Fup i salgsannonce: Golf 2
Fra : Guerillasmurf

Dato : 14-11-08 09:34

Hej alle

Hvis du kigger efter en anden bil og vælter over denne annonce på dba.dk:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57378671

Det antal kørte kilometer er fusk. Det er min gamle vogn og da jeg solgte
den
havde den gået 331000km.
Og så har den aldrig kørt over 19km/l
..
Bilen er ikke mere end 13-15000 kr værd.

Bilen står i Skive. Spred ordet til alle i kender.

Fra : David

Dato : 14-11-08 12:27

"Guerillasmurf" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> .
> Bilen er ikke mere end 13-15000 kr værd.
>
> Bilen står i Skive. Spred ordet til alle i kender.

Har du reg.nr. på den så jeg kan tjekke det op ?

Mvh David

Fra : Guerillasmurf

Dato : 14-11-08 12:44

> Har du reg.nr. på den så jeg kan tjekke det op ?
>
> Mvh David

Hej David

Hvad mener du med tjekke det op?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-11-08 13:27

"Guerillasmurf" <someone@microsoft.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Kom nu bare med det registreringsnummer. Det har du vel?

--
Per

Fra : Guerillasmurf

Dato : 14-11-08 14:14

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message

> Kom nu bare med det registreringsnummer. Det har du vel?
>

> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Jo jo... He he.. Heeelt rolig

VK37820

Fra : Dak

Dato : 14-11-08 18:27

> Kom nu bare med det registreringsnummer. Det har du vel?

Men har i tænkt over at han kan havde skiftet nummerplade? :-/

---
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 16:01

On Fri, 14 Nov 2008 12:44:21 +0100, "Guerillasmurf"
<someone@microsoft.com> wrote:

>Hej David
>
>Hvad mener du med tjekke det op?

>--

Var du ikke klar over, at også i denne gruppe er der mennesker, hvis
hele liv handler om at kontrollere hvad andre gør og siger?

Og hvis du bliver grebet i den mindste unøjagtighed, så river de
skindet af dig uden bedøvelse.

Prøv at stille et spørgsmål om biler herinde, som ikke umiddelbart kan
googles, så farer hele banden rundt som en skoldet skid i en natpotte.
)))

Akkurat ligesom bagerjomfruen aldrig finder ud af hvad 4 rundstykker
koster, uden lommeregner, så er der heller ikke nogen herinde der ved
noget om biler, uden Google.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-08 16:06

Folmer Rasmussen skriver:

> Akkurat ligesom bagerjomfruen aldrig finder ud af hvad 4 rundstykker
> koster, uden lommeregner, så er der heller ikke nogen herinde der ved
> noget om biler, uden Google.

Hvad er Google, en lille Goggomobil ?

http://www.goggomobiler.dk/

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 16:34

On Fri, 14 Nov 2008 16:06:01 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Hvad er Google, en lille Goggomobil ?

>--

Hvad er formålet med at du forsøger at gøre dig selv dummere end du
er? Tror jeg nok?

>--

>http://www.goggomobiler.dk/

>--

Det bliver snart den eneste størrelse biler der kan sælges, og det
eneste politisk korrekte.

Og bare for at være anderledes, har jeg besluttet at min næste bil,
som minimum, skal være 6-cylindret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : HB

Dato : 14-11-08 16:40

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Og bare for at være anderledes, har jeg besluttet at min næste bil,
> som minimum, skal være 6-cylindret.

Yes! - Den er jeg sku med på - det beslutter jeg også.... Hvis altså
benzinen falder til det halve af nu :)

--
/HB

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 17:06

On Fri, 14 Nov 2008 16:39:45 +0100, "HB" <HB@@nomail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>
>Yes! - Den er jeg sku med på - det beslutter jeg også.... Hvis altså
>benzinen falder til det halve af nu :)

>--

Min gode Hr. HB (Hovedstadens Brugsforening? )

Du bliver nødt til at læse det jeg skriver.

Når jeg skriver at jeg vil være anderledes, så er det fordi jeg vil
være helt anderledes.

Om så den skide saft koster 25 kr. literen til den tid, så køber jeg
s'gu en 6-cylindret bil. Punktum slut.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : HB

Dato : 14-11-08 17:37

> Min gode Hr. HB (Hovedstadens Brugsforening? )

Det var tæt på at du røbede mit dække! ;))

> Du bliver nødt til at læse det jeg skriver.

Det er svært nogle gange.
1
> Når jeg skriver at jeg vil være anderledes, så er det fordi jeg vil
> være helt anderledes.

Jamen du _er_ anderledes Folmer!

> Om så den skide saft koster 25 kr. literen til den tid, så køber jeg
> s'gu en 6-cylindret bil. Punktum slut.

Du pendler heller ikke så vidt jeg ved ;))

--
/HB

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-08 19:38

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Om så den skide saft koster 25 kr. literen til den tid, så køber jeg
> s'gu en 6-cylindret bil. Punktum slut.

Havde (for en del år siden) en kollega der sagde:

"Benzinpriserne rager mig en høstblomst. Jeg tanker alligevel aldrig for
mere end en halvtredser."

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-11-08 20:44

On Fri, 14 Nov 2008 17:06:19 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>være helt anderledes.
>
>Om så den skide saft koster 25 kr. literen til den tid, så køber jeg

Kan du ikke bare tage firmabilen? Det burde være politisk ukorrekt nok.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 21:09

On Fri, 14 Nov 2008 20:44:21 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Kan du ikke bare tage firmabilen? Det burde være politisk ukorrekt nok.

>--

Min højtelskede vognmand har skam tilbudt mig, at jeg godt må køre
hjem i firmabilen, men.............

Her i Storkøbenhavn må slige biler ikke henstilles på andet end dertil
markerede p-pladser, hvis klokken er over 19. og den nærmeste af den
slags ligger i en afstand der alligevel kræver bil.

Det hjælper ikke engang at spænde traileren fra.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-08 19:04

Folmer Rasmussen skriver:

> Hvad er formålet med at du forsøger at gøre dig selv dummere end du
> er? Tror jeg nok?

Pas.....men det virkede...

> Det bliver snart den eneste størrelse biler der kan sælges, og det
> eneste politisk korrekte.

Jeps

> Og bare for at være anderledes, har jeg besluttet at min næste bil,
> som minimum, skal være 6-cylindret.

Det lyder da ganske fornuftigt. Med et begrænset kørselsbehov som du
sikkert har i privatslæden er det vidst også lige meget om det er en 4,
6 eller 8 cylindret med en volumen der passer på de ekstra
cylindre......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 19:12

On Fri, 14 Nov 2008 19:03:35 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Pas.....men det virkede...

>--

Skal jeg forstå dit svar derhen, at du ikke rigtigt véd hvad der
skete, men at du føler dig mærkbart dummere?

Du har ganske ret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-08 19:16

Folmer Rasmussen skriver:

> Skal jeg forstå dit svar derhen, at du ikke rigtigt véd hvad der
> skete, men at du føler dig mærkbart dummere?

Nope, du skal forstå det som om jeg gasser....

> Du har ganske ret.

Jeg er klog

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 19:20

On Fri, 14 Nov 2008 19:16:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Nope, du skal forstå det som om jeg gasser....

>--

Det véd jeg s'gu godt, men du har et alternativt forhold til smileys.

Ja, og det i den grad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-08 23:21

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> [...]
> sikkert har i privatslæden er det vidst også lige meget om det er en 4,
> 6 eller 8 cylindret med en volumen der passer på de ekstra

Minder mig om den sammenligning TopGear havde mellem en Nissan Prius
(benzin-nøjsom hybrid med 1.4 liters 73 hestes motor) og en BMW M3
(sportscoupé med racerambitioner og 4 liters 400+ hestes V8'er).

Prius'en skulle bare køre en runde på deres testbane så hurtigt som muligt,
og BMW'en skulle bare følge med Prius'en.

BMW'en kørte længst på literen....

Pointen var meget relevant: Det der har størst betydning for ens
benzinøkonomi er ikke om man kører i en benzinøkonomisk bil eller ej, men
HVORDAN man kører den bil man har.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-08 23:54

"Kent Oldhøj" skriver:

> Minder mig om den sammenligning TopGear havde mellem en Nissan Prius

Er Nissan nu begyndt at producere den?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-11-08 07:11

> Er Nissan nu begyndt at producere den?

Ved dælme ikk hvor det kom fra Det er en riskoger, oooookay?

Toyota!

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-11-08 20:34

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

KLip
>Og bare for at være anderledes,

Hihihihiiiii...... er det nu, man skal holde kæft?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mogens

Dato : 14-11-08 20:39

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> Hihihihiiiii...... er det nu, man skal holde kæft?

Nøh, vi kender svaret

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 21:12

Rolig nu.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-11-08 21:19

> Rolig nu.

For sent - vi fik masser af rødvin til aften dinneren :)
(overstadig)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-08 20:46

On Fri, 14 Nov 2008 20:34:03 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
>KLip
>
>Hihihihiiiii...... er det nu, man skal holde kæft?

Det kan du jo alligevel ikke, og slet ikke med tilbagevirkende kraft.
(been there and got the t-shirt) )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 21:11

wrote:

>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
>KLip
>
>Hihihihiiiii...... er det nu, man skal holde kæft?

>--

Hvis du så meget som mæler ét ord, så er de delte vagter stadig ikke
afskaffet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-11-08 09:22

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>Hvis du så meget som mæler ét ord, så er de delte vagter stadig ikke
>afskaffet.

Ihh altså.... Man må s´gu da heller osse aldrig noget...

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : sidse

Dato : 14-11-08 21:09

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> eneste politisk korrekte.
>
> Og bare for at være anderledes, har jeg besluttet at min næste bil,

Yep og bare for at være anderledes har jeg besluttet ikke at være på
facebook, men hvis jeg var ville jeg være med i den gruppe der hedder "Jeg
bruger det brændstof du sparer"

Henrik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-08 21:17

On Fri, 14 Nov 2008 21:09:27 +0100, "sidse" <ingen@spam.dk> wrote:

>Yep og bare for at være anderledes har jeg besluttet ikke at være på
>facebook, men hvis jeg var ville jeg være med i den gruppe der hedder "Jeg
>bruger det brændstof du sparer"

>--

Jeg skulle lige til at sige, at så havde du straks fået en ny ven, men
så kom jeg til at læse den mail-adresse du sender fra.

Kan du blive enig med dig selv om, om du er en han eller en hun,
Sidse? ))

Jeg vil helst vide hvad og hvem mine venner er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : sidse

Dato : 16-11-08 19:17

> [...]
> Sidse? ))
>
> Jeg vil helst vide hvad og hvem mine venner er.

Hehe. Jeg sidder ofte og skriver fra min kones pc, derfor står der Sidse som
afsender, men jeg hedder altså Henrik

Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-11-08 22:44

"sidse" <ingen@spam.dk> skrev i meddelelsen

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Hehe. Jeg sidder ofte og skriver fra min kones pc, derfor står der Sidse
> som afsender, men jeg hedder altså Henrik

Så du hedder altså Sidse når du er alene, og Henrik når konen er hjemme?

:)

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 14-11-08 06:40

On 14 Nov., 09:33, "Guerillasmurf" <some...@microsoft.com> wrote:
> Hej alle
> Det antal kørte kilometer er fusk. Det er min gamle vogn og da jeg solgte
> den havde den gået 331000km.

Hvornår solgte du den?

4. August 2003 klokken 12:35 havde den gået 192.000 km og her 5 år
efter har den gået 221.000 km. Pænt klaret med 30.000 på 5 år.

Men det finder vi ud af.....(har sendt manden en mail).

Klaus

Fra : Guerillasmurf

Dato : 14-11-08 14:53

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> wrote in message
> [...]

efter har den gået 221.000 km. Pænt klaret med 30.000 på 5 år.

Men det finder vi ud af.....(har sendt manden en mail).

Hej Klaus

Vi solgte den den 31. oktober.

Hvor finder I de der info henne? Da er jeg ikke lige så snedig.

Fra : mugge

Dato : 14-11-08 15:13

Håber du poster sælgers gode forklaring herinde...............

mugge

Fra : alexbo

Dato : 14-11-08 15:20

"mugge" skrev

> Håber du poster sælgers gode forklaring herinde...............

En skrivefejl,
det vil først være rigtigt interessant hvis bilen er til salg på Bilbasen
eller andre salgssider med samme km-tal, eller hvis en "køber" rent faktisk
kan se km-tælleren er sat tilbage.

Jeg synes det er fint der bliver gjort opmærksom på sagen,
men det har aldrig gjort nogen skade at kontrollere de oplysninger man
baserer sin harme på.

mvh
Alex Christensen

Fra : mugge

Dato : 14-11-08 15:33

Fair nok - Det er selvfølgelig rigtigt - Vi dømmer ikke nogen før noget er
bevist - ret skal være ret.

mugge

Fra : -=JF=-

Dato : 14-11-08 18:53

mugge skrev:
> Fair nok - Det er selvfølgelig rigtigt - Vi dømmer ikke nogen før noget er
> bevist -
Gu gør vi så! De får et par hurtige nakkedrag, gør de!

> ret skal være ret.
Fuck det! Vi stikker dem bare en lunken undskyldning bagefter

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-11-08 16:09

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Golf-1,6-3d.-Edition-One-GTD_ID390120.htm

--
ad

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-11-08 15:07

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> [...]
> efter har den gået 221.000 km. Pænt klaret med 30.000 på 5 år.
>
> Men det finder vi ud af.....(har sendt manden en mail).

Hmmmm iflg.
http://www.bilviden.dk/bilviden/esyn/search.aspx

Har den kørt 285.000 den 16/7-2007 - den må godt nok have haft noget af
et bakgear ;)

/johan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-08 15:07

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i meddelelsen

> Hmmmm iflg.
> http://www.bilviden.dk/bilviden/esyn/search.aspx
>
> Har den kørt 285.000 den 16/7-2007 - den må godt nok have haft noget af et
> bakgear ;)

Så er spørgsmålet hvor lang tid nuværende ejer har haft den?

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 15:14

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Så er spørgsmålet hvor lang tid nuværende ejer har haft den?

Åbenbart vil han ike svare på mails. Jeg har spurgt om han kunne oplyse
mig stel, elelr indregistreringsnummer på bilen, så jeg kunne tjekke den
inden jeg kørte til Skive for at se på den.

Det ville han åbenbart ikke svare på?

Fra : Guerillasmurf

Dato : 15-11-08 15:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> mig stel, elelr indregistreringsnummer på bilen, så jeg kunne tjekke den
> inden jeg kørte til Skive for at se på den.

He he. Hvorfor skulle han da også det. Så ryger en god salgsfidus jo.

"Jo jo. Den har skam kun kørt 211000 km... Det passer fuldstændig."

Hilsen Tommy

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-08 15:49

> [...]
> mig stel, elelr indregistreringsnummer på bilen, så jeg kunne tjekke den
> inden jeg kørte til Skive for at se på den.

Jeg har haft ringet til ham - han var på arbejde og havde ikke
indregistreringsnummeret i nærheden :)

--
Per

Fra : Guerillasmurf

Dato : 15-11-08 15:58

> Jeg har haft ringet til ham - han var på arbejde og havde ikke
> indregistreringsnummeret i nærheden :)

He he... Han er meget travlt optaget af at arbejde. Det var også hans
undskyldning for at han ikke havde fået den omregistreret endnu.

Det nummer de angiver i annoncen er et taletidskort og den mail adresse kan
jeg heller ikke finde noget på.
Det er nok ikke første gang de fusker med det her.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-08 17:19

> [...]
> kan jeg heller ikke finde noget på.
> Det er nok ikke første gang de fusker med det her.

Måske skulle man lave en aftale om at mødes med dem. Jeg kommer måske i
nærheden af Skive på onsdag - og måske vil de ikke mødes ved deres adresse
:)

Jeg hørte en ringeklokke - som i en butik - da jeg ringede til ham, hvor han
påstod han var på arbejde ...

--
Per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-08 17:29

>Jeg hørte en ringeklokke - som i en butik - da jeg ringede til ham, hvor han
>påstod han var på arbejde ...

For nogle år siden arbejdede jeg i sådan et erhverv.. men ved ikke om
man stadig kan få folk til at arbejde i butik

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-11-08 20:48

On Fri, 14 Nov 2008 20:46:13 +0100, Ivan Madsen wrote:

> Det kan du jo alligevel ikke, og slet ikke med tilbagevirkende kraft.
> (been there and got the t-shirt) )

Hawaii-shirt mener du vel?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-08 20:57

On 14 Nov 2008 19:47:58 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>Hawaii-shirt mener du vel?

Nej-nej - jeg kan sagtens være i en T-shirt - måske skal den være xl
)

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-11-08 09:21

Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard nagsulat:

>Hawaii-shirt mener du vel?

How,how.... "Hawaii-Telt" om jeg må bede!

Det blev iøvrigt luftet godt og grundigt:
http://www.froerup.dk/claus/pinoyferie.htm

(Et stykke nede på siden)
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-11-08 10:27

On Sun, 16 Nov 2008 09:21:22 +0100, Claus Frørup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard nagsulat:

> How,how.... "Hawaii-Telt" om jeg må bede!
>
> Det blev iøvrigt luftet godt og grundigt:
> http://www.froerup.dk/claus/pinoyferie.htm
>
> (Et stykke nede på siden)

Jeg er ikke SPOR misundelig....

(Din vane med at sætte figurtekster ovenover billederne blev forresten
lidt forvirrende nede omkring billede 3/4/5. 4'eren ligner godt nok noget
af et håndværkertilbud!)

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-11-08 11:53

Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard nagsulat:

klip

>Jeg er ikke SPOR misundelig....

Hehe

>(Din vane med at sætte figurtekster ovenover billederne blev forresten
>lidt forvirrende nede omkring billede 3/4/5.

Det er blot en side jeg kastede hurtigt op... så det bliver rettet

> 4'eren ligner godt nok noget
>af et håndværkertilbud!)

Skulle en håndværker komme forbi, får han da et hjertetilfælde på
stedet...

Ps.
Man lærer lynhurtigt at sætte pris på vores velfærdssamfund og betale
skat med et smil, når man oplever sådanne steder.
Jeg bruger en mindre del af min løn, til at støtte et
PC-skoleprojekt/madprogram der nede...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.