Er det mon svært at lave kobling på en Ope~
Fra : Preben

Dato : 07-11-08 19:52

Hej
Jeg har en Meriva 1.6 16V, hvor koblingen er begyndt at ruske når man
kobler til.
Er det svært at skifte?
Jeg kan låne en lift, og har i et tidligere liv repareret mange andre biler,
men dengang var Meriva jo ikke opfundet..
Og håndbogen fra biblioteket beskriver ikke koblingsreparation..

Så hvis i kender noget man skal tage sig i agt for vil jeg gerne høre om det
inden jeg står med skægget i skuffen
Især om skal jeg have noget af hjulophæng osv. af eller kan det listes ud
ovenover rammen der holder motor og styretøj..

mvh
Preben

Fra : Jens Andersen

Dato : 08-11-08 09:20

"Preben" <pl@vucteknisksupport.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> Især om skal jeg have noget af hjulophæng osv. af eller kan det listes ud
> ovenover rammen der holder motor og styretøj..

Hvis din kobling kun rusker, så prøv en opvarmning af den med
trukket håndbremse, bilen i højgear og lidt speeder på.
Hilsen Jens

Fra : DerGolf

Dato : 08-11-08 17:13

Tjek dine motorophæng /gearkasse ophæng inden du tager gearkassen af....
Få evt undersøgt om man kan skifte koblingen uden at tage gearkassen ned.
Det kunne man på nogle opel Kadett modeller.
mvh Mic

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 17:21

"DerGolf" <no@no.no> skrev :

>Få evt undersøgt om man kan skifte koblingen uden at tage gearkassen ned.
>Det kunne man på nogle opel Kadett modeller.

det kan man da på ufatteligt mange biler ;)
--
Jan_stevns

Fra : Lund

Dato : 08-11-08 19:38

Hej

Der har været nogle problemer med koblinger på 1.6 af en bestemt motortype.

Dette tager Opel som ofte under kulance. Den nye kobling er forbedret.