Rem-hjul til generator
Fra : - STEFAN -

Dato : 09-11-08 17:03

Hej......

Jeg købte en brugt VW for et år siden....og fik ret hurtigt skiftet
generatoren på garantien.....
Selvfølgelig blev den skiftet, eller ombyttet til en anden god brugt......

Problemet er så i dag, at remhjulet stort set er slidt væk.....

Er det muligt at købe et sådant nyt et sted.....eller ender det med at jeg
er nødt til at udskifte en ellers godt fungerende generator...??

Måske man skal prøve en ophugger.....men det er jo kun en lille del...så mon
den kan findes dér...??

Nogle gode ideér ???

Fra : Christian Flasche

Dato : 09-11-08 17:56

"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er nødt til at udskifte en ellers godt fungerende generator...??
>
> Måske man skal prøve en ophugger.....men det er jo kun en lille del...så

Hej Stefan

http://www.hovwdiaudi.dk/product/

--
Hilsen Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-08 18:48

> [...]
> Selvfølgelig blev den skiftet, eller ombyttet til en anden god brugt......
>
> Problemet er så i dag, at remhjulet stort set er slidt væk.....

Sælger har skiftet remhjulet og erkendt der er en fejl. Der er 3 års
reklamationsret på fejl, der opstår for 2. gang - når det er den samme fejl.
Ellers er der kun 2 år.

Så under alle omstændigheder - kontakt sælger.

--
Per

Fra : - STEFAN -

Dato : 09-11-08 19:33

Sælger ombyttede generatoren til en anden fungerende brugt.....
Da jeg købte bilen var det med 3 måneders garanti på motor og gearkasse.....

Men det er ved at være et lille års tid siden jeg købte den nu her....

Der er vel heller ikke ret lang tids garanti på reparationer.....??

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-08 19:43

> [...]
>
> Men det er ved at være et lille års tid siden jeg købte den nu her....
>
> Der er vel heller ikke ret lang tids garanti på reparationer.....??

Du har altid 24 måneders reklamationsret ifølge købeloven. Og sælger har som
sagt byttet og dermed erkendt der var et problem med generatoren.

Men spørg i dk.videnskab.jura, de er bedre til at finde paragraffer der.

--
Per

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-11-08 21:00

> [...]
> er nødt til at udskifte en ellers godt fungerende generator...??
>
> Måske man skal prøve en ophugger.....men det er jo kun en lille del...så

Tjek hvad sælger siger, sådan et remhjul slides ikke bare op, det holder
bilens levetid.
Jeg formoder han har lavet en fejlbehæftet reparation.

Vil han betale er det bare fint, gider han ikke ville jeg droppe sagen og
finde en bruge komplet generator hos en hugger, alternativt købe en
ombytter, der måske er lige så billig.

Mvh Niels