Vinterklargøring
Fra : carsten

Dato : 16-11-08 16:29

Jeg har ikke fundet en lade til min kære Gummibåd, så den skal stå ude i
vinteren.
Hvad kan man gøre ved moteren? pakke den ind eller? og hvad kan man bruge
til det?

På forhånd tak
Carsten

Fra : claus b.p.

Dato : 17-11-08 20:23

"carsten" <carsten.berg@sletdettepd-center.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke fundet en lade til min kære Gummibåd, så den skal stå ude i
> vinteren.
> Hvad kan man gøre ved moteren? pakke den ind eller? og hvad kan man
> bruge til det?

Jeg ville dække den til med en presenning e.l. - men sørge for at der er
ventilation under presenningen, så kondens kan komme væk.

Mvh. Claus

Fra : carsten

Dato : 17-11-08 21:32

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ville dække den til med en presenning e.l. - men sørge for at der er
> ventilation under presenningen, så kondens kan komme væk.
>
> Mvh. Claus

Hvad med frost ?

Mvh
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 22:43

Den skal lige skylles igennem med frostvæske.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : claus b.p.

Dato : 18-11-08 00:45

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4921e563$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Den skal lige skylles igennem med frostvæske.

Og tømmes for benzin.

Mvh. Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 18-11-08 16:14

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
> meddelelse news:4921e563$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Og tømmes for benzin.
>
> Mvh. Claus
Ja - tanken. Ved sæsonstart skal ny benzin påfyldes.
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 18-11-08 14:13

Det er strengt taget ikke nødvendigt at skylle med frostvæske. Motoren skal
blot stå lodret, indtil alt vand er løbet ud af gearet. Det er ikke det
hele, der komme ud, hvis motoren blot tiltes normalt.
Hvis man forinden skyller den igennem med ferskvand, er det fornemt, men det
er nu sjældent, jeg får det gjort, og det går endda. Det er jo aluminium,
der er i kølevandskanalerne, og det kan klare en del...

Venlig hilsen
Mads Bo Falk

Fra : Harding Larsen

Dato : 18-11-08 16:26

At skylle en aluminiumkonstruktion igennem med en frostvæske er
nu ikke nogen dårlig ide.
Frostvæsken indeholder overflade beskyttende additiver.

Desværre er det at omsætte motordesignerens ideer til et
godt færdigt produkt med den korrekte udformning,
overfladefinish og de ønskede egenskaber ikke altid
så enkelt.
Det er ikke normalt at brugere anvender endoskoper for
inspektion af de indre dele i konstruktionerne. Gjorde de det
ville de nok blive noger/meget forbavsende over overfladernes
udseende efter få års anvendelse.

Du kan læse mere om anvendelse af aluminium her:

http://www.sasak.dk/pdf/1-%20Design%2018-01-02/RAP-DE-0004-02-
Aluminium-contral-stael.pdf

Aluminium er modstandsdygtigt blot det behandles korrekt.

Mvh/Harding