Blitzet i Schweitz
Fra : MartinK

Dato : 16-11-08 13:41

Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
Nogen der har erfaringer i den retning?

Vh Fartdjævlen

Fra : Knut

Dato : 16-11-08 13:49

Ved ikke hvilke aftaler myndighederne i Svejts har med Danmark, men
svenskerne sender bare forlægget til dansk politi, som så en dag står og
ringer på din gadedør!

Knut

Fra : MartinK

Dato : 16-11-08 13:53

"Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Ved ikke hvilke aftaler myndighederne i Svejts har med Danmark, men
> svenskerne sender bare forlægget til dansk politi, som så en dag står og
> ringer på din gadedør!

Selvfølgelig gør de det; De er nemlig så overbemandede at de har tid til at
være stik i rend drenge for svenskerne....

Fra : David

Dato : 17-11-08 09:06

> "Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig gør de det; De er nemlig så overbemandede at de har tid til
> at
> være stik i rend drenge for svenskerne....

Kan du ikke fortælle det til de betjente der var ude hos mig med en
bødeforlæg fra sverige. De havde åbenbart tid.

Mvh David

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-08 15:58

"David" <nyevinduer@glasmasteren.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke fortælle det til de betjente der var ude hos mig med en
> bødeforlæg fra sverige. De havde åbenbart tid.

Måske skulle du liiiige læse det du svarede på - igen?

:)
--
Per

Fra : Klaus G.

Dato : 16-11-08 13:51

> Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
> Nogen der har erfaringer i den retning?
Sidst jeg hørte om folk der var blevet blitzet i det land. Så blev der sagt
at man godt kan lade den ligge, men kommer man til landet næste gang og man
blver stoppet på den ene eller anden måde, ja så skal man betale, for at få
lov til at køre videre.

Så hvis du ofte skal til Schweiz, så vil jeg nok betale de ~225kr.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-11-08 14:02

"MartinK" <fake@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
> Nogen der har erfaringer i den retning?

Hvorfor betaler du ikke? Er du uenig i, at du kørte for stærkt, eller er du
bare sådan en type, der altid forsøger at undrage sig sin gæld?

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : MartinK

Dato : 16-11-08 14:05

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor betaler du ikke? Er du uenig i, at du kørte for stærkt, eller er
> du bare sådan en type, der altid forsøger at undrage sig sin gæld?

Tja, det finder du så aldrig ud af.

Martin.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-11-08 14:21

> Tja, det finder du så aldrig ud af.
Dit svar er vist nok...

Fra : MartinK

Dato : 16-11-08 14:29

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dit svar er vist nok...

Du har vist rigtig regnet mig ud.

Martin

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 16-11-08 14:17

> Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
> Nogen der har erfaringer i den retning?

Så længe du ikke har fået bødeforlægget sendt anbefalet eller overbragt
personligt af politiet så ville jeg også ignorere det.

Blev for nogle år siden blitzet i en motorvejstunnel i Schweiz med omkring
200 km/t sammen med 2 andre venner. 3 hurtige blitz! Og vi har aldrig hørt
noget til det, men de har nok ikke billeder af nummerpladerne.

Fra : NHF

Dato : 16-11-08 14:22

Hej Fartdjævle

Hvis det var mig, så ville jeg bruge papiret til optænding i pejsen! Hvis du
evt. har lidt moralske skrupler for dette, så ville jeg ringe til politiet
og høre om de gør noget ved sådan en sag.
Jeg selv har engang modtaget en bøde for manglende bompenge i Norge, jeg
tror det var Europark som forsøgte, men bogstaverne FDM fik dem til at
frafalde

NHF, Århus

Fra : Mogens

Dato : 16-11-08 16:29

"MartinK" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
> Nogen der har erfaringer i den retning?

Jeg har engang ignoreret en P-bøde dernede - og det hørte jeg ikke videre
til. Ligeledes blev jeg blitzet i april, men ej modtaget en opkrævning. Jeg
er helt sikker på, at de gemmer dine data således, at man bliver holdt oppe
på forseelsen ved given lejlighed. Med data mener jeg bilens nummer, så hvis
du skifter den regelmæssigt, har du en god sag

Fra : JBH

Dato : 16-11-08 16:58

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oppe på forseelsen ved given lejlighed. Med data mener jeg bilens nummer,
> så hvis du skifter den regelmæssigt, har du en god sag

Gad vide om udenlandske myndigheder kan få adgang til det danske
motorregister, så de derved kan registrere overtrædelsen på føreren/ejeren
af køretøjet på tidspunktet ? Det vil da være surt at blive stoppet i
udlandet i en "bil" som har et udestående med udenlandske myndigheder
(f.eks. en parkeringsbøde)

mvh
JBH

Fra : Mogens

Dato : 16-11-08 17:01

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om udenlandske myndigheder kan få adgang til det danske
> motorregister, så de derved kan registrere overtrædelsen på føreren/ejeren
> af køretøjet på tidspunktet ?

Næppe...

> Det vil da være surt at blive stoppet i udlandet i en "bil" som har et
> udestående med udenlandske myndigheder (f.eks. en parkeringsbøde)

He he - kolde fødder?
Moralen er vel den, at man altid bør få nye plader på bilen ifm. et
ejerskifte

Fra : Per O.

Dato : 16-11-08 20:33

KLIP
> [...]
> af køretøjet på tidspunktet ? Det vil da være surt at blive stoppet i
> udlandet i en "bil" som har et udestående med udenlandske myndigheder

Det kan de godt. Jeg har fået tilsendt en p-bøde fra Italien, hvor de kun
havde min nummerplade. Brevet kom anbefalet, og måtte hentes på posthuset ..
øv.
Den medfølgende dokumentation var på 2/4 Italiens (som jeg ikke kan forstå)
og lidt engelsk tekst. Ingensteds fremgik det hvordan man kunne betale, så
jeg opgav at finde ud af det.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Brian H

Dato : 17-11-08 16:15

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i meddelelsen

> Den medfølgende dokumentation var på 2/4 Italiens (som jeg ikke kan
> forstå)

Er 2/4 ca det samme som 3/6?

Fra : Klaus G.

Dato : 17-11-08 21:40

> Er 2/4 ca det samme som 3/6?
Jep ;)

Fra : Per O.

Dato : 17-11-08 22:38

> Jep ;)

Ja og så skulle der rent faktisk stå 3/4

/Per O.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-08 17:24

Hej

On 16/11/08 13.41, in article
492014e2$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "MartinK" <fake@mail.dk>
wrote:

> Har fået en opkrævning på 27 euro for at køre 4(fire) km/t for hurtigt
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget
> Nogen der har erfaringer i den retning?

Min erfaring med det Schweiziske Politi er, at man ikke skal forsøge at
rende om hjørne med dem ;)

Jeg ville betale asap.

Mvh
Hans

Fra : MartinK

Dato : 16-11-08 17:58

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev ....

> Min erfaring med det Schweiziske Politi er, at man ikke skal forsøge at
> rende om hjørne med dem ;)
>
> Jeg ville betale asap.
>
> Mvh
> Hans

Det vil jeg som sagt ikke.
Men det lyder jo spændende; hvad er det for oplevelse der har skræmt dig
sådan?
En fartbøde du ikke betalte?

Vh Martin.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-08 01:00

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : MartinK

Dato : 17-11-08 18:37

> [...]
> på en schweitzisk motorvej en søndag morgen kl 5.30.
> Jeg har tænkt mig at ignorere bødeforlægget

Tak til alle som tog sig tid til at svare.
Man må sige der delte meninger om den sag.

Martin.