Rulleforstag
Fra : HHH

Dato : 12-11-08 13:57

Hej gruppe.
På min Nauticat, som jeg købte sidste vinter, er der rulleforstag af
et mærke jeg ikke kan identificere.
Tromlen gik lidt "trægt" her i sommer, og nu da båden er på land har
jeg skilt tromlen ad for at vedligeholde/reparere den. Der er ingen
lejer i tromlen, men "kun" en stor nylonkugle omkring forstagen indeni
tromlen, Denne kugle hviler på en enkelt nylonbøsning i bunden af
tromlen,
Hele tromlen er i rustfrit stål med en delvis åben linetromle og en
bøjle som linefører.
Er der nogen der kan fortælle hvilket mærke der er tale om og hvor jeg
kan få reservedele (nylonkugle og bøsning)

v.h.
HHH

Fra : Poul

Dato : 12-11-08 23:16

Til HHH

Kan det være som på dette link?
http://www.classic-yacht.dk/KA%20Yacht%20Teknik.htm
Det eneste jeg lige kommer i tanke om i rustfri.
Hilsen Poul H