Problematisk nyt fra ice.net ... godt nok ~
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 23:38

Desværre ser til ud til, at de dårlige nyheder ikke helt kan slippe
virksomheden ...

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=31294?utm_source=crn-eft_newsletter&utm_medium=newsletters

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 00:19

Ja uha .... Jeg har for nogle år siden siddet i bestyrelsen af en IT
virksomhed der blev bygget op på lånt kapital og de 3 gange vi var ude og
udvidde kapitalen var nervepirrende. Den ene gang måtte en af investorerne
trække sig ud for derved at levne rum til nye. Det giver meget støj og er
ikke nemt. Risikoen for det falder sammen er til stede.

Det gode ved den slags (bare ikke for investorerne) er at situationen i
Norge faktisk godt kan få virksomheden til at overleve. I en konkurs
forsvinder gælden jo, men sendenettet består. Så opstår der et nyt selskab
der overtager sendenettet til favørpris og derved skaber en forretning der
er profitabel. Det er kun rigtigt skidt hvis nettet ikke er komplet, da det
vil sætte et effektivt punktum for yderligere investeringer.

Fordelen ved ICE ift 3G er den lavere frekvens (450MHz ift godt 2000MHz) der
giver længere rækkevidde til søs. Hvis ICE ikke klarer den er der måske en
anden mulighed på vej. Der er stærke kræfter i Europa der ønsker at
reservere frekvensspektret 790-862 MHhz til luftbåren databredbånd. Efter
min vurdering vil det være næsten lige så godt som ice og måske mere
standard. Desværre tager det nok bare nogle år før det falder på plads.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 16:26

Ja, det er bestemt ikke et behageligt eller gunstigt tidspunkt at
befinde sig i en likviditetsknap situation ... Men formanden udtaler sig
da optimistisk ... Man kan jo bare håbe for os sejlende kunder i
Skandinaviske farvande, at det lykkes ...

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=31385?utm_source=crn-eft_newsletter&utm_medium=newsletters

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
en meddelelse news:491e0770$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 11:23

Den danske direktør afviser problemer i Danmark, som angiveligt har
1.239 abonnenter ud af ca. 43.000 i Skandinavien ...

http://www.computerworld.dk/art/48993?a=newsletter&i=2136

At man skulle kunne drive forretning på det grundlag, er mig en gåde.

Fra : Harding Larsen

Dato : 20-11-08 18:06

Ja det ligger jo lidt langt fra Dong og TDC´s ageren på
landjorden.
Vi har lige fået vores veje gravet op her hen over sommeren og
Dong har nedlagt trækrør for fibernet for igen senere at grave
op igen for at føre fibre i rørene og lave indføringer til dem
der ønsker at betale næsten 700,- pr måned for TV internet og
telefonabb.
En anden aktør har tilbudt at gøre det samme med opgravning m.m.
Og endelig er TDC nu på banen med microstationer og derefter
bliver det muligt at tilkoble en router til de almindelige
kobberledninger og dermed modtage TV, tlf og internet op til 100
Mb.
Det er en anden måde at drive forretning på og hvem er det nu
der betaler gildet for initialomkostningerne?
Sorteper er det efterhånden kotyme for bliver guldrandet.

Mvh/Harding

Fra : Harding Larsen

Dato : 20-11-08 19:06

Her er lidt mere om mulighederne for et net som vi sejlere også
vil kunne have glæde af:

http://www.version2.dk/artikel/9102 men se kommentaren, der er
noget som vender den tunge ende nedad.

mvh/Harding

Harding Larsen <harding@Z5NFYlarsen.tdcadsl.dk> (slet Z5NFY)

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 00:03

Det er en årlig indtægt på 4,4 mDKK. Det er under 1/10 af hvad de skal bruge

Bekymrende ...

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 08:00

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4925ecb0$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er en årlig indtægt på 4,4 mDKK. Det er under 1/10 af hvad de skal
> bruge ....
>
> Bekymrende ...
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Ja - og de har såmænd heller ikke gjort så meget for at promovere sig selv i
løbet af sæsonen. I vores havn er der bare smidt en stak postkortreklamer
uden at der er fulgt op på det. Mit indtryk af deres administration er
heller ikke for godt - har lige fået en opkrævning med rykker og diverse, på
en åbenbart tidligere regning som jeg aldrig har fået tilsendt - og det
styrker desværre indtrykket som har været gældende fra starten af, at de
simpelthen ikke er fremme i skoene rent forretningsmæssigt - der gik jo ca.
½ år før de fik taget sig sammen til at udsende de første regninger - en fin
kassekredit for os som kunder, men ikke særligt smart for regnskabet.

Det vil være ærgeligt hvis de vender bugen i vejret, for personligt har jeg
haft stor glæde af systemet - både herhjemme i danske farvande men specielt
på turen langs Sveriges østkyst. Og jeg tror ikke rigtigt på at andre vil
lancere en løsning som i den grad kan tilfredsstillle os sejlere med de
specielle behov for dækning vi kan have.

Håber bøtten vender.

venlig hilsen

JN

Fra : blueocean

Dato : 22-11-08 04:42

On 21 Nov., 08:00, "JN" <JNsnabelalightstorm.dk> wrote:
> [...]
> lancere en løsning som i den grad kan tilfredsstillle os sejlere med de
> specielle behov for dækning vi kan have.

hørt hørt,,,,, sammen oplevelser har jeg også haft, og indtrykket er
som du påpeger. Ja.... det ville være en stor skam hvis de gik ned.

Gert