bil-model.
- men så er vi godt nok langt ude!

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-11-08 21:39

On Tue, 18 Nov 2008 21:01:41 +0100, Ivar wrote:

> Jeg så en, at en svensk slik-producent påstod, at de havde lavet det
> største antal af en enkelt bil-model. - men så er vi godt nok langt ude!
>

> Ivar Magnusson

Jeg var faktisk rundt og google modelbiler, men Batmobilen er kun solgt i
skaldede 5 mio ekspl., og det kan jo slet ikke måle sig med den nedgroede
negl og Fordvognene.