|
| Golf 6 - hvordan er den? Fra : Martin |
Dato : 09-11-08 20:30 |
|
Nogen af jer der har været ude og prøve den nye Golf, og har lyst til at
give en lille tilbagemelding ang. oplevelsen?
Helst så objektivt som muligt (selvom nogle jo helt har mistet livsglæden og
kun kan brokke sig).
| |
Martin (09-11-2008)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 09-11-08 20:43 |
|
Martin wrote:
> Nogen af jer der har været ude og prøve den nye Golf, og har lyst til
> at give en lille tilbagemelding ang. oplevelsen?
> Helst så objektivt som muligt (selvom nogle jo helt har mistet
> livsglæden og kun kan brokke sig).
Jeg har ikke så mange penge og overvejer derfor en 1,6 med 7-trins DSG gear.
0-100 km/t på 11,2 sek. er hurtigt nok for mig. Spørgsmålet er mere mht.
mellemaccellerationerne. Men med DSG-gearet er den blevet lidt hurtigere fra
0-100, så mon ikke det også har givet lidt i mellem-området når gearene
ligger tættere?
Den koster 285.000 kr.
| |
Ukendt (09-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-11-08 20:55 |
|
"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev :
>Jeg har ikke så mange penge og overvejer derfor en 1,6 med 7-trins DSG gear.
>0-100 km/t på 11,2 sek. er hurtigt nok for mig. Spørgsmålet er mere mht.
>mellemaccellerationerne. Men med DSG-gearet er den blevet lidt hurtigere fra
>0-100, så mon ikke det også har givet lidt i mellem-området når gearene
>ligger tættere?
det burde det, alt andet lige
>Den koster 285.000 kr.
i den prisklasse findes mange værdige alternativer - også i VAG
familen
--
Jan_stevns
| |
Frank Leegaard (09-11-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 09-11-08 22:06 |
|
Martin wrote:
> Martin wrote:
>> Nogen af jer der har været ude og prøve den nye Golf, og har lyst til
>> at give en lille tilbagemelding ang. oplevelsen?
>> Helst så objektivt som muligt (selvom nogle jo helt har mistet
>> livsglæden og kun kan brokke sig).
>
> Jeg har ikke så mange penge og overvejer derfor en 1,6 med 7-trins
> DSG gear. 0-100 km/t på 11,2 sek. er hurtigt nok for mig. Spørgsmålet
> er mere mht. mellemaccellerationerne. Men med DSG-gearet er den
> blevet lidt hurtigere fra 0-100, så mon ikke det også har givet lidt
> i mellem-området når gearene ligger tættere?
> Den koster 285.000 kr.
Var ude og prøve en 1.4 TFSI med 7 trins DSG.
Den kørte meget harmonisk i fht til en 2.0 TFSI Scirocco som jeg også
prøvede.. Jeg kan nu dårligt være inde i en Scirocco uden at rage hovedet
mod loftet, Det går fint. 2.0 smuttede let op på omkring 180, hvor 1.4 på
samme strækning nåede cirka 170.
Men meget harmonisk køretøj sådan en Golf 6
Venter dog nok selv til den kommer i Variant.
/F
| |
Martin (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 10-11-08 16:34 |
|
Frank Leegaard wrote:
> Var ude og prøve en 1.4 TFSI med 7 trins DSG.
>
> Den kørte meget harmonisk i fht til en 2.0 TFSI Scirocco som jeg også
> prøvede.. Jeg kan nu dårligt være inde i en Scirocco uden at rage
> hovedet mod loftet, Det går fint. 2.0 smuttede let op på omkring 180,
> hvor 1.4 på samme strækning nåede cirka 170.
> Men meget harmonisk køretøj sådan en Golf 6
Nu har jeg også prøvet den både med 2,0 TDI motor og 1,6 liters benzin. Og
føj hvor en oplevelse. Jeg har haft en Golf 4 fra ny tilbage omkring
årtusindeskiftet og det var en 2,0 benzin. Bilen var jeg nogenlunde tilfreds
med. Men denne her er godt nok ringe, efter min mening. For det første
ligner den lort bagfra med de lygter. Foran har man klistret nogle
tågelygter på i sidtse øjeblik. Det ser herrens ud og passer slet ikke til
bilens størrelse. Indenfor sidder jeg elendigt. Højre knæ går i mod
midterkonsollen, så jeg må sidde som en dame med helt samlede ben før end
jeg kan være der. Og SÅ høj er jeg altså heller ikke. Jeg troede ikke
sæderne kunne blive dårligere end i en Golf 4, men det kan de. De er for
smalle (og med nogle ordentlige vulster) og for korte og man sidder ovenpå
sædet i stedet for i sædet. Flere steder så jeg samlekvalitet der ikke
engang var en Fiat 127 fra Brasilien værdig! Nogen vil måske anbefale at
prøve bilen med 1,4 TSI motor, men jeg har prøvet 140 HK i en Golf 5, og den
raslede og ruskede og var generel bare frygtelig. Jeg tror at jeg leaser en
BMW i stedet for
/Martin
| |
Ukendt (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-11-08 18:01 |
|
Du skal ha' en Focus/Focus ST.
Her får du lækker kabinekvalitet, fede sæder,
eet af klassens bedste køreegenskaber og et mærke,
som ikke er så stok konservative som både
VW og BMW hvad moderne design angår.
"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4918545d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Frank Leegaard wrote:
>> Var ude og prøve en 1.4 TFSI med 7 trins DSG.
>>
>> Den kørte meget harmonisk i fht til en 2.0 TFSI Scirocco som jeg også
>> prøvede.. Jeg kan nu dårligt være inde i en Scirocco uden at rage
>> hovedet mod loftet, Det går fint. 2.0 smuttede let op på omkring 180,
>> hvor 1.4 på samme strækning nåede cirka 170.
>> Men meget harmonisk køretøj sådan en Golf 6
>
> Nu har jeg også prøvet den både med 2,0 TDI motor og 1,6 liters benzin. Og
> føj hvor en oplevelse. Jeg har haft en Golf 4 fra ny tilbage omkring
> årtusindeskiftet og det var en 2,0 benzin. Bilen var jeg nogenlunde
> tilfreds med. Men denne her er godt nok ringe, efter min mening. For det
> første ligner den lort bagfra med de lygter. Foran har man klistret nogle
> tågelygter på i sidtse øjeblik. Det ser herrens ud og passer slet ikke til
> bilens størrelse. Indenfor sidder jeg elendigt. Højre knæ går i mod
> midterkonsollen, så jeg må sidde som en dame med helt samlede ben før end
> jeg kan være der. Og SÅ høj er jeg altså heller ikke. Jeg troede ikke
> sæderne kunne blive dårligere end i en Golf 4, men det kan de. De er for
> smalle (og med nogle ordentlige vulster) og for korte og man sidder ovenpå
> sædet i stedet for i sædet. Flere steder så jeg samlekvalitet der ikke
> engang var en Fiat 127 fra Brasilien værdig! Nogen vil måske anbefale at
> prøve bilen med 1,4 TSI motor, men jeg har prøvet 140 HK i en Golf 5, og
> den raslede og ruskede og var generel bare frygtelig. Jeg tror at jeg
> leaser en BMW i stedet for
>
> /Martin
>
| |
Brian (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-11-08 18:23 |
|
Eque wrote:
> Du skal ha' en Focus/Focus ST.
> Her får du lækker kabinekvalitet, fede sæder,
> eet af klassens bedste køreegenskaber og et mærke,
> som ikke er så stok konservative som både
> VW og BMW hvad moderne design angår.
Lige nøjagtig - det var virkelig aggresivt og nyskabende design, da de
lancerede den nyeste aftapning af Focus... eller no'ed.
/Brian
| |
Ukendt (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-11-08 19:27 |
| | |
Brian (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-11-08 21:21 |
|
Eque wrote:
> Mener du, den seneste er mindre aggresiv end den foregående ?
I forhold til den oprindelige Focus, ja!
Den er blevet det som du (retteligt) skyder VW i skoene; en kedelig,
konservativ, nedtonet og sikker genganger.
Bevares, det er en pæn bil - men stilskabende "new edge" design er det godt
nok ikke...
/Brian
| |
Ukendt (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-11-08 00:04 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4918979f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Eque wrote:
>
>> Mener du, den seneste er mindre aggresiv end den foregående ?
>
> I forhold til den oprindelige Focus, ja!
Den er nok mere afdæmpet, men mindre aggressiv
vil jeg ikke kalde den. Det må være et spørgsmål
om udstyrsniveau mere end de grundlæggende linjer
for den første var da ikke direkte 'aggressiv'.
> Den er blevet det som du (retteligt) skyder VW i skoene; en kedelig,
> konservativ, nedtonet og sikker genganger.
Som jeg skrev da den kom frem, så synes jeg den gamle
var pænere pga. de stramme linjer som er blødt mere op
i den nuværende. Men ingen af dem er direkte aggressive,
selvom styling kan gøre fine ting ved begge designs.
> Bevares, det er en pæn bil - men stilskabende "new edge" design er det
> godt nok ikke...
Delvist enig.
Ingen af dem vil jeg dog kalde direkte aggressive.
| |
Brian (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 11-11-08 07:03 |
|
Eque wrote:
> Den er nok mere afdæmpet, men mindre aggressiv
> vil jeg ikke kalde den. Det må være et spørgsmål
> om udstyrsniveau mere end de grundlæggende linjer
> for den første var da ikke direkte 'aggressiv'.
Aggresiv i designstilen, min ven - som jeg også skrev indledningsvis
Aggresiv designstil er når man (IMO) lige slår den streg ekstra, der gør at
det ikke ligner f.eks Golf'en.
Jeg er helt enig i at en Focus aldrig bliver aggresiv at se på, medmindre
den er orange, og er udstyret med en Volvo motor
/Brian
| |
Ukendt (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-11-08 17:38 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:49192019$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Aggresiv i designstilen, min ven - som jeg også skrev indledningsvis
Jeg vil ikke anvende ordet aggressiv overhovedet på
nogle af årgangene.
Uanset om stilen er 'New Edge' eller 'Kinetic'.
> Aggresiv designstil er når man (IMO) lige slår den streg ekstra, der gør
> at det ikke ligner f.eks Golf'en.
Disse 'streger' kan man jo købe sig til.
Du kan snildt få en 2008 udgave, som
ser mere 'aggressiv' ud end den første fra 1999.
> Jeg er helt enig i at en Focus aldrig bliver aggresiv at se på, medmindre
> den er orange, og er udstyret med en Volvo motor
Tror godt Ford kan selv
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_WRC
| |
Morten KD (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Morten KD |
Dato : 11-11-08 08:39 |
|
"Martin" Nogen vil måske anbefale at
> prøve bilen med 1,4 TSI motor, men jeg har prøvet 140 HK i en Golf 5, og
> den raslede og ruskede og var generel bare frygtelig.
1,4 TSI m. 140 hk. har også kompressor og jeg er helt enig i at den ikke
kører optimalt. Har selv kørt 10.000 km. i en og var rimelig træt af den til
sidst..
Derfor var jeg mildest talt næsten chokeret over hvor godt 1,4 TSI uden
kompressor kørte
/Morten
| |
KASO (10-11-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 10-11-08 21:42 |
|
>
> Venter dog nok selv til den kommer i Variant.
>
Mon den gør det?
VW har tradition for at springe lidt over - den seneste Variant er relativt
ny, og jeg tvivler på, at de laver en Golf VI variant - de facelifter nok
den nuværende istedet. Det samme skete f.eks. med Golf IV cabriolet - den
blev sprunget over til fordel for en faceliftet III'er.
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-11-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-11-08 22:26 |
|
Martin skriver:
>
> Jeg har ikke så mange penge og overvejer derfor en 1,6 med 7-trins DSG gear.
Skulle jeg have, blev det en 1,4TSI med 122 eller 160 HK og 7 trins DSG.
Den der 1,6 er den gamel 105HK model jeg belv skuffet over for mange år
siden og er det netop den gamle FSI motor yder den kun det skrevne ved
98 oktan.......
For 16.000 ekstra henter du 2 km/l og sparer 1000 kr om året i grøn ejer
afgift
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jacob Buus Smidt (09-11-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 09-11-08 15:43 |
|
>
> Skulle jeg have, blev det en 1,4TSI med 122 eller 160 HK og 7 trins DSG.
>
> Den der 1,6 er den gamel 105HK model jeg belv skuffet over for mange år
> siden og er det netop den gamle FSI motor yder den kun det skrevne ved
> 98 oktan.......
>
Det er nu den gamle 102-hestes motor med 8 ventiler, der er tale om.
Altså en endnu ældre model uden dikkedarer som FSI og den slags.
Egentlig meget harmonisk - men for lille...
| |
Morten KD (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Morten KD |
Dato : 10-11-08 08:52 |
|
"Martin"
>
> Jeg har ikke så mange penge og overvejer derfor en 1,6 med 7-trins DSG
> gear. 0-100 km/t på 11,2 sek. er hurtigt nok for mig. Spørgsmålet er mere
> mht. mellemaccellerationerne. Men med DSG-gearet er den blevet lidt
> hurtigere fra 0-100, så mon ikke det også har givet lidt i mellem-området
> når gearene ligger tættere?
> Den koster 285.000 kr.
Og så vidt jeg kan se er det "kun" en Trendline?.. Må indrømme at når man
kan få en 1,4 TSI i Highline til kr. 286.297,- (comfortline kr. 271.300,-)
m. 6 gear, er en bovlam 1,6 m. DSG for mig på ingen måde en option. 1,4 TSI
er så fed en motor, støjsvag, økonomisk og trækker bedre end en 2,0
sugemotor..
Tror sgu du vil blive ked af en 1,6 m DSG?.. - DSG er sgu fedt nok, men den
motor!!... No go!
Prøv begge og du er ikke i tvivl..
/Morten
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 10-11-08 03:59 |
|
On 9 Nov., 23:43, Jacob Buus Smidt <nospa...@nddata.dk> wrote:
>
> Det er nu den gamle 102-hestes motor med 8 ventiler, der er tale om.
> Altså en endnu ældre model uden dikkedarer som FSI og den slags.
> Egentlig meget harmonisk - men for lille...
Er det ikke den der blev introduceret med Golf IV ?
Kan den virkeligt overholde Euro 5 norm...
Klaus
| |
Jacob Buus Smidt (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 10-11-08 07:55 |
| | |
|
|